STOFA
Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 22-03-01 10:22

Er der nogen herinde der er koblet op med STOFA???
Hvis ja, er det så muligt for en knap så erfaren computernørd at
installere netkortet selv?
STOFA har netop lavet stikket i væggen, så nu er det kun netkortet der
mangler....

Med venlig hilsen Betina

Fra : Brian

Dato : 22-03-01 10:39

On Thu, 22 Mar 2001 10:21:31 +0100, "Betina Jørgensen /LO-Skolen"
<bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote:

>Er der nogen herinde der er koblet op med STOFA???

Ikke lige nu, men normalt er jeg.

>Hvis ja, er det så muligt for en knap så erfaren computernørd at
>installere netkortet selv?

Hvis du aldrig har set en pc indvendigt, så vil jeg sige nej. Men hvis
du før har sat et kort i pc'en, såsom grafikkort, lydkort, etc. så vil
du sagtens kunne gøre dette.

Der følger faktisk også en fin vejledning med fra Stofa. Følg denne og
ring til Stofa support, hvis du har problemer.

>Med venlig hilsen Betina

Mvh. Brian

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 22-03-01 10:57

On Thu, 22 Mar 2001 10:21:31 +0100, Betina Jørgensen /LO-Skolen wrote:
> [...]
>installere netkortet selv?
>STOFA har netop lavet stikket i væggen, så nu er det kun netkortet der

Ja, det burde ikke være noget problem. Stofas vejledning er fin og kortet
passer kun i de rigtige sokler.

--
Søren O.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
- Unkown

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 22-03-01 11:15

boll@fw1.dk,Ny-Internet writes:
>Ja, det burde ikke være noget problem. Stofas vejledning er fin og kortet
>passer kun i de rigtige sokler.

Hvilken slags kort er det???
Jeg har fået afvide at det skal være et pci kort ( til min puter ) Er det
det?

Med venlig hilsen Betina

Fra : Erwin Lansing

Dato : 22-03-01 12:22

"Betina=?ISO-8859-1?Q?_J=F8rgensen?= /LO-Skolen"
<bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> writes:

> Hvilken slags kort er det???
> Jeg har fået afvide at det skal være et pci kort ( til min puter ) Er det
> det?

har du ikke fået et kort af stofa? der burde komme et kort med

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 22-03-01 12:37

Betina Jørgensen /LO-Skolen skrev:

>Hvilken slags kort er det???
>Jeg har fået afvide at det skal være et pci kort ( til min puter ) Er det
>det?

Stofa plejer at udlevere kortet når de laver tilslutningen. Har de
givet dig kortet er der 2 muligheder. Enten har du fået et PCI kort
eller et ISA kort. Normalt udleveres PCI kortet.

Du kan også have fået det helt nye kabelmodem som tilsluttes via USB
og her kræves der ikke noget kort i maskinen.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : N/A

Dato : 22-03-01 17:38

Fra : born_to_rock

Dato : 22-03-01 17:38

Det er et Motorolla modem . De nye har usb, men det bedste er dog at bruge
der medfølgemde metkort.

Fra : Sy

Dato : 25-03-01 07:40

> Det er et Motorolla modem . De nye har usb, men det bedste er dog at bruge
> der medfølgemde metkort.

Hvorfor er det bedst????

Fra : CS

Dato : 31-03-01 09:49

Fordi det godt kan volde store problemer at installere Modemet med USB, især
i 96 og 98. Driveren er ikke den bedste i verden.
med et netkort går installationen somregel uden problemer...

/chr.

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 22-03-01 13:20

erwin@lansing.dk,Ny-Internet writes:
>har du ikke fået et kort af stofa? der burde komme et kort med

Jeg har lige tilmeldt mig, så det er vel på vej....

Med venlig hilsen Betina

Fra : Erwin Lansing

Dato : 22-03-01 14:12

"Betina=?ISO-8859-1?Q?_J=F8rgensen?= /LO-Skolen"
<bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> writes:

> erwin@lansing.dk,Ny-Internet writes:
^^^^^^^^^^^
du må gerne tjekke opsætningen af din mailklient

[snip]

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-03-01 16:45

In article <867l1ij6d1.fsf@koala.droso.net>,
Erwin Lansing <erwin@lansing.dk> wrote:

> du må gerne tjekke opsætningen af din mailklient

Det er ikke noget Betina selv er herre over, det er newsgateway'en på
NetDialog der indsætter det ganske automatisk.

--
MVH
Martin Edlich