Synkronisere W2K domæne over internettet ?
Fra : Morten

Dato : 10-04-03 09:56

hej,

Jeg har et LAN'et med et W2K active directory domæne med 1 domain
controller. Jeg har desuden en standalone webserver som står udenfor
LAN'et.

Spørgsmålet er nu : Kan jeg få min LAN domæne's domain controller til
at synkroniserer brugerkontoerne med en standalonewebserver(w2k
server) ?

Grunden til mit sprøgsmål, er at jeg har en web applikation hvori man
som bruger skal verificeres og det ville være dejligt hvis brugerne
kunne bruge samme brugernavn og kodeord som på LAN'et

Standalone webserveren kan forbinde sig via en RRAS server jeg har på
LAN'et. Kan synkroniseringen evt. foregå uden VPN forebindelsen ?

mvh
Morten

Fra : Henrik Walther

Dato : 10-04-03 19:34

On Thu, 10 Apr 2003 08:56:18 GMT, mob@mobworld.dk (Morten) wrote:

> [...]
>
>Spørgsmålet er nu : Kan jeg få min LAN domæne's domain controller til
>at synkroniserer brugerkontoerne med en standalonewebserver(w2k

Nej en stand alone server og en domain controller kan ikke
synkronisere brugere med hinanden, DC benytter NTDS.dit og SA benytter
SAM databasen.

Så skal du lave stand alone server til member server og oprette
brugerne på DC'en.

--
Henrik Walther
http://www.winjunkie.net