Skal lokke morens kæreste til at købe hest~
Fra : skingur

Dato : 10-04-03 05:54

Æv.. og så netop i dag! Det sner! I dag skal min mors kæreste for anden
gang ud på Gandur.. vi håber at få ham gjort så begejstret for de kære
islændere, at han vil købe en.. Han har ikke så meget tid i løbet af
ugen..he he, men det har jeg!
Det er over 40 år siden han sidst har siddet på en hest..udover Gandur
og en rar pony, det mod al forventnig lykkes ham at falde af!
Men nu sner det, og lur mig om han gider tøffe rundt ude på ridebanen i
det vejr...håber vi kan overbevise ham om, at man faktisk godt kan tage
op til hesten selvom vejret er rædsomt, - der er trods alt et udemærket
ridehus! Det ville nu være så dejligt med 2 en halv islænder i familien,
så man kunne "låne" en til veninderne en gang imellem!
Min mors hest er endelig ved at være rask... til dem, der aldrig har set
en åben kværkebyld: I er IKKE gået glip af noget...adw!

Christina, der ønsker god dag til alle!

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 10-04-03 20:32

On Thu, 10 Apr 2003 04:54:23 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>det vejr...håber vi kan overbevise ham om, at man faktisk godt kan tage
>op til hesten selvom vejret er rædsomt, - der er trods alt et udemærket

   Jeg har faktisk lige været ude på årets første - lille korte
tur. I regnvejr og det hele - men lur mig om ikke prusser elskede mig
højt for den lillebitte tur. Jeg skal love for at det gik ud over
stepperne - han skulle godt nok frem - uanset hvilken gangart vi
befandt os i. Herligt =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : skingur

Dato : 10-04-03 22:13

"Trine Stubbe Teglbjærg" skrev d. 10-04-03 20:32 dette indlæg :
> [...]
> højt for den lillebitte tur. Jeg skal love for at det gik ud over
> stepperne - han skulle godt nok frem - uanset hvilken gangart vi

Årets første? Stakkels dig, så har du sletikke været ude alle de dage,
hvor vejret var så pragtfuldt.. virker helt mærkeligt at jeg for en
lille måned siden red en lang tur i t-shirt og så måtte have rulammet på
i dag... Jeg er i skoven 3-4 gange om ugen- HERLIGT!

Nå, men vi fik lokket morens kæreste med op...faktisk ikke noget
problem, han glædede sig rigtig meget, selvom jeg tvang ham til selv at
strigle og sadle op! Desværre er gandur ikke supervelegnet som
rideskolebegynderhest...han lurer hurtigt, hvem der bestemmer, og så er
det altså svært at få ham i andet end 1. gear!!! (Ok jeg erkender det:
han har udprægede "dovenheds-tendenser"!) Han synes i øvrigt det er
TÅBELIGT at spilde sin tid i et ridehus!!!
Men kæresten er lykkelig, og jeg begynder at tro på at vi i løbet af et
halvt års tid kan få ham overbevist om, at han er nød til at investere i
en lækker lille naturtølter med et lidt friskere temperemant end
Gandurs!

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 11-04-03 06:13

On Thu, 10 Apr 2003 21:13:16 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>lille måned siden red en lang tur i t-shirt og så måtte have rulammet på
>i dag... Jeg er i skoven 3-4 gange om ugen- HERLIGT!

   Nej for der stod han jo inde - fuld boksro på grund af en
skade - omkring en måned har han stået :( Lige som jeg havde 3 ugers
"ferie" og det var godt vejr - men det er meget typisk :) Heldigvis er
han igang igen så småt :)

> [...]
>halvt års tid kan få ham overbevist om, at han er nød til at investere i
>en lækker lille naturtølter med et lidt friskere temperemant end

   Den slags sker aldrig her i huset - min kæreste er hunderæd
for heste :/