Nybegynder har problemer
Fra : Ricki Susic

Dato : 10-04-03 15:48

Hej,
Jeg har forbindelse til internettet via et kabelmodem fra Dansk Kabel TV.
Jeg er tilsluttet til modemet via en 5 ports switch. Mit problem er at
computer nummer 2 som er koblet på, ikke kan noget som helst! Jeg kan ikke
se den anden computer, og jeg kan heller ikke komme på internettet. Jeg har
været inde og sætte den op så den selv henter IP adresse, og alt det der
skulle være iorden, men intet sker.

Den maskine der virker har Windows 2000 installeret. Den anden har windows
98.

Nogle gode ideer?

Hilsen Ricki

Fra : Lars

Dato : 10-04-03 19:22

"Ricki Susic" <ricki@NOSPAMjoin-in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle være iorden, men intet sker.
>
> Den maskine der virker har Windows 2000 installeret. Den anden har windows

Så vidt jeg ved skal man bruge en router når man har Dansk Kabel TV og vil
have flere PC'er op og køre på nette. Prøv at læse her inde
http://www.dk-tv.dk

Mvh. Lars.

Fra : Ricki Susic

Dato : 11-04-03 12:02

> Så vidt jeg ved skal man bruge en router når man har Dansk Kabel TV og vil
> have flere PC'er op og køre på nette. Prøv at læse her inde
> http://www.dk-tv.dk
>
> Mvh. Lars.

Jeg læser det sådan at det er mest fordelagtigt at have en router pga. den
indbyggede firewall. Uanset hvad, så kan mine 2 maskiner heller ikke se
hinanden, selvom jeg har meldt dem til samme arbejdsgruppe.
Kan det måske være at kablet er defekt?
Jeg tjekker det lige!

Ricki

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 11-04-03 14:26

> [...]
> indbyggede firewall. Uanset hvad, så kan mine 2 maskiner heller ikke se
> hinanden, selvom jeg har meldt dem til samme arbejdsgruppe.
Hej
Du skal have en router efter dit modem, for den kan dele din IPadresse til
flere computeren så vidt jeg husker skal den noget der ligner DHPC. så
henter den selv IP og deler det til andre. Jeg har det, og det køre
udmærket. I øvrigt den der er omtalt lidt her over 604
Gunnar

Fra : Leif Poulsen

Dato : 11-04-03 15:39

Hej

> [...]
> indbyggede firewall. Uanset hvad, så kan mine 2 maskiner heller ikke se
> hinanden, selvom jeg har meldt dem til samme arbejdsgruppe.

Evt. er kablet ikke defekt, men blot af en forkert type (krydset eller ikke
krydsede ledninger i enderne)

M v h

Leif Poulsen