sterilisering
Fra : Bo Christensen

Dato : 11-04-03 12:22

hej jer derude med en tæve,
vores berner kommer snart i løbetid (hun er 8 måneder),
vi har snakket om en sterilisering herefter, da vi ikke ønsker at have
hvalpe, nu eller senere.
hvor meget har I andre betalt for dette indgreb, og har I nogle anbefalinger
?
mvh bo

Fra : Ditte K

Dato : 11-04-03 12:53

Hvorfor ikke bare lade hende være hund? Og spare pengene til indgrebet?

Ditte

Fra : Bo Christensen

Dato : 11-04-03 13:39

mindsket risiko for brystkræft, og ingen risiko for livmoderkræft,
samt at jeg ikke behøver være bange for at kælderen lige pludselig er fuld
af små blandingshunde...

Fra : Stine Frandsen

Dato : 11-04-03 15:56

Hej.
Meget fornuftigt.
Ring til nogle forskellige dyrlæger og spørg hvad de tager for indgrebet.

Stine

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-03 14:59

Fri, 11 Apr 2003 14:39:10 +0200, Bo Christensen wrote:

>mindsket risiko for brystkræft, og ingen risiko for livmoderkræft,
>samt at jeg ikke behøver være bange for at kælderen lige pludselig er fuld
>af små blandingshunde...

Kælderen???

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-03 14:58

Fri, 11 Apr 2003 13:52:52 +0200, Ditte K wrote:

>Hvorfor ikke bare lade hende være hund? Og spare pengene til indgrebet?

Enig! Hvilket også ville være bedre for hendes hormonbalance!

Fra : René Kofoed

Dato : 13-04-03 15:53

Hej NG.
Ja det er meget meget bedre for tævens hormonbalance!!! Specielt hvis du har
en tæve som bliver så led og ked af hele livet, ca 2 mdr i forbindelse med
løbetiden og igen 2 mdr senere i en periode på 2 mdr i forbindelse med falsk
drægtighed. Altså helt klart det bedste, at pine hunden i sammenlagt 4 mdr.
ud af en cylkus på 8 mdr!!!!!!!
Min tæve er sterilliseret, og jeg har fået en glad, harmonisk og psykisk
stabil hund, ved at få foretaget indgrebet !!!!
Du fjener risikoen for livmoder- betændelse og kræft, men ikke i
mælkekirtlerne, når hunden har været i løbetid en gang. Vil du også fjerne
denne risiko, skulle det have været gjort inden hunden kom i 1. løbetid.
MVH Susanne.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-04-03 12:12

> [...]
> hvalpe, nu eller senere.
> hvor meget har I andre betalt for dette indgreb, og har I nogle

Hej Bo

Du kan jo eventuelt bruge den kemiske, som er en vaccination, som gør at hun
ikke kommer i løbetid, som så skal gentages vistnok en gang om året, men hun
skal jo alligevel vaccineres hvert år, så det er kun et ekstra prik, og du
har muligheden for at ændre holdning senere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 12-04-03 12:24

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:3e97f54b$0$52124

> Du kan jo eventuelt bruge den kemiske, som er en vaccination, som gør at
hun
> ikke kommer i løbetid, som så skal gentages vistnok en gang om året, men
hun

Desværre er p-sprøjte som p-piller under temmelig stor mistanke for at være
kræftfremkaldende hos dyr - og ofte kan tæven ikke få hvalpe alligevel ved
ophør.

Så hvis man skal vælge mellem to "unaturlige" metoder, foretrækker jeg langt
den som kun giver hunden en uges ubehag, fremfor at miste den allerede som
8-årig.

:Pia - som rent faktisk ved hvad jeg taler om i form af ubehag - det er ikke
særlig slemt, og jeg er den samme som før. Så jeg har svært ved at forstå
det der kastrationsangst :)

Fra : Smat

Dato : 12-04-03 16:08

> [...]
> skal jo alligevel vaccineres hvert år, så det er kun et ekstra prik, og du
> har muligheden for at ændre holdning senere.

Hej

Nu er det min tur til at drille lidt.

Fra hvornår er løbetid blevet en virus?

......Undskyld....

Margrethe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-03 17:33

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> hun
> [...]
Hej Margrethe

Det er ikke løbetiden der er virus'en, det er resultatet, hun bliver
hvalperesistent

M.V.H.....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 13-04-03 15:54

Hej Bo.
Jeg gav ca.3700 kr. alt incl.
MVH Susanne.

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 13-04-03 17:01

Hejsa!

Mener det koster lige omkring 2500 kr. hos Dyrehospitalet Hobrovej i
Aalborg.

/Mette

Fra : Kennel Foxy Spots

Dato : 14-04-03 20:00

Hej Bo

vi har selv 3 tæver, og vi bruger noget du kan købe på apoteket som heder "
Klofyl "...
Det er et produkt som fjerner dårlig lugt hos mennesker "sved, hvidløj`s
lugt og så vidre....

Det er et produkt som er ganske ufarlig for hunden... Og har ingen
bivirkninger....

men ellers held og lykke

mange bjæf fra Gitte