Problemer med tekstfelt
Fra : Michael Høyer

Dato : 10-04-03 07:43

Hej NG

Jeg har en formular med et tekstfelt på en hjemmeside, hvor det indtastede
ryger i en Access database.
Meeen, hvis brugeren bruger linieskift/enter midt i en sætning, kommer det
efterfølgende tekst ikke med i databasen.

Jeg har prøvet både tekst- og notat format i Access.

Er der nogen der har en god ide omkring dette.

På forhånd tak
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-03 09:23

Michael Høyer skrev:

> Jeg har en formular med et tekstfelt på en hjemmeside, hvor
> det indtastede ryger i en Access database.
> Meeen, hvis brugeren bruger linieskift/enter midt i en
> sætning, kommer det efterfølgende tekst ikke med i databasen.

Er det et textarea eller et input-felt på websiden?

Det lyder mærkeligt.

Normalt kommer teksten fint med - til gengæld vises linjeskift ikke
som linjeskift af sig selv hvis man udskriver teksten i HTML.

Hvis det blot er linjeskiftene der forsvinder kan du bruge artiklen
her: <http://asp-faq.dk/article/?id=3>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Høyer

Dato : 10-04-03 09:56

> [...]
> som linjeskift af sig selv hvis man udskriver teksten i HTML.
>
> Hvis det blot er linjeskiftene der forsvinder kan du bruge artiklen

Det er textarea,
Al indtast efter et linieskift kan ikke ses i databasen, men har nu fundet
ud af at ved eksport til Excel, kan det hele ses, mystisk.

Beklager Jens, jeg så ikke dit indlæg inden jeg selv svarede.

mvh
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-03 10:45

Michael Høyer skrev:

> Al indtast efter et linieskift kan ikke ses i databasen, men
> har nu fundet ud af at ved eksport til Excel, kan det hele
> ses, mystisk.

Så er teksten også i databasen. Hvis dit problem er at du ikke kan
se teksten når du åbner tabellen er det slet ikke asp der er
"synderen", men derimod Access. Prøv at trykke "F2" når markøren
står i dit tekstfelt. Tabeller er ikke velegnede til at redigere
større datamængder i - få Access til at lave nogle formularer, så
får du meget lettere ved at arbejde med dine data.

> Beklager Jens, jeg så ikke dit indlæg inden jeg selv svarede.

Det gør skam ikke noget. Til gengæld må du godt klippe lidt mere i
dine citater. Se evt. min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-03 10:48

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]

Argh! - så lige Jespers indlæg. Det er Shift+F2 du skal bruge.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Høyer

Dato : 10-04-03 09:48

"Michael Høyer" <michael@hoyer-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterfølgende tekst ikke med i databasen.
>
> Jeg har prøvet både tekst- og notat format i Access.
>
> Er der nogen der har en god ide omkring dette.

Hej igen

Jeg har ikke løst det, men hvis jeg eksportere resultatet til Excel, ses
hele teksten, både før og efter liniskift/enter.
Men det kan stadigvæk ikke ses i databasen.

hmmmmm.

mvh
Michael

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-04-03 10:41

Michael Høyer wrote :

> [...]
> ses hele teksten, både før og efter liniskift/enter.
> Men det kan stadigvæk ikke ses i databasen.

Jeg kan ikke forestille mig, at linieskift ikke kommer med. Prøv at sætte
din markør i feltet med data i din Access-database og tryk på SHIFT-F2.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Svar til gruppen og ikke til mig privat !
Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Michael Høyer

Dato : 10-04-03 11:10

> Jeg kan ikke forestille mig, at linieskift ikke kommer med. Prøv at sætte
> din markør i feltet med data i din Access-database og tryk på SHIFT-F2.

Jesper og Jens

Tak for hjælpen, det var det der skulle til.

mvh
Michael