FormatCurrency
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-12-00 22:21

Hej
Jeg vil opdatere et felt i access som hedder lead og er af format valuta
(Standard(0,00))
Og jeg henter et tal feks. 0,55 fra et formular felt: Request.Form("Lead")
men den vil ikke sluge min kode her under når den skal indsætte posten i
access

FormatCurrency(rsBan("Lead")) = Request.Form("Lead")

Hvad gør jeg forkert?

/Mogens
http://www.svend-bent.dk/

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 21-12-00 22:35

Mogens Dyhre Hansen wrote:

> [...]
> access
>
> FormatCurrency(rsBan("Lead")) = Request.Form("Lead")

Du kan ikke tildele en værdi til en funktion. Det ville jo tvinge asp
til at udlede den inverse af funktionen ?!?!? ... og jeg skal altså have
spist lidt flere sjove svampe, før jeg kan se hvad den inverse af f.eks.
response.write er?!? ... anyone ... ... sumasumarum det kan du ikke.

Din kode kan se sådan ud:
rsBan("Lead") = CDbl(Request.Form("Lead"))
(kan give problemer, hvis din server forventer ".", som
decimal-adskilder)

--
Lauritz

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-12-00 23:19

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spist lidt flere sjove svampe, før jeg kan se hvad den inverse af f.eks.
> response.write er?!? ... anyone ... ... sumasumarum det kan du ikke.

Åhrr du sku vist ha været minister med så'en skrivelse
Men det du mener er vel at jeg ikke gøre det fordi at asp ikke ved at det er
valutafelt det skal opdateres?
Men jeg var lidt på herres mark og kiggede bare i min aktiv server pages 2.0
under formatcurrency og der blev det kun brugt i forbindelse med udtræk
altså Response.Write FormatCurrency(Und so w)

> Din kode kan se sådan ud:
> rsBan("Lead") = CDbl(Request.Form("Lead"))
> (kan give problemer, hvis din server forventer ".", som
> decimal-adskilder)

Det skal vi nu nok finde ud af mig og http://www.svend-bent.dk for den står
nede i min kælder
> --
> Lauritz
P.S Lauritz hvis du ikke kan skaffe svampe så prøv en Hansen 54% rom 4-5 cl.
og 3 teskefulde sukker og kogende vand og en kvart stang kanel i en kop, så
skriver man de himmelske koder