DI-604 og Switch.
Fra : Lars

Dato : 09-04-03 21:34

Jeg har en DI-604 router med 4 porte i, men jeg har også 4 pc'er og en
printerserver , så jeg mangler en port. For at få den sidste port har jeg
tænkt på at få en switch.
Så mit spørgsmål er kan man sætte dem sammen??? og hvis hvordan ???
Min internet udbyder er Dansk kabel TV.
Og jeg har ingen faste IP adr.

--
Mvh. Lars

Fra : Henning Olsen

Dato : 09-04-03 22:10

Hej !!!

Jeg har en D-Link DI-604 router som køre samme med en switch. man køre et
kabel fra en af porten i router over i oplink i switch, så køre det

Med venlig hilsen

Henning Olsen

Fra : O.Lund

Dato : 09-04-03 23:12

"Lars" <ZoNe_DK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en DI-604... ...4 pc'er og en printerserver... ...mangler en
port... ...tænkt på at få en switch.
> Så mit spørgsmål er kan man sætte dem sammen??? og hvis hvordan ???

Hej.
Mit netværk består af fem pc'er og en printer sammenkoblet med en DI-604
router plus en unex NexSwitch SD050s. (Telebutikken) Netværket har arbejdet
fejlfrit siden det blev startet for et par måneder siden.

Sammenkoblingen sker med et patchkabel fra "uplink-porten" på switchen til
en af de fire porte på DI-604. Den enhed der blev 'hjemløs' og
printerserveren kan f.eks. forbindes til de ledige unex porte men man kan
også bytte rundt efter behov, da de syv brugbare porte opfører sig helt ens.
Man kan også være lidt kreativ med hensyn til placeringen af netværkets
komponenter. Jeg har DI-604 placeret på første sal hvor den betjener to
pc'er og printer men unex sidder i stueetagen og har tre pc'er tilsluttet.
Derfor kun et enkelt patchkabel mellem etagerne (
Der er planer om at udvide på samme måde til et par pc'er i en bygning i
nærheden...

Venlig hilsen
Ole

Fra : Lars

Dato : 10-04-03 06:05

Hej NG.
Tak for svarende, så vil jeg prøve om jeg kan få det til at køre også .

Mvh. Lars