rend mig!
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 10-04-03 19:43

hver gang jeg har fået en spam mail går jeg ind og tjekker om der er en knap
der hedder "remove email from server" og fjerner min email, nu læser jeg på
opasias hjemmeside at hver gang man gør det ved dem der sender spam mail at
den email er aktiv, det da løvn ik' ???? jeg har godt nok undret mig meget
over at jeg er oppe på næsten 300 spam mails om dagen og at det ikke var
reduceret.

Jaja jeg ved udemærket at dette ikke er den rigtige gruppe for den slags
spørgsmål så bid nu ikke hovedet af mig men jeg kunne overhovedet ikke finde
en om software og ja jeg har være på den side med "sådan bruger du
nyhedsgrupper" )

forresten hvordan skjuler man sin mail når man laver et indlæg på news ????

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 10-04-03 20:31

> [...]

at
> den email er aktiv, det da løvn ik' ????

Der er ingen endelig sandhed, men dette er ofte tilfældet. Dog skal man
huske at der er tale om en robot der står og spytter millioner af mails ud
om dagen.

> Jaja jeg ved udemærket at dette ikke er den rigtige gruppe for den slags
> spørgsmål så bid nu ikke hovedet af mig

Det gør jeg kun hvis du fås i kanelsmag =)

> forresten hvordan skjuler man sin mail når man laver et indlæg på news
????

Næ, men en god ting er ikke at opgive sin mail til nyhedsgruppekontoen. Jeg
har foreksempel (på råd fra en anden nyhedsgruppelæser) brugt min
almindelige mail og så sat noget gejl ind på højre side, som er let
genkendeligt som noget der skal fjernes. F.eks. bliver peter@home.dk til
peter@FJERNDETHERhome.dk. Den kan de fleste fange =) Fordelen ved at placere
sit snask på højre side, er at så bliver en eventuelt host for home.dk ikke
udsat for en belastning.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-04-03 21:55

"Henrik Knudsen" <Henrik.knudsen@paradis.dk> writes:

> [...]
> opasias hjemmeside at hver gang man gør det ved dem der sender spam mail at
> den email er aktiv, det da løvn ik' ????

Nej, det er ikke løgn. Svar aldrig på spammail. Klik aldrig på links i
spammail. Det vil netop bekræfte at du har gidet at læse det spam du
har modtaget, og spammerne bliver så helt vilde i bukserne og sender
dig alt det spam de kan få deres klamme hænder på.

Husk! Spammere lyver. Det er regel nummer 1 når vi snakker om
spammere.

> jeg har godt nok undret mig meget over at jeg er oppe på næsten 300
> spam mails om dagen og at det ikke var reduceret.

Sur prut

> [...]
> spørgsmål så bid nu ikke hovedet af mig men jeg kunne overhovedet ikke finde
> en om software og ja jeg har være på den side med "sådan bruger du

Den rette gruppe er news:dk.admin.netmisbrug. Jeg sætter FUT
dertil. Det betyder at svar på dette indlæg havner i den gruppe.

Er du i tvivl om hvilken gruppe der er den rigtige en anden gang, så
kan du evt. spørge i news:dk.velkommen.

> forresten hvordan skjuler man sin mail når man laver et indlæg på news ????

'invalid' top level domænet er reserveret til den slags. Du kan bruge
Henrik.knudsen (hos) paradis.dk.invalid. Så har du klart vist at din
mailadresse er defekt, og det er nogenlunde let for et menneske at
regne ud hvad den i virkeligheden er. Du bør IKKE bare opfinde et
domæne i retning af nomail.dk, FJERNDETTEparadis.dk eller lignende.

--
Jacob - www.bunk.cc
Too much is not enough.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-04-03 22:01

Henrik Knudsen skrev Torsdag den 10. april 2003 20:43 i
dk.edb.netvaerk:

> forresten hvordan skjuler man sin mail når man laver et indlæg på
> news ????

Jeg bruger en fuldt gangbar adr. som jeg dog ikke bruger til andet end
usenet, og så sletter jeg rådt og brutalt !=.dk
Og så ser jeg ikke noget spam, omend jeg ved at jeg modtager en del.

Ivar Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-03 15:17

In dk.edb.netvaerk, Ivar Madsen <news-@milli.dk> says...
> Og så ser jeg ikke noget spam, omend jeg ved at jeg modtager en del.

SpamAssassin på mailserveren tager også en del...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-04-03 17:37

Jesper G. Poulsen skrev Fredag den 11. april 2003 16:17 i
dk.edb.netvaerk:

> SpamAssassin på mailserveren tager også en del...

Den har jeg ikke instaleret, og mener ikke at den er instaleret på en
standart Mandake 9.1 Postfix ?

Ivar Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-03 08:59

In dk.edb.netvaerk, Ivar Madsen <news-@milli.dk> says...
> Den har jeg ikke instaleret, og mener ikke at den er instaleret på en
> standart Mandake 9.1 Postfix ?

Nej, den skal man selv installere. Den findes både som rpm og deb.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 11-04-03 09:52

> [...]
finde
> en om software og ja jeg har være på den side med "sådan bruger du

Hej
Jeg bruger programmet Mail Whasher, det virker fint, det henter
overskrifterne frem,
og så krydser jeg dem af jeg ikke vil kendes ved, derefter slettes de fra
serveren, så jeg ikke får dem hjem.
Gunnar