Valg af lydkort til dolby digital
Fra : lars

Dato : 11-04-03 14:14

Hej gruppe
jeg har lige flækket en lille pc
sammen til brug inde i min stue.

jeg har dvd drev i og bruger s-vhs udgangen til
mit tv.
af lydkort bruger jeg iøjeblikket et onboard lydkort,
men jeg ville gerne forbinde
min souround reciever med computeren
via den coax digital ind der er på den.

mit spørgsmål er nu, hvilket lydkort
burde jeg vælge for at få coax digital
out til at virke med digital in på recieveren ??

vil et soundblaster 4.1 eller 5.1 virke ??
og hvilket af dem
bulk / retail ??

vil dolby digital / DTS virke med power dvd ??
og kan det overføres til recieveren via et lydkort ??

håber i kan hjælpe mig

hilsen lars

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-04-03 22:15

> mit spørgsmål er nu, hvilket lydkort
> burde jeg vælge for at få coax digital
> out til at virke med digital in på recieveren ??

Jeg skal ikke kunne sige med alverdens kort, men ihvertfald Audigy 2
har et digitalt out (i mini-jack) der skulle kunne kobles til en coax
digital.

Forskellen på dette kort i retail og bulk er svjv software (blandt,
andet 2 spil, Hitman 2 og Soldier of Fortune 2).

Mvh

Jan Rasmussen

Fra : Gismo

Dato : 11-04-03 22:20

"Jan Rasmussen" <jan@horsens.frelsenshaer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ikke kunne sige med alverdens kort, men ihvertfald Audigy 2
> har et digitalt out (i mini-jack) der skulle kunne kobles til en coax
> digital.

Sb live 5,1 har også digital out via minijack - Kortet har ikke indbygget
dd/dts decoder så du skal bruge den der er i forstærkeren. Hvis du vil kører
med et ordenligt coax kabel skal du finde et kort med coax udgang

Gismo

Fra : David Lebech

Dato : 12-04-03 00:36

"Gismo" <none@none.dk> skrev i en meddelelse news:b77bia$7bs$1@sunsite.dk...

> [...]
kører
> med et ordenligt coax kabel skal du finde et kort med coax udgang

SB 5.1 har da også coax?... Selv mit gamle SB player 1024 havde et digital
coax stik

Mvh
David Lebech

Fra : Gismo

Dato : 12-04-03 02:35

> kører
>
> SB 5.1 har da også coax?... Selv mit gamle SB player 1024 havde et digital
> coax stik

mit sb live 5,1 har kun mini jack udgange. på en reciver/forstærker er der
et normalt phono stik.

Gismo

Fra : lars

Dato : 12-04-03 10:24

cool

takker, så køber jeg sådan et

hilsen lars

Fra : David Lebech

Dato : 12-04-03 11:47

"lars" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> digital
> > >

> cool
>
> takker, så køber jeg sådan et
>
> hilsen lars

OBS OBS OBS! Gismo har ret. Det er ikke et coax med Phono-stik men med en
form for minijack både i SB 5.1 og Player 1024. Køber man platinum udgaven,
får man dog coax ud- og indgang (Phono-stik) med sit livedrive... Du skulle
måske lige undersøge de andre muligheder også (Audigy/Audigy2) alt efter
dine behov, før du køber SB Live 5.1

Mvh
David Lebech

Fra : Torben

Dato : 13-04-03 00:22

Hej Lars
Jeg har et Typhoon Acoustic 6, som har to digitale indgange og to udgange,
en af hver af coaxial og optisk. Den coaxiale udgang går til Cambridge
Soundworks (med dolby digital dekoder) ved PC'en, og den optiske går til
anlægget i stuen ligeledes med surround dekoder. Det er et alternativ til
Creative og det virker fint her hos mig.
Mvh. Torben