Design med 3 spalter og flere recordsets
Fra : Alex P.

Dato : 10-04-03 19:40

Jeg er stødt ind i et irriterende problem med visning i flere spalter på en
side.

Jeg viser indholdet af et recordset i første spalte - og vil så vise det
samme recordset i spalte to og tre, men pakket ind i et par IF-sætninger der
giver et andet udseende på resultatsættet.
Desværre buger jeg standardmetoden i Dreamweaver MX, som efter et gennemløb
af venstre spalte, melder alt udsolgt.

Resten kommer ikke med.

Er der en snild måde at vise indhold af samme, eller forskellige recordsets
på i tre spalter?

Det er jo tabeller inden i tabeller - og kan måske forvirre stakkels IIS til
at lave fejl.
Jeg har tidligere flyttet kode opad på siden, og reddet det den vej, men her
ved jeg ikke hvad der skal gøres.

Jeg kører VBS på serversiden - måske jeg skulle vælge noget andet?

Alex P.

Fra : Alex P.

Dato : 10-04-03 20:38

En vigtig tilføjelse til spørgsmålet:

Jeg glemt at sige at siden får et kategoriID fra en anden side, som
formentlg er grunden til at det går galt efter første gennemmløb.
Efter EOF i første recordsetgennemløb, er der intet kategoriID til andet
gennemløb (spalte to).

Kan jeg køre koden så kategoriID bliver hængende som en variabel der kan
bruges senere ved andre recordsets?

Alex P. (igen)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-03 21:10

Alex P. skrev:

> Jeg viser indholdet af et recordset i første spalte - og vil
> så vise det samme recordset i spalte to og tre, men pakket ind
> i et par IF-sætninger der giver et andet udseende på
> resultatsættet.

Udskriver du vandret eller lodret (med andre ord: udskriver du
spalterne en ad gangen eller simultant?)

> Desværre buger jeg standardmetoden i Dreamweaver MX,

Hvad er Dreamweavers standardmetode?

> som efter et gennemløb af venstre spalte,
> melder alt udsolgt.

Og hvad er fejlmeddelelsen?

Prøv at læse artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

> Er der en snild måde at vise indhold af samme, eller
> forskellige recordsets på i tre spalter?

Til at starte med kan man lave en fornuftig kodning af spalterne -
for eksempel efter modellen her: <http://glish.com/css/2.asp>

> Det er jo tabeller inden i tabeller -

Nej, ikke nødvendigvis.

> og kan måske forvirre stakkels IIS til at lave fejl.

Men selv om det laves med tabeller behøver det ikke give problemer.
Mange indlejrede tabeller kan godt give browserkvababbelser, men
hvis den ydre tabel blot indeholder en række med tre celler og de
indre tabeller vel at mærke er korrekte (ingen manglende eller
overskydende tabelelementer) skulle det ikke give problemer.

> Jeg kører VBS på serversiden - måske jeg skulle vælge noget
> andet?

Det bør ikke gøre nogen forskel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Alex P.

Dato : 10-04-03 22:42

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Udskriver du vandret eller lodret (med andre ord: udskriver du
> spalterne en ad gangen eller simultant?)

Hvordan udskriver man simultant?

Jeg bruger en repeat region (en løkke), til venstre spalte.
Herefter kan jeg ikke genbruge recordsettet, og får standardfejlen:
ADODB.Field error '800a0bcd'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested
operation requires a current record.

> Hvad er Dreamweavers standardmetode?

Den bruger DIM til at allokere plads til variabler, og bruger kode som nok
er en smule specifik til hver enkelt opgave - en lang smøre hvis jeg skal
gøre rede for det her.
Jeg kan ikke give dig eksempler uden at spamme al koden ud, da jeg ikke ved
om det er en lille fejl, eller en global umulighed.
Der laves plugins til alt efterhånden, så jeg kan måske finde et der skriver
automatisk kode der putter inhold i små boxe, og fordeler dem jævnt.

> Til at starte med kan man lave en fornuftig kodning af spalterne -
> for eksempel efter modellen her: <http://glish.com/css/2.asp>

Den smider højre spalte ned under første spalte, og er aldeles ubrugelig på
min Explorer 6.0.

Alex P.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-03 23:04

Alex P. skrev:

> Hvordan udskriver man simultant?

Du kan have alle recordset åbne på en gang og så skrive en række ad
gangen, skiftevis fra set 1, 2 og 3 (med behørigt tjek for EOF)

Men det er ikke hvad jeg vil anbefale.

> Jeg bruger en repeat region (en løkke),

Jeg kan ikke hjælpe med med at få DW til at gøre som du vil. Jeg
(og mange andre i gruppen) kan til gengæld hjælpe hvis du vil vise
os hvordan din løkke ser ud.

> Herefter kan jeg ikke genbruge recordsettet, og får
> standardfejlen: ADODB.Field error '800a0bcd'
>
> Either BOF or EOF is True, or the current record has been
> deleted. Requested operation requires a current record.

Hvis det er samme recordset du udskriver skal det jo først rulles
tilbage til startpositionen (rs.movefirst). Hvorvidt movefirst-
kommandoen virker afhænger af din cursortype.

> Jeg kan ikke give dig eksempler uden at spamme al koden ud,

Jo. Du kan for eksempel starte med at vise den kodelinje der fejler
(den fejlmeddelelse du har nævnt ovenfor skulle gerne være ledsaget
af et linjenummer). Det kan være svært at vide præcis hvad der er
relevant at have med, men artiklen fra asp-faq.dk
(<http://www.asp-faq.dk/article/?id=41 - tilsyneladende nede pt)
giver et par gode råd.

> Den smider højre spalte ned under første spalte, og er aldeles
> ubrugelig på min Explorer 6.0.

A) Sæt margen og padding til 0 (eller brug de indstillinger der er
angivet på siden)

B) Brug en standardsættende doctypeerklæring (fx følgende:
   <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"
       "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

A burde være nok, men B er generelt en god ide (tm).
Virker det ikke så spørg i .html-gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Alex P.

Dato : 11-04-03 16:51

> Jeg kan ikke hjælpe med med at få DW til at gøre som du vil. Jeg
> (og mange andre i gruppen) kan til gengæld hjælpe hvis du vil vise
> os hvordan din løkke ser ud.

Løkke:

<%
While ((Repeat1__numRows <> 0) AND (NOT RS_test.EOF))
%>

Bla bla bla - kode

<%
Repeat1__index=Repeat1__index+1
Repeat1__numRows=Repeat1__numRows-1
RS_test.MoveNext()
Wend
%>

Headerkoden er ikke med her - jeg skriver trods alt i håb om at nogen der
kender lidt til Dreamweaver, læser med.

Nærliggende er:
http://www.dwfaq.com/Tutorials/Dynamic/MultipleRepeatRegion3.asp

Jeg tror jeg har en del af løsningen på mit problem, som kræver lidt mere
end normalt, her:

http://www.dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=394

Eller lidt vildere:

http://www.dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=395

Desuden er der en del 49-59$ ting som kan løse mit problem - jeg ender nok
med at bestille et plugin af den slags.

Dette er faktisk gratis: http://www.dwteam.com/help/simnest/index.asp

Simulated nested region - løser mange af de problemer jeg kæmper med, p.t. -
dog ikke det med at få flere recordsets til at behandle det samme IDnummer
som postes fra en anden side (via Get- metoden).

Alex P.