KUN ET TV=ytringsfrihedskrænkelse
Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-03 09:46

KUN ET TV=ytringsfrihedskrænkelse

Engang var "at sulte sine tjenestefolk" , når de døde af mangel på
næringstoffer. Idag er det, når de ikke har råd til smør på brødet.

Ytringsfrihed er ikke, at man har lov at skrive på en opslagstavle i en mørk
kælder, hvor ingen kommer.

Når staten støtter usenet, er ytringssfrihed her, at der ikke ved
netbetjentes løgneanklager til udbydere opnås bortvisning af debatører med
aparte politiske synspunkter.

Ytringsfrihed(tilbud) i en god resourcestærk familie er ikke, at de ejer een
bog, børnene kan kikke i, men at der er sortiment af læsestof, der giver all
round indblik i samfundet, og at
"KUN ET TV I DAGLIGSTUEN ER _IKKE_ NOK".

Da jeg begyndte at have mere end et barn i min stue, købte jeg fire ekstra
genbrugs.TV-er og en ekstra video, og "forvirrede" med, at der konstant
kørte TV-avis fra to forskellige kanaler, samt noget tredie TV, samt to
forskellige videofilm fx PippiLangstrømpe og Tom&Jerry.

TV-produktioner er jo ofte lavet for store masser og med ringe talent , så
en stor del har ikke din interesse. Så snart en TV-skærm ikke gir dig
superhøjdepunkter, bør du og dine børn flytte blikket til de andre gode
tilbud på TV-væggen, og evt skrue op for lyden til det alternativ, der er
bedre for dig.

Vil to i samme rum koncentrere sig om to forskellige programmer/videoer, så
er der hovedtelefon til den ene, eller man sætter sig nærmest sit foretrukne
og skruer så middelhøjt op, at din høresans kan fokusere på din lyd og ikke
distraheres af, at det andet samtidig lukkes ud i stuen.

Vor hjerne er til multi-tasking, og forskere taler om "
cocktail-party"-effekten, for selvom du står tæt og drikker og smalltalker
med snese af cocktailgæster, så skal du nok høre og blive lysvågen, hvis DIT
NAVN bliver nævnt tre konversationer væk fra hvor du står. Vi er
forfængelige, og det er godt. Heller ikke vedr mediernes
envejs-kommunikations-tilbud skal vi bøje os for ensretning.MIG FØRST er OK,
når ingen andre jokkes på.

Man er et socialt menneske, hvis man følger med i (omend overfladisk) hvad
andre i familien går op i, og man ikke tvinger den svage til at gå til sit
eget rum og høre sit program.

"Halvdelen af jordens befolkning forstår ikke den anden halvdels glæder"
skrev Jane Austen, og jeg tror at man øger tolerance, empati og sympati, når
man med Nietzsche (og Bailey whisky-likør reklamefilmen) siger "Let your
senses guide you" og slår ører, næse, tunge, hud og øjne ud for flest mulig
af de mange gode impulser som støj-paradis bombarderer os med - og jeg tror
ikke på mine venners hån om, at jeg blir splittet og skitzofren ved altid at
se flere TV samtidigt. Hvilket forøvrigt bliver lettere og lettere med de ny
computersystemer.

Tæt i tæt nydelse af sanseindtryk er intens glæde.

Koncentration er en træningssag.

Der gror ikke mos på en rullesten.

Problemet, der hindrer udviklingen mod mit multi-TV utopia er nok at "den
der har fjernkontrollen er konge" og der er magtglæde ved at tvinge andre
til at se det, der er DIN smag.

Husmødre, der serverer een ret med eet tilbehør på eet tidspunkt, har
tilsvarende herskerglæde, sammenlignet med dem, der lar det store kolde bord
stå fremme i timevis og lader LYSTEN DRIVE VÆRKET, så folk styres af indre
drift og ikke gruppepres.

Individuel frihed er en Guds Gave, og gud er ikke død, han har bare
uddelegeret jobbet til os alle, så vi er vor egen gud.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Madsen

Dato : 10-04-03 10:05

On Thu, 10 Apr 2003 10:46:15 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

105 linier om ingenting. Det er ikke bare netmisbrug,
men også groft misbrug af det danske sprog.

Lær dog at fatte dig i korthed.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-03 10:42

"Madsen" <nospamher@spamserver.com> wrote in message
> On Thu, 10 Apr 2003 10:46:15 +0200, "Bo Warming"
> <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:
>
> 105 linier om ingenting. Det er ikke bare netmisbrug,
> men også groft misbrug af det danske sprog.

Hvis BW misbruger sproget titusind gange, er næste bruger så besværliggjort
af at det er slapt, udvandet, slidt i kanterne eller hvad?

> Lær dog at fatte dig i korthed.

Lær at svare konstruktivt - jeg vil være taknemlig for forslag til HVAD jeg
med fordel kunne have udeladt. Du har helt ret i at jeg er lang i spyttet -
men jeg har brug for præcisere hjælp, for at føre noget ved det.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-04-03 11:28

Bo Warming 's insignificant opinion was stated in:
ISala.41194$IM1.15884@fe04.atl2.webusenet.com

> [...]
>
> Lær at svare konstruktivt - jeg vil være taknemlig for forslag til
> HVAD jeg med fordel kunne have udeladt. <klip>

I mine øjne det hele...

