Philips 5.1 A3.600 spiller dårligt?
Fra : John Doe

Dato : 09-04-03 17:33

Jeg har lige her idag fået ovenstående højttalere, pga. min leverandør
lovpriste dem helt op i skyerne - "de kunne sagtens spille et stort rum op i
en flot kvalitet" men jeg må sige, at jeg slet ikke forstår hans vilde
begejstning for dem, for jeg synes at de spiller utroligt lavt og heller
ikke ret godt.

Hvis jeg spiller maks volumen (og har sørget for at computerens udgang er
helt skruet op også), så vil jeg vove at påstå, at jeg kan føre en normal
samtale med en person overfor mig! Endvidere skal jeg skrue helt ned for
bassen, da den ellers forvrænger helt vildt.

Højttalerne er tilsluttet til en computer med 5.1 (onboard) lydkort og jeg
har også forsøgt at køre lyd ud fra TV'et, men det er også (forholdsvist)
lavt.

Jeg synes også at når man skruer op eller ned samt hvis lyden "fader" fra én
højttaler til en anden, så kan man sagtens høre at det hakker i det - at den
fader ikke ned i "analoge" bløde steps men istedet i grove "digitale" steps?

Ér højttalerne virkeligt så dårlige (de kostede da kr.1.300) eller har jeg
overset ét eller andet?

John

Fra : MaRk

Dato : 09-04-03 17:42

> Ér højttalerne virkeligt så dårlige (de kostede da kr.1.300) eller har jeg
> overset ét eller andet?

Kender ikke ovennævnte højtallere men prøv en pc med et "rigtigt" lydkort i.

Mvh
Mark

Fra : John Doe

Dato : 09-04-03 18:08

> Kender ikke ovennævnte højtallere men prøv en pc med et "rigtigt" lydkort
i.

Jo, jo - vi kan godt blive enige om, at kvaliteten måske kan blive bedre ved
dét, men jeg tvivler nu meget på at det er dét i dette tilfælde. Endvidere
har jeg jo forsøgt udenom computeren (TV) med samme resultat. Det kunne mest
af alt tyde på at der burde være en volume-knap på højttalerene.. mine
Trust/Dallas højttalere til kr.150 spiller både højere og mindst lige så
godt!?

John

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 09-04-03 23:03

> [...]
> af alt tyde på at der burde være en volume-knap på højttalerene.. mine
> Trust/Dallas højttalere til kr.150 spiller både højere og mindst lige så

Jeg ville kyle dem i hovedet på din forhandler og kræve pengene retur -
bristede forudsætninger giver dig krav på at hæve købet