Små objekter i 3DSMAX 4
Fra : Kim

Dato : 10-04-03 07:50

Jeg skal lave små objekter i 3DSMAX 4 (6 til 12 mm)

Objekter forsvinder i perspektiv og kamera vinduer.

Unit er mm og grid = 10mm

Jeg har ingen fejl ved store objekter.

Er her nogen der har et bud ?

mvh. Kim

Fra : P.C.

Dato : 10-04-03 20:28

Hi

"Kim" <kimjens@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal lave små objekter i 3DSMAX 4 (6 til 12 mm)
>
> Objekter forsvinder i perspektiv og kamera vinduer.

> [...]

Der ligger nok et lille objekt en million teghe enheder fra de andre objekter,
og du vil automatisk zoom'e til extents så kig i objekt listen for at evt delete
objekterne et ad gangen, --- bare du sætter en tilpas stort undo tal, kan du jo
se om du er heldig.
Nogewt af det jeg synes er svært ved 3Ds er at bruge programmet som en AutoCAD,
altså at tastaturet plusdelig ikke virkede og alt skulle ind gennem skærm
tabeller selvom man peger mindst lige så godt, med tastaturet skal man tvinges
til at tegne objekt orienteret hvilket godt nok fungerer udmærket, men _så_
viser 3Ds selvfølgelig sine mangler, bla i form af antal solids og komplexitet
man kan im og exportere, jeg mener ellers at Autodesk mener det godt , men i
nogle af programmerne er præstationerne ikke alverden , --------- og så skal man
sige at det ikke er microsoft's skyld ;))
At zoome efter importerede blokke i måske tusinde gange skalaen kan man så
spørge om er fornuftigt, men det siger så noget om hvad 3D egentligt handler om
nemlig den direkte link til produktionen i et ensartet materiale . Selvfølgelig
er 3D ikke blot show buisness det er det samme som at sige pyramidespil duer til
noget , selvfølgelig skal man benytte det digitale medie til andet end at lægge
2.5 D Legoklodser.
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2197.html
Disse frames måttte frem og tilbage mellem AutoCAD og 3Ds adskillige gange, før
de lå fladt og klar til at skære og mærkelige små løsrevne lines gjorde det lidt
besværligt , -------- men det er selvfølgeligt ikke effektivt nok for 'en mand
vel ; altså at tegne og projektere en flydebro frem til og med ,projekteringen
men det er da ikke Autodesk's skyld ;))
P.C.

Fra : Freddy

Dato : 11-04-03 17:15

Hej Kim

Prøv lige at "slå" kamera clipping til, og se om det ændre noget.

Vh Freddy