sorte streger på Brother HL-1030
Fra : Kasper Mikkelsen

Dato : 10-04-03 16:58

Jeg har en printer af ovennævnte mærke. Den er begyndt at lave voldsomme
sorte streger på parpiret når man skriver ud. Det er op mod 50 pct. af siden
der er helt sort. Der er ikke skiftet Toner for nylig, men det ser ud til at
tromle med videre er smurt godt ind i toner, og når man åbner ind til
toneren kan man se det er drysset lidt ud.

Kan det være toneren der er defekt, og vil det hjælpe med en rensning og
skift af toner.

Mvh. Kasper

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-04-03 17:12

"Kasper Mikkelsen" <kasper1@post1.tele.dk> skrev

> Kan det være toneren der er defekt, og vil det hjælpe med en rensning
og
> skift af toner.

Højst sandsynligt ikke. Jeg har haft en lignende Brother engang, som
gjorde præcis det samme. En ny toner var ikke nok - der skulle en ny
tromle til for at løse problemet...

mvh
Peter

Fra : Kurt

Dato : 10-04-03 20:20

"Kasper Mikkelsen" <kasper1@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> toneren kan man se det er drysset lidt ud.
>
> Kan det være toneren der er defekt, og vil det hjælpe med en rensning og

For et par år siden var jeg ude for det samme med et andet mrk.
Forsøgte at rense tromlen. Det skulle jeg ikke have gjort.
Kostede ca. kr. 1300 til helt ny enhed.
Fik forklaret, at man ikke med held kan rense tromlen-
den er belagt med en eller anden hokus-pokus film.
Nu er jeg meget omhyggelig med påfyldning og renholdelse af
toneren kan man vel forstå, og rører absolut ikke tromlen.

mvh
Kurt

Fra : Kasper Mikkelsen

Dato : 10-04-03 21:07

Vil det sige der ikke er andet at gøre end at skifte tromlen?

/Kasper

Fra : Kurt

Dato : 11-04-03 15:26

> Vil det sige der ikke er andet at gøre end at skifte tromlen?
>
> /Kasper

Sådan opfatter jeg situationen. Beklager.
Men prøv at tale med din leverandør -
det koster i hvert fald ingenting.
Det kan da tænkes, at der er en fornuftig løsning
for det mærke du har.

mvh
Kurt