Erfaringer med Toner
Fra : Tex Tofte

Dato : 11-04-03 06:46

Hej

Jeg sidder som IT-Chef i et firma og er derfor ansvarlig for hvilke IT
produkter der anvendes overalt i vores virksomhed.

Et marked der er meget gråt er Tonermarkedet. Jeg oplever at jeg bliver
ringet op et sted mellem 3-4 pr. måned for at købe den helt nye langrækkende
toner der udskriver min 5000 sider flere end konkurrenten.

Jeg blev fornylig kontaktet af en sælger fra eXtend omkring toner til min
HP2100, Lexmark T614 m.fl.

Er der noger der har nogle gode eller dårlige erfaringer med
tonerleverandører generelt vil jeg gerne høre om disse erfaringer.

Jeg anvender i dag udelukkende originale tonere, men jeg er ikke i tvivl om
at der er penge at spare hvis man kan finde en seriøs producent.

Håber dette er den rette gruppe og håber at få nogle gode tilbagemeldninger.

Med venling hilsen

Tex Tofte
IT Chef
Tlf.: 29462454

Fra : BJ.DK

Dato : 11-04-03 09:04

"Tex Tofte" <IT@fredericiashipping.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg sidder som IT-Chef i et firma og er derfor ansvarlig for hvilke IT
> produkter der anvendes overalt i vores virksomhed.

I vores firma har vi tre gange eksperimenteret med uoriginale tonere. Hver
gang var resultatet, at de "spildte" toner i printeren.

Idag køber vi kun og udelukkende originale tonere til vores printere. Det er
måske dyrere på kort sigt, men i længden sparer vi penge, fordi vi ikke skal
tilkalde tekniker for at rense printeren hhv. slås med selskaber, der
tilbyder "garanti og 2-timers teknikerservice, hvis noget går galt" - lige
indtil noget går galt...

BJ

Fra : Leony

Dato : 11-04-03 14:39

> [...]

> bliver ringet op et sted mellem 3-4 pr. måned for at købe den helt
> nye langrækkende toner der udskriver min 5000 sider flere end

3-4 gange om måneden, hmm, du kunne spare en del hvis du kunne få en
vareprøve hver gang du blev ringet op

> Jeg anvender i dag udelukkende originale tonere, men jeg er ikke i
> tvivl om at der er penge at spare hvis man kan finde en seriøs
> producent.

Jeg har en Minolta Page Pro 6L, som jeg har anvendt original og
uoriginal toner til.
Min erfaring er at den uoriginale er billig, men den er ikke så
sejlivet - antal print - + at den er marginalt lysere end originalen.

Nu er dette kun til hjemmeudskrifter, men jeg ville helt sikkert købe
originalt (hvis jeg havde råd).
Der kommer kun originalt blæk i min HP Deskjet. Så slipper man for en
masse potentielle problemer (det er bedre at forebygge end at helbrede -
som BJ er inde på - for man er fucked når uheldet er ude uanset hvad man
er blevet lovet).

Set fra mit synspunkt, så kunne en mulig løsning være at have
kladdeprintere og "seriøse" printere. Kladdeprinterne kunne bruges
internt med uoriginale tonere. Problemet/udfordringen ligger så i at
opdrage brugerne til at bruge de rigtige printere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : lk

Dato : 11-04-03 15:09

Jeg er tilsynsførende på en skole,hvor vi har mange printere. især
Brother(laser) og HP(blæk)
Vi har forsøgt os med forskellige uorginale patroner.
Min erfaring er at det ikke betaler sig, uanset hvad man bliver lovet. Jeg
har samme oplevelse som de forrige indlæg.
Patronerne sviner, og holder ikke længe.
Det er for dyrt i længden. Lad være!

Fra : Souly

Dato : 11-04-03 19:48