Det virker mest som om du snakker bare for at holde digselv vågen, det har
desværre stik modsatte effekt på os andre.

Hold i det mindste dine indlæg i den gruppe hvor det er mest relevant,
eller mindst irrelevant. Med mindre man bevæger sig ud i kaosteori, så har
det indlæg jo ikke det fjerneste med dk.familie.barn at gøre!

1) læs: http://www.usenet.dk/grupper.pl
2) tænk

pkt. 3 er bevidst udeladt.

fut dk.admin.netmisbrug

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-04-03 13:51

Bo Warming XUMPEYFQNLVX@spammotel.com skrev dette:

> - jeg vil være taknemlig for forslag til
> HVAD jeg med fordel kunne have udeladt.

Det hele!

mvh
Andreas

Fra : N/A

Dato : 12-04-03 06:19

Fra : Bo Warming

Dato : 12-04-03 06:19

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in

> Hvornår er de begyndt på det ?

Betaler staten ikke personale og andre udgifter vedr Ålborg Universitet?

Er der ikke Usenet-aktiviteter på Ålborg Universitet?

Eksempelvis.

Betalte USA-forsvar ikke internetudvikling i starten og er der vandtætte
skodder mellem de offentlige økonomier i verdensejer USA og dets
næstvigtigste slavestatDanmark?

Halvstatslige Politiken leverer personale til dansk Usenet osv osv osv.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-03 19:38

> Betaler staten ikke personale og andre udgifter vedr Ålborg
> Universitet?
>
> Er der ikke Usenet-aktiviteter på Ålborg Universitet?

Jo - og hva har det med sagen at gøre ?
Det betyder jo ikke at staten støtte usenet som sådan, det betyder at
Aalborg Universitet støtter usenet.

Resten af dit indlæg er fuldstændig sort snak så det gider jeg slet
ikke kommentere.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-03 07:45

> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in

> Jo - og hva har det med sagen at gøre ?
> Det betyder jo ikke at staten støtte usenet som sådan, det betyder at
> Aalborg Universitet støtter usenet.

Når staten lægger lokaler og lønninger til Usenet, er Usenet forpligtet til
ikke at prioritere SF frem for DF, men netbetjentene har udvist intens
hadefuld censurånd rettet imod indvandringskritikere.i et halvt årti,

Selvom mange nu erkender at BW, som man kortvarigt fik smidt af ved at lyve
om OT til udbydere, er fejlfri, så er der ikke tegn på demokratisk
indstilling hos vort tankepoliti, der overfladisk set giver den som
regel-ryttere

Netbetjent Kim Ludvigsen fra Politiken, der i flere artikler opdigtede, at
jeg er mest killfiltrede - udfra et par venners indlæg - skammer sig nu
tydligt, og det er der mange der bør.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 13-04-03 09:21

"Bo" == Bo Warming <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> writes:

> Når staten lægger lokaler og lønninger til Usenet, er Usenet forpligtet til
> ikke at prioritere SF frem for DF, men netbetjentene har udvist intens
> hadefuld censurånd rettet imod indvandringskritikere.i et halvt årti,

Hvad er det mytologiske væsen du omtaler som Usenet? Usenet er
*transportmediet*, ikke folkene der bestyrer de enkelte sites der
tilslutter sig dertil. Det du er i gang med, er at skælde ud på
landevejene, fordi jeg tilfældigvis behandler min indkørsel (som er
tilsluttet dertil), på en måde der ikke harmonerer med den lave
frihøjde på dit køretøj.

Hvis du vil tages seriøst, bør du nok lære de rigtige termer, inden
du kører videre ud af tangenten.

> [...]
> om OT til udbydere, er fejlfri, så er der ikke tegn på demokratisk
> indstilling hos vort tankepoliti, der overfladisk set giver den som

Hvilket tankepoliti? Hvis du har et problem med at enkeltpersoner
udtaler sig i kritiske vendinger om de kaudervælske indlæg der kommer
fra din side, er det dit problem. Det er også dit problem, hvis du
ikke kan leve med at andre slutter op om disse holdninger.

> Netbetjent Kim Ludvigsen fra Politiken, der i flere artikler opdigtede, at
> jeg er mest killfiltrede - udfra et par venners indlæg - skammer sig nu
> tydligt, og det er der mange der bør.

Du er formentlig i den høje ende af top-5[1], måske endda i toppen,
afhængigt af hvordan man ser på Knud Thomsen, Gerner, og Sørens
Mosegårds forskellige pseudonymer.

I langt de fleste tilfælde er der næppe tale om politisk cencur, men
derimod en erkendelse af at livet er alt for kort til at finde hoved
og hale i dine indlæg.

[1] dk.politik.* undtaget - jeg aner ikke hvad tosserne[2] foretager
sig.

[2] Man skal pr. definition være lettere wacko, for at tage de grupper
seriøst.
--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>