Nogen som bruger www.azero.dk????
Fra : NHI

Dato : 22-03-01 09:54

Hej
Efter at det ikke er muligt for mig at kontakt dem via tlf og de ikke har
svarede tilbage på min mail. Vil jeg gerne søge noget hælp til azero.dk. Min
problem er at jeg ikke kan henvise til min billeder som ligger i mappen DB
på severen, som jeg har skrive rettighed til.
Min henvisning se således ud; (../db/billeder/billede.jpg) , jeg kan sagtens
henvis til min database som ligger i DB-mappen. (../db/databasen.mdb)
Tak

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 22-03-01 10:50

NHI <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:j2ju6.2172$t_.105247@news101.telia.com...
> [...]
sagtens
> henvis til min database som ligger i DB-mappen. (../db/databasen.mdb)

Det er vel fordi mappen "db" ligger uden for webscope?

Kim

Fra : NHI

Dato : 22-03-01 16:08

Hvorfor kan jeg så hente og skrive til DB-mappen, min database?????

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-03-01 16:56

"NHI" <nhiasy@stofanet.dk> wrote in message
> Hvorfor kan jeg så hente og skrive til DB-mappen, min database?????

Fordi du går ind som "rigtig" bruger, med de tilhørende rettigheder til dine
ting
En surfer går ind med en anden type authentication - dvs en anden brugerid
med andre rettigheder

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 29-03-01 01:37

"NHI" <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sagtens
> henvis til min database som ligger i DB-mappen. (../db/databasen.mdb)

Kan du ikke bare bruge den fulde sti (dette fungerer hos Azero):

d:\home\brugernavn\db\billeder\billede.jpg (Udskift brugernavn med dit
brugernavn til ftp m.m.)

Mvh. Jens Beltofte Sørensen

Fra : Jannick

Dato : 03-04-01 20:49

> Kan du ikke bare bruge den fulde sti (dette fungerer hos Azero):
>
> d:\home\brugernavn\db\billeder\billede.jpg (Udskift brugernavn med dit
> brugernavn til ftp m.m.)

Det kan han sikkert sagtens men hvorfor vil du havde billederne liggende i
din db mappe? Grunden til at man har db mappen er for at havde et sted uden
for scope som folk derved ikke kan download fra. Hvis du anvender billederne
på dit site kan folk jo alligevel hente dem, så hvad er fidusen?

jannick

Fra : SY

Dato : 03-04-01 23:52

Der er ingen fidus med det. Det er bare for at kunne upload et billede til
en mappe og vise det. jeg kan nemlig ikke upload et billede til min "alm"
mappe ( der hvor man kan se min filer (www)). Vil ikke igang med at kopier
en mappe til et andet.
Det er ikke fordi at personen ikke må hente min billede.