MySQL COUNT problem
Fra : JImmy Jeppesen

Dato : 22-12-00 10:31

Tabellen:

VareID Dato Ordre
3 1/6 X
1 11/12 X
1 15/12 XY
2 15/12 XYZ

Jeg vil nu finde _antallet_ af alle de UNIKKE VareID som er blevet bestilt
siden den 10/12.
Dvs. Mit resultat skal være 2 (nemlig VareID 1 og VareID 2)

Dette skal gøre i MySQL...

Jeg har forsøgt med GROUP BY samt DISTINCT COUNT men intet kører

Nogen der kan finde ud af den slags?

VH Jimmy

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 22-12-00 11:03

JImmy Jeppesen wrote:

> Tabellen:
>
> VareID Dato Ordre
> 3 1/6 X
> 1 11/12 X
> 1 15/12 XY
> 2 15/12 XYZ
>
> Jeg vil nu finde _antallet_ af alle de UNIKKE VareID som er blevet bestilt
> siden den 10/12.

Så'en?
SELECT COUNT(DISTINCT VareID)
FROM bestillinger
WHERE dato>='2000-12-10'

--
Lauritz

Fra : Bo Larsson

Dato : 22-12-00 11:43

On Fri, 22 Dec 2000 10:31:08 +0100, "JImmy Jeppesen"
<arbejde@get2net.dk> wrote:

> [...]
>siden den 10/12.
>Dvs. Mit resultat skal være 2 (nemlig VareID 1 og VareID 2)

Jeg ved ikke rigtig med MySQL, men i SQL Server skulle følgende kunne
klare det:

   SELECT COUNT(DISTINCT VareID)
   FROM tabellen
   WHERE ...