Udskrivning af asp-kode som tekstfil
Fra : Pernille Bergman

Dato : 11-04-03 16:36

Hej alle,

Jeg prøver at udskrive tekstfiler på min hjemmeside, og det går
sådan set også fint nok med den kode, der er på toturialen.
Problemet er bare at teksten er asp-kode, og selvom jeg har gemt
filen som en txt, kompileres koden i stedet for at blive
udskrevet som tekst. Er der nogen der ved hvordan jeg kan løse
det problem eller måske om der er en anden måde at udskrive kode
som tekst.

På forhånd tak for hjælpen

Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-04-03 10:28

Pernille Bergman skrev:

> [...]
> udskrevet som tekst. Er der nogen der ved hvordan jeg kan løse
> det problem eller måske om der er en anden måde at udskrive kode

Hvis du vil have html- eller asp-kode til at stå som man skriver
dem (i stedet for som de normalt vises) skal du blot erstatte
tegnene < og > der henholdsvis indleder og afslutter såvel html-
som asp-koder. De skal erstattes med deres tilsvarende entiteter
&lt; og &gt; ("less than" og "greater than").

Skriver du således: &lt;p&gt;Her er en tekst&lt;/p&gt; vil en
browser vise det som <p>Her er en tekst</p>.

I asp kan du med fordel benytte den indbyggede funktion
Server.HTMLencode. Server.HTMLencode("<p>Her er en tekst</p>") vil
netop give &lt;p&gt;Her er en tekst&lt;/p&gt;.

NB: Asp-kode kompileres ikke, det kan kun fortolkes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Pernille Bergman

Dato : 13-04-03 00:36

Tusind tak! Det var lige det jeg havde brug for