nul variabler fra formular !
Fra : No1

Dato : 09-04-03 22:46

Jeg er kørt totalt fast m/PHP, for jeg kan ikke modtage variabler fra min
html-formular!
Jeg kommer snilt over til mit php-script og kan sagtens printe variabler -
bare jeg deklerere dem lokalt.
Hvad går der galt - jeg modtager intet fra formularen. ?

//formular:
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<form name="form2" method="post" action="bad_words.php"><label>Ord
<input name="YourName" type="text"></label>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>

//PHP:
<head>
<title>bad_words</title>
</head>
<?
print ("$YourName");
?>

Fra : Topper

Dato : 10-04-03 06:14

Den Wed, 09 Apr 2003 23:46:04 +0200. skrev No1:

> [...]
> bare jeg deklerere dem lokalt.
> Hvad går der galt - jeg modtager intet fra formularen. ?

Er register_globals = on i din php.ini hvis ikke skal du nok bruge

$HTTP_POST_VARS['YourName'];

eller

$_POST['YourName'];

Torben

Fra : Kasper Johansen

Dato : 12-04-03 10:27

"No1" <noClue@atAll.se> skrev i en meddelelse
> <input name="YourName" type="text"></label>

Lige en kommentar.

Hold dig hellere til kun at skrive names med små bogstaver så du ikke skal
tænke over hvad du har skrevet med stort og hvad du har skrevet med småt.
Dette vil nok spare dig masser af tid hvis du går igang med større projekter
og skal igang med fejlfinding.

Selve svaret til dit spørgsmål vil nok være (som Topper også skriver) at
kigge i den php.ini og checke om du har sat globals til on. Pas dog på med
globals hvis du også bruger sessions og cookies til f.eks. login da en
bruger kan prøve at erstatte variabler i URL'en. Kald altid vigtige data med
$_SESSION[], $_COOKIE[], $_POST[] osv.

---
Mvh Kasper