Lidt et newbie spørgsmål...
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 10-04-03 18:53

Hej...

Øhm, jeg ved snart ikke hvordan jeg skal få det sagt, men jeg kan
altså ikke finde ud af hvordan man tester for skærmens højde og
bredde (ligesom i javascript; screen.width og screen.height) -
hvis det overhovedet kan lade sig gøre?

mvh
en lærende Esben Boye-Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 10-04-03 19:33

Esben Boye-Jacobsen wrote:
> [...]
> altså ikke finde ud af hvordan man tester for skærmens højde og
> bredde (ligesom i javascript; screen.width og screen.height) -

Det kan det ikke.
Men hvis du vil lagre det i en database, kan det nu godt lade sig gøre.

Se her: http://www.html.dk/scripts/asp/00005/

--
Kasper Katzmann
Katzmann Consulting

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-03 21:18

Kasper Katzmann skrev:

> [...]

Det gør man på klientsiden - altså i javascript sådan som du kender
det. Eftersom asp afvikles på serversiden kan du ikke få
oplysninger om skærmstørrelsen (endsige browserstørrelsen).

> Men hvis du vil lagre det i en database, kan det nu godt lade
> sig gøre.

Man kan bruge en kombination af javascript og asp til at undersøge
hvilke opløsninger der bruges på sitet (som html.dk-artiklen
beskriver). Men man er altid afhængig af javascript hvis man vil
aflæse den aktuelle browserstørrelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 11-04-03 10:52

> [...]
> hvilke opløsninger der bruges på sitet (som html.dk-artiklen
> beskriver). Men man er altid afhængig af javascript hvis man vil

Tak for uddybelsen - havde lige lidt travlt

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk