/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Valg af hund
Fra : Jonas


Dato : 09-04-03 16:49

Hej.

Jeg er nybegynder hvad angår hund, men har til gengæld et godt kendskab til
katte. Jeg har 10 katte, og nu overvejer jeg om de skal introduceres for en
hund. Jeg vil helst have en lille hund og overvejer blandt andet en
mini-puddel eller bichon frice, men er disse racer gode med hensyn til
kattene eller er der andre racer som er bedre egnet?

Hilsen

Jonas



 
 
skingur (09-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 09-04-03 18:01

hej Jonas.. nu kender jeg ikke så meget til de racer, du beskriver, men
til gengæld ved jeg en masse om langhårede dværggravhunde og katte!
Min dejlige lille langhårede elsker og respekterer vores katte over alt
på jorden... og det samme gælder andre menneskers katte, marsvin, hunde
osv. Dem, der ejede Gandalfs(min hund!) faster, havde 4 gravhunde og et
marsvin... og marsvinet skúbbede glad og gerne hundene væk, hvis det
gerne ville i deres madskål!!!

Det værste ved at være nybegynder og have hund er, at i modsætning til
katte KAN og SKAL hunde opdrages! Gravhunde kan være lidt svære, fordi
man fra dag 1 skal etablere sig som god leder... ellers tager den
føringen. (De langhårede er dog noget blidere af sind end deres ruhårede
fætre. Ydermere er det en meget smuk hund...hvis du spørger mig!!) Det
gælder alle hunde, men for nogle mere end andre!

uansdet hvilken hund, du vælger, synes jeg du skal finde et sted at gå
til hundetræning (hvalpetræning) med den... både hunden og du vil få
meget ud af det!

Christina

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Gitte & Thorleif (09-04-2003)
Kommentar
Fra : Gitte & Thorleif


Dato : 09-04-03 18:34

Hejsa.'

Lyder som rigtig gode valg. Cuton de tular var også en ide.

V H Gitte



Benny Mortensen (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 10-04-03 09:00

Hej jonas

Jeg er lige ovre i den anden grøft, og foreslår lige præcist det modsatte.
Ikke sådan en Christina hund, der skal trilles væk ( Undskyld Christina
)....)

Sct Bernhard, har ingen problemer med katte, og kattene plejer heller ikke
at have problemer med den.

Og så er der jo plads til 4 kuld killinger mellem forbenene, og når den så
lægger hovedet ned, kan du godt slukke fyret, og spare på varmen. Men OK,
indrømmet, den fylder noget i landskabet, men den holder skidtet fra dørene,
selvom den er lige så god, som den er stor. Meen budgetvenlig, nej det vil
jeg ikke lige kalde den .

M.V.H.....Benny..



Jonas (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 10-04-03 17:00

Hej Benny

Indrømmer gerne at en Sct. Bernhard er ganske charmerende, men min kone er
allergisk overfor store hunde-hømhøms, så det er nok ikke en god ide*GG*

Venlig hilsen

Jonas


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e95245f$0$52160$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej jonas
>
> Jeg er lige ovre i den anden grøft, og foreslår lige præcist det modsatte.
> Ikke sådan en Christina hund, der skal trilles væk ( Undskyld
Christina
> )....)
>
> Sct Bernhard, har ingen problemer med katte, og kattene plejer heller ikke
> at have problemer med den.
>
> Og så er der jo plads til 4 kuld killinger mellem forbenene, og når den så
> lægger hovedet ned, kan du godt slukke fyret, og spare på varmen. Men OK,
> indrømmet, den fylder noget i landskabet, men den holder skidtet fra
dørene,
> selvom den er lige så god, som den er stor. Meen budgetvenlig, nej det vil
> jeg ikke lige kalde den .
>
> M.V.H.....Benny..
>
>



Benny Mortensen (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 10-04-03 17:19


"Jonas" <jonas1960(slet)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9594f6$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej Benny
>
> Indrømmer gerne at en Sct. Bernhard er ganske charmerende, men min kone er
> allergisk overfor store hunde-hømhøms, så det er nok ikke en god ide*GG*
>
> Venlig hilsen
>
> Jonas
>
Hej igen Jonas

Tja, sådan er det jo, hvor der er indtægter, der er der også udgifter. Så
man kan jo sige, alting er relativt.

M.V.H.....Benny..



Bolette Nielsen (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Bolette Nielsen


Dato : 10-04-03 09:37

Hej Jonas

"Jonas" <jonas1960(slet)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9440f3$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg vil helst have en lille hund og overvejer blandt andet en
> mini-puddel eller bichon frice, men er disse racer gode med hensyn til
> kattene eller er der andre racer som er bedre egnet?

Om der er en anden race der egner sig bedre ved jeg ikke, men jeg har en
Dansk/svensk gårdhund, og okay, han kan ikke lide katte da han ikke har
kendt til dem siden sin "barndom", men stedet hvor vi fik ham fra,
opdrættede også katte, og det gik fint. Så jeg tror igrunden bare det gælder
om at vende hvalpen til det fra starten af, så kan alle hunde ( næsten) nu
nok med kattene.

Held og lykke med dit valg

Mange hilsner fra

Bolette




R. Ilsøe (10-04-2003)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 10-04-03 11:21

Nu kan jeg se at nogen har foreslået jagthunde og der vil jeg gerne gi' mit
besyv med...

Min flatter på 10 mdr. kan godt med vores 2 katte, men jeg er nødt til at
holde lidt øje, da han anser dem for værende levende dummy'er! Lige meget
hvad jeg gør, så bliver han ved at ha' en forkærlighed for at apportere de
kære 4-benede til mig, men heldigvis er han blid ved dem når han forsøger at
bære dem!

Det er begrænset hvad jeg vil gøre dog for at fravænne ham det da han gerne
skal bevare lysten til apportering og jagt;)

Under alle omstændigheder synes jeg ikke du skal gå efter en jagthund. Selv
blandt små racer er der jo jagthunde (Mest til rævegrav) og instinkterne kan
ligge meget dybt. Derfor... Gå efter en hund der ikke er fremavlet til jagt.

--
Rinnie

Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk



Battlefield´s (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 10-04-03 13:42


"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b73gpb$20li$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Nu kan jeg se at nogen har foreslået jagthunde og der vil jeg gerne gi'
mit
> besyv med...
>
> Min flatter på 10 mdr. kan godt med vores 2 katte, men jeg er nødt til at
> holde lidt øje, da han anser dem for værende levende dummy'er! Lige
meget
> hvad jeg gør, så bliver han ved at ha' en forkærlighed for at apportere de
> kære 4-benede til mig, men heldigvis er han blid ved dem når han forsøger
at
> bære dem!
>
> Det er begrænset hvad jeg vil gøre dog for at fravænne ham det da han
gerne
> skal bevare lysten til apportering og jagt;)
>
> Under alle omstændigheder synes jeg ikke du skal gå efter en jagthund.
Selv
> blandt små racer er der jo jagthunde (Mest til rævegrav) og instinkterne
kan
> ligge meget dybt. Derfor... Gå efter en hund der ikke er fremavlet til
jagt.
>
> --
> Rinnie
>
> Se mine dejlige hunde på:
> http://www.flatcoated-retriever.dk


Hej
Ja, vi har nu altid haft Labradors, selvom vi også opdrætter siameserkatte.
Netop nu har vi 9 katte og 2 labberdrenge. Vi har i de 13 år vi har
opdrættet katte aldrig haft et eneste problem med hund/kat.
Så selvom vores også er jagthunde og endda bliver brugt til det giver det
slet ingen problemer i hverdagn. Anderledes stiller det sig dog med fremmede
katte i haven, de bliver jaget ud.
Hilsen Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.467 / Virus Database: 266 - Release Date: 01-04-2003



Ann K. (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 10-04-03 14:25

Hej Jonas.
Allerførst... er du katte-opdrætter??? Hvis ja... så se på din
katterace. Er det en livlig race eller en af de mere rolige?
Vi har her i huset 6 katte og to hunde....
Vores skovmisser og huskatte lægger ikke skjul på at de så langt
foretrækker vores store roooolige lab-x, som altid giver en tryg base
for en lang eftermiddagssøvn... mens vores lille fjantede, lynhurtige og
(efter deres mening urolige) shetland sheepdog stadig får serveret
solide lussinger et par gange om ugen Skovkattene/huskattene kan
ikke fordrage, når hun forsøger at hyrde dem *sss*
Til gengæld æææælsker vores abyssinierkat sheltien!!! Der kan man tale
om venskab på tværs af arterne Fangeleg (hyrdning), gensidig vask,
tygge/gnaske-lege, edderkoppejagt, tyveri fra køkkenbordet (katten
smider pænt noget af rovet ned til hunden!), mobning af mennesker,
lab-x'et og de andre katte, gnækken/piben over, hvad der bevæger sig ude
i haven... tja - der er vel ikke den ting, de to sammen ikke kan finde
på *suk* Og så er der bare ikke noget bedre for en lille aby-pige,
end at få lov til at grave sig godt ind i en langpelset hund, når der
skal hviles ud ovenpå dagens strabadser!

Mit råd til dig er at kigge på dine kattes temperament... og så vælge
hundens race ud fra et temperament der passer.... Når kattene først er
vænnet til hunden, vil de nemlig mene at dens størrelse er fuldstændig
ligegyldig

Mvh Ann



Jonas (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 10-04-03 16:56

Hej Ann K

Nej jeg er ikke katte-opdrætter, men bare kattetosset
Mine katte er racemæssigt fordelt på persere, exotic, mco og huskatte.
Selvfølgelig er der liv i huset, men generelt kan jeg kun skrive, at det er
en rolig flok, så de vil nok mest sætte pris på en rolig hund......så hvis
der findes en rolig race mini-hund, så er jeg åben for ideer?

Venlig hilsen

Jonas


"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message
news:b73rb3$j5h$1@sunsite.dk...
> Hej Jonas.
> Allerførst... er du katte-opdrætter??? Hvis ja... så se på din
> katterace. Er det en livlig race eller en af de mere rolige?
> Vi har her i huset 6 katte og to hunde....
> Vores skovmisser og huskatte lægger ikke skjul på at de så langt
> foretrækker vores store roooolige lab-x, som altid giver en tryg base
> for en lang eftermiddagssøvn... mens vores lille fjantede, lynhurtige og
> (efter deres mening urolige) shetland sheepdog stadig får serveret
> solide lussinger et par gange om ugen Skovkattene/huskattene kan
> ikke fordrage, når hun forsøger at hyrde dem *sss*
> Til gengæld æææælsker vores abyssinierkat sheltien!!! Der kan man tale
> om venskab på tværs af arterne Fangeleg (hyrdning), gensidig vask,
> tygge/gnaske-lege, edderkoppejagt, tyveri fra køkkenbordet (katten
> smider pænt noget af rovet ned til hunden!), mobning af mennesker,
> lab-x'et og de andre katte, gnækken/piben over, hvad der bevæger sig ude
> i haven... tja - der er vel ikke den ting, de to sammen ikke kan finde
> på *suk* Og så er der bare ikke noget bedre for en lille aby-pige,
> end at få lov til at grave sig godt ind i en langpelset hund, når der
> skal hviles ud ovenpå dagens strabadser!
>
> Mit råd til dig er at kigge på dine kattes temperament... og så vælge
> hundens race ud fra et temperament der passer.... Når kattene først er
> vænnet til hunden, vil de nemlig mene at dens størrelse er fuldstændig
> ligegyldig
>
> Mvh Ann
>
>



Ann K. (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 10-04-03 19:58

Hej igen Jonas.

>Nej jeg er ikke katte-opdrætter, men bare kattetosset

<> Hæ - velkommen i klubben
Har du været en tur indenom kattenyhedsgruppen?

>at det er en rolig flok, så de vil nok mest sætte pris på en rolig
hund...
>...så hvis der findes en rolig race mini-hund, så er jeg åben for
ideer?

<> Tja - det er lidt svært... de små selskabshunde er jo alle sammen
lidt "vimse" i det
Men jeg vil fraråde jer at anskaffe hund af terrierracerne... det er
(ofte) oprindeligt små hunde, der blev fremavlet til rottejagt - dvs at
der er en god del jagtinstinkt i dem...
En race, jeg dog vil fremhæve, er Papillon... lille (måske mindre end
jeres coon'er ;) og smuk hund! Ikke specielt roooolig race, men med et
godt temperament og forholdsvis let at få lært en Nej-kommando - hvis
man da lægger lidt træning bag
Du kan se racen ved at gå ind på Sonja's (der også skriver her i gruppen
som xVufx) Hjemmeside http://www.sonpet.com/

Eller forsøg jer med DKK's hjemmeside....
For sjov kan I også prøve at gå ind på www.canis.no en norsk side, der
bla også indeholder en "racevælger"... nogen gange giver sådan en, ideer
til racer, som man ikke har tænkt på eller kender

Mvh Ann



Gitte S. Eriksen (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 10-04-03 21:54

Hejsa

Ja, syntes jo selv især om mops og den franske bulldog, ved der flere steder
lige nu er hvalpe af den franske og enkelte mops også men ellers er det
racer som man tit må vente lidt tid på *SS*

Her er også en sjov en som måske kan hjælpe lidt med at sporer jer ind på en
race eller to
http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp

MVH
Gitte
DK Sacala - Killing tilsalg
www.sacala.dk



Jonas (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 11-04-03 14:37

Hej Gitte

Jeg kender godt til mops, da min storebror har sådan en. Det er en ganske
glad og livlig lille gryntegris-hund.
Den er vildt charmerende og jeg kan da sagtens forstå, at du kan vil have
sådan en mops.
Jeg foretrækker dog hunde med en længere paryk

Sjov test.....faktisk så fik jeg 96% på papillon!!

Venlig hilsen
Jonas

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message
news:3e95d9fa$0$31998$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Ja, syntes jo selv især om mops og den franske bulldog, ved der flere
steder
> lige nu er hvalpe af den franske og enkelte mops også men ellers er
det
> racer som man tit må vente lidt tid på *SS*
>
> Her er også en sjov en som måske kan hjælpe lidt med at sporer jer ind på
en
> race eller to
> http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp
>
> MVH
> Gitte
> DK Sacala - Killing tilsalg
> www.sacala.dk
>
>



x Vuf x (12-04-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-04-03 00:39

Fri, 11 Apr 2003 15:37:23 +0200, "Jonas" <jonas1960(slet)@jubiimail.dk> wrote:

>> http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp

>Sjov test.....faktisk så fik jeg 96% på papillon!!

Waaav det gjorde jeg ikke!
Nu er det godt nok et stykke tid siden, jeg lavede den test...


--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Ann K. (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 12-04-03 00:54

>>> http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp

>>Sjov test.....faktisk så fik jeg 96% på papillon!!

>Waaav det gjorde jeg ikke!
>Nu er det godt nok et stykke tid siden, jeg lavede den test...

Racevælgeren på www.canis.no er den normalt den eneste af den slags
test, der er i stand til at vælge en hund til mig!
Oven i købet giver den mig Shetland sheepdog som første prioritet...
Men på på det andet link fik jeg sørme også sheltien... med 98 %...
Selv om jeg ikke tager den slags test særligt alvorligt, så er de måske
alligevel et godt værktøj, når man står og skal bestemme sig for en af
flere racer?

Mvh Ann



x Vuf x (12-04-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-04-03 14:48

Sat, 12 Apr 2003 01:54:28 +0200, Ann K. wrote:

>>>> http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp

>Racevælgeren på www.canis.no er den normalt den eneste af den slags
>test, der er i stand til at vælge en hund til mig!
>Oven i købet giver den mig Shetland sheepdog som første prioritet...
>Men på på det andet link fik jeg sørme også sheltien... med 98 %...
>Selv om jeg ikke tager den slags test særligt alvorligt, så er de måske
>alligevel et godt værktøj, når man står og skal bestemme sig for en af
>flere racer?

Joooo, men jeg elsker papillonen, jeg forstår den, og jeg
har opdrættet papilloner i snart 13 år...


--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Ann K. (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 12-04-03 15:20

>Joooo, men jeg elsker papillonen, jeg forstår den, og jeg
>har opdrættet papilloner i snart 13 år...

Hæ... Sonja... Nu bliver jeg altså nysgerrig!
Hvilken race blev du så anbefalet???

Som sagt, så får jeg som regel at vide, at racevælgeren ikke kan finde
en race, som matcher mine krav.... og de er ellers ikke så vanskelige
endda!
Når jeg ændrer hundens ønskelige højde, får jeg for resten Papillon som
første priortitet

Mvh Ann



x Vuf x (12-04-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-04-03 17:22

Sat, 12 Apr 2003 16:19:44 +0200, Ann K. wrote:

>>Joooo, men jeg elsker papillonen, jeg forstår den, og jeg
>>har opdrættet papilloner i snart 13 år...

>Hæ... Sonja... Nu bliver jeg altså nysgerrig!
>Hvilken race blev du så anbefalet???

Ja det husker jeg altså ikke.

>Som sagt, så får jeg som regel at vide, at racevælgeren ikke kan finde
>en race, som matcher mine krav.... og de er ellers ikke så vanskelige
>endda!
>Når jeg ændrer hundens ønskelige højde, får jeg for resten Papillon som
>første priortitet

Så tror jeg ikke, vi har været inde på den samme side,
for jeg blev da ikke spurgt om hundens højde...

Der kan man bare se...Du har nok prioriteret forkert så.



--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Benny Mortensen (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 11-04-03 11:04

Hej igen Jonas

Jeg kan da også gå i den anden grøft. Jeg kunne da godt tilslutte mig
Papillon, lille, kvik, flot, og pokkers overlegen, det sidst nok specielt,
hvis den får lov at stå på forsædet i bilen .. Men ellers er der jo
Chihuahua, og der er endda tre størrelser at vælge mellem. Den mindste skal
nok opføre sig pænt, da kattene er dobbelt til tre gange så store som den.
Som hundekurv, kan den bruge en tekop , men gø højt det kan den. Mellem
vel lige så stor som katten, men nok lidt tungere, og så den store, den har
jeg dog aldrig set, så den er lidt svær. Den er ikke nær så pæn som
Papillon, men absolut en hund med personlighed. Men skal vi vælge, sådan ud
fra helhed, incl helbred, så ville jeg vælge en ud af disse, Papillon,
Dværgpincher, Eller en GaaaaannDaaaaalf, Nå det sidste var Christina, altså
Gravhunden

M.V,H.....Benny..



Jonas (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 11-04-03 14:33

Hej Benny

Ja nu har jeg kigget lidt efter papillon på nettet, og min interesse for
denne race er stigende. Sommerfugle-ørerne er altså charmerende....ifølge
min kone og vægtmæssigt vejer papillon jo ikke en gang så meget som vores
maine coons.
Jeg kan nu også godt se det praktiske i en chihuahua, men hunden og jeg
kunne jo komme til at toppes om mit store kaffekrus!!
Narj spøg til side.....papillon er da pænere

Så hvis jeg nu vælger papillon....hvad skal jeg så vælge som
begynderhund....en han eller hun?

Venligst

Jonas


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e969316$0$52203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej igen Jonas
>
> Jeg kan da også gå i den anden grøft. Jeg kunne da godt tilslutte mig
> Papillon, lille, kvik, flot, og pokkers overlegen, det sidst nok specielt,
> hvis den får lov at stå på forsædet i bilen .. Men ellers er der jo
> Chihuahua, og der er endda tre størrelser at vælge mellem. Den mindste
skal
> nok opføre sig pænt, da kattene er dobbelt til tre gange så store som den.
> Som hundekurv, kan den bruge en tekop , men gø højt det kan den.
Mellem
> vel lige så stor som katten, men nok lidt tungere, og så den store, den
har
> jeg dog aldrig set, så den er lidt svær. Den er ikke nær så pæn som
> Papillon, men absolut en hund med personlighed. Men skal vi vælge, sådan
ud
> fra helhed, incl helbred, så ville jeg vælge en ud af disse, Papillon,
> Dværgpincher, Eller en GaaaaannDaaaaalf, Nå det sidste var Christina,
altså
> Gravhunden
>
> M.V,H.....Benny..
>
>



Gitte S. Eriksen (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 11-04-03 14:52

.. Sommerfugle-ørerne er altså charmerende....ifølge
> min kone og vægtmæssigt vejer papillon jo ikke en gang så meget som vores
> maine coons.

Niks eller som vores Norske Skovkatte har idag brugt meget tid inde på
Sonja fra denne gruppes hjemmeside, så ahr du spørgsmål om paillioner så
spørg Sonja


>
> Så hvis jeg nu vælger papillon....hvad skal jeg så vælge som
> begynderhund....en han eller hun?


Tror ikke det har så meget at sige, men er ikke sikker ville nok som
begynder gå efter en han.

Her har du linket til Sonjas dejlige hunde, det skal ikke være en
hemmelighed at vi selv har snakket med Sonja idag og skal over og møde hende
og de dejlige hunde i næste weekend Da gemalen er mere til apillioner
end mops noget med pelsen og så ahr de snude siger han *SS*
http://www.sonpet.com

MVH
Gitte
www.sacala.dk




Jonas (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 11-04-03 18:50

Hej Gitte

Tak for linket
Jeg har nu emailet til Sonja med en masse spørgsmål!

Venligst

Jonas


"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message
news:3e96c883$0$66241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> . Sommerfugle-ørerne er altså charmerende....ifølge
> > min kone og vægtmæssigt vejer papillon jo ikke en gang så meget som
vores
> > maine coons.
>
> Niks eller som vores Norske Skovkatte har idag brugt meget tid inde på
> Sonja fra denne gruppes hjemmeside, så ahr du spørgsmål om paillioner så
> spørg Sonja
>
>
> >
> > Så hvis jeg nu vælger papillon....hvad skal jeg så vælge som
> > begynderhund....en han eller hun?
>
>
> Tror ikke det har så meget at sige, men er ikke sikker ville nok som
> begynder gå efter en han.
>
> Her har du linket til Sonjas dejlige hunde, det skal ikke være en
> hemmelighed at vi selv har snakket med Sonja idag og skal over og møde
hende
> og de dejlige hunde i næste weekend Da gemalen er mere til apillioner
> end mops noget med pelsen og så ahr de snude siger han *SS*
> http://www.sonpet.com
>
> MVH
> Gitte
> www.sacala.dk
>
>
>



x Vuf x (12-04-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-04-03 00:42

Fri, 11 Apr 2003 19:50:08 +0200, "Jonas" <jonas1960(slet)@jubiimail.dk> wrote:

>Tak for linket
>Jeg har nu emailet til Sonja med en masse spørgsmål!

Nå ja, det har du da også... Men nu har jeg svaret dig her.



--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Gitte S. Eriksen (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 12-04-03 09:34

Hejsa Jonas

Jeg har fundet denne side, hvor du akn læse mere om racen også og se
billeder og læse standart og en masse andet om papillon , farver, fødsler,
og så er der en asse anden god information der om racen
http://www.amorinos.dk/dansk/dansk.htm


MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte
www.sacala.dk



x Vuf x (12-04-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-04-03 00:41

Fri, 11 Apr 2003 15:33:06 +0200, "Jonas" <jonas1960(slet)@jubiimail.dk> wrote:

>Jeg kan nu også godt se det praktiske i en chihuahua, men hunden og jeg
>kunne jo komme til at toppes om mit store kaffekrus!!
>Narj spøg til side.....papillon er da pænere

Der vil jeg absolut gi' dig 100% ret!

>Så hvis jeg nu vælger papillon....hvad skal jeg så vælge som
>begynderhund....en han eller hun?

Du spørger om ret meget mere, end der kan svares på.
Det kan vel være hip som hap?!


--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Benny Mortensen (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 12-04-03 11:48

Hej igen Jonas

Tja der bliver jeg dig nok svar skyldig, og dog. Jeg har kendt begge køn af
Papillon, og jeg tror faktisk, at her ville jeg vælge hannen. Den er nok
lidt mere livlig i starten, men jeg syntes opdragelsen går lidt lettere, og
resultatet bliver måske alligevel lidt bedre end hunnen, hvilket jo faktisk
er stik imod alle andre hunderacer. Der er dog lige en lille detalje, som
jeg vil starte med at pointere. Når i har fået jeres lille hvalp, så må i
meget gerne isolere jer lidt, og i hvert fald, inden folk kommer inden for
døren, gøre opmærksom på, at det er strengt forbudt at drille hunden. Jo
roligere de tre første måneder går, jo bedre hund får du. Dette gælder ikke
bare Papillon, men alle små racer. De fleste er nogle små hidsige bæster,
fordi de er blevet drillet ud af deres gode skind som helt unge. Bliver de
ikke det, bliver de lige så lydige som en bedre trænet Schæfer.

M.V.H.....Benny..



x Vuf x (12-04-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 12-04-03 14:55

Sat, 12 Apr 2003 12:48:27 +0200, Benny Mortensen wrote:

>Tja der bliver jeg dig nok svar skyldig, og dog. Jeg har kendt begge køn af
>Papillon, og jeg tror faktisk, at her ville jeg vælge hannen. Den er nok
>lidt mere livlig i starten, men jeg syntes opdragelsen går lidt lettere, og
>resultatet bliver måske alligevel lidt bedre end hunnen, hvilket jo faktisk
>er stik imod alle andre hunderacer.

Dér vil jeg nu ikke gi' dig helt ret. Pigerne er roligere hele vejen igennem.
Den mest evidente forskel er, at pigerne smider alt "tøjet" engang hvert ½ år,
når de går i løbetid. Bare rolig...Det vokser ud igen.

>Der er dog lige en lille detalje, som
>jeg vil starte med at pointere. Når i har fået jeres lille hvalp, så må i
>meget gerne isolere jer lidt, og i hvert fald, inden folk kommer inden for
>døren, gøre opmærksom på, at det er strengt forbudt at drille hunden. Jo
>roligere de tre første måneder går, jo bedre hund får du. Dette gælder ikke
>bare Papillon, men alle små racer. De fleste er nogle små hidsige bæster,
>fordi de er blevet drillet ud af deres gode skind som helt unge. Bliver de
>ikke det, bliver de lige så lydige som en bedre trænet Schæfer.

Dette gælder ALLE racer. Både store og små!
Papillonen er bedre til agillity end schæferen...hehe


--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Jonas (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 11-04-03 14:23

Hej Ann K.

Ja, jeg kender godt kattenyhedsgruppen.....hyggeligt sted

Jeg havde slet ikke tænkt på papillon, før du nævnte det, så jeg har kigget
lidt nærmere på denne race, og den er nu kommet med i overvejelserne!

Venlig hilsen

Jonas


"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message
news:b74ere$316$1@sunsite.dk...
> Hej igen Jonas.
>
> >Nej jeg er ikke katte-opdrætter, men bare kattetosset
>
> <> Hæ - velkommen i klubben
> Har du været en tur indenom kattenyhedsgruppen?
>
> >at det er en rolig flok, så de vil nok mest sætte pris på en rolig
> hund...
> >...så hvis der findes en rolig race mini-hund, så er jeg åben for
> ideer?
>
> <> Tja - det er lidt svært... de små selskabshunde er jo alle sammen
> lidt "vimse" i det
> Men jeg vil fraråde jer at anskaffe hund af terrierracerne... det er
> (ofte) oprindeligt små hunde, der blev fremavlet til rottejagt - dvs at
> der er en god del jagtinstinkt i dem...
> En race, jeg dog vil fremhæve, er Papillon... lille (måske mindre end
> jeres coon'er ;) og smuk hund! Ikke specielt roooolig race, men med et
> godt temperament og forholdsvis let at få lært en Nej-kommando - hvis
> man da lægger lidt træning bag
> Du kan se racen ved at gå ind på Sonja's (der også skriver her i gruppen
> som xVufx) Hjemmeside http://www.sonpet.com/
>
> Eller forsøg jer med DKK's hjemmeside....
> For sjov kan I også prøve at gå ind på www.canis.no en norsk side, der
> bla også indeholder en "racevælger"... nogen gange giver sådan en, ideer
> til racer, som man ikke har tænkt på eller kender
>
> Mvh Ann
>
>



Anja R. (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Anja R.


Dato : 11-04-03 15:22

Jonas wrote:
> Jeg havde slet ikke tænkt på papillon, før du nævnte det, så jeg har
> kigget lidt nærmere på denne race, og den er nu kommet med i
> overvejelserne!


Hej Jonas!

Hvad med en Japanese ?
Har selv to af slagsen, og kan varmt anbefale dem!
Kropsmæssigt minder de om en papillion.
Du kan læse om racen på min hjemmeside.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg kan informere dig om at
KSS holder udendørsudstilling i Vejen d. 17 + 18 maj, hvor der vil være
rig mulighed for at se en masse forskellige racer (mindre hunde).
(KSS = "Klubben for små selskabshunde" under DKK).

Held og lykke med "hundejagten"...

Venlig hilsen
Anja R.

--
Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/
--



Jonas (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 11-04-03 16:16

Hej Anja

Er du ude på at forvirre mig??*GG*

Japanese er jo også en flot hund....kan jeg se på din hjemmeside

Jeg bor godt nok et laaangt stykke fra Vejen, men det kunne da være sjovt og
spændende at møde de små hunderacer live.
Der kommer vel også japanese?

Venlig hilsen

Jonas


"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrote in message
news:3e96cf74$0$138$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jonas wrote:
> > Jeg havde slet ikke tænkt på papillon, før du nævnte det, så jeg har
> > kigget lidt nærmere på denne race, og den er nu kommet med i
> > overvejelserne!
>
>
> Hej Jonas!
>
> Hvad med en Japanese ?
> Har selv to af slagsen, og kan varmt anbefale dem!
> Kropsmæssigt minder de om en papillion.
> Du kan læse om racen på min hjemmeside.
>
> Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg kan informere dig om at
> KSS holder udendørsudstilling i Vejen d. 17 + 18 maj, hvor der vil være
> rig mulighed for at se en masse forskellige racer (mindre hunde).
> (KSS = "Klubben for små selskabshunde" under DKK).
>
> Held og lykke med "hundejagten"...
>
> Venlig hilsen
> Anja R.
>
> --
> Se mine hunde på:
> http://home19.inet.tele.dk/japanese/
> --
>
>



Anja R. (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Anja R.


Dato : 11-04-03 16:58

Jonas wrote:
> Hej Anja
>
> Er du ude på at forvirre mig??*GG*

Sorry

> Japanese er jo også en flot hund....kan jeg se på din hjemmeside
>
> Jeg bor godt nok et laaangt stykke fra Vejen, men det kunne da være
> sjovt og spændende at møde de små hunderacer live.

På følgende link kan du se en oversigt over DKK udstillinger i år, mon
ikke der afvikles én i nærheden af hvor du bor.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Ex
p=8&Vis=/kunder/dkk/dkkweb.nsf/navig/A36F2FF497845572C12569670034DE2F?Op
enDocument&Titel=Udstillinger

> Der kommer vel også japanese?

Selvfølgelig


Venlig hilsen
Anja R.

--
Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/
--



Dharma (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Dharma


Dato : 10-04-03 23:15

Hej Jonas!

Nu hvor du vil have en lille hund, er det næsten ikke et spørgsmål om
race. Det er mere om du skal have den fra hvalp? Hvalpen vil nemlig
acceptere kattene med tiden, efter den er blevet sat på "plads" af dem.
Men hvis du tænker på, at anskaffe dig en mini-puddel, er min erfaring
at den har det fint med katte. Samtidig er det en samarbejdsvillig hund!
Go for it!!

Dharma

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


skingur (13-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 13-04-03 20:00

hej Jonas
Det lyder som om du er faldet for de små sommerfuglehunde, og det tror
jeg såmænd er et meget godt valg, når nu benny har fået dig overbevist
om, at du ikke skal have en smuk, lille, langhåret dværggravhund... de
fås iøvrigt også i miniature... så går der tre gravhunde på en norsk
skovkat!

Det bliver spændende at høre om, hvordan det kommer til at gå. Hunde og
katte kan sagtens lære at forstå en del af hinandens sprog - det kan jeg
se på mine dyr, de gør sig virkelig umage for at forstå hinanden. Især
gravhunden er utrolig god til at være sammen med kattene på deres
præmisser... det ser mægtig underholdende ud, når en i forevejen
mikroskopisk hund lægger sig HELT fladt ned foran en usikker kat, for at
vise hvor lidt farlig den er!

God fornøjelse med det hele!
Mvh Christina og den lille langhårede, der efterhånden skylder Benny et
bid i knæehaserne...

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Benny Mortensen (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 15-04-03 17:36


"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e99b41f$0$138$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej Jonas
> Det lyder som om du er faldet for de små sommerfuglehunde, og det tror
> jeg såmænd er et meget godt valg, når nu benny har fået dig overbevist
> om, at du ikke skal have en smuk, lille, langhåret dværggravhund... de
> fås iøvrigt også i miniature... så går der tre gravhunde på en norsk
> skovkat!
>
> Det bliver spændende at høre om, hvordan det kommer til at gå. Hunde og
> katte kan sagtens lære at forstå en del af hinandens sprog - det kan jeg
> se på mine dyr, de gør sig virkelig umage for at forstå hinanden. Især
> gravhunden er utrolig god til at være sammen med kattene på deres
> præmisser... det ser mægtig underholdende ud, når en i forevejen
> mikroskopisk hund lægger sig HELT fladt ned foran en usikker kat, for at
> vise hvor lidt farlig den er!
>
> God fornøjelse med det hele!
> Mvh Christina og den lille langhårede, der efterhånden skylder Benny et
> bid i knæehaserne...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Som farer ud og køber knæbeskyttere, men det var nok bedre med benskinner


M.V.H.....Benny..



lillian rasmussen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : lillian rasmussen


Dato : 14-04-03 11:47

Jonas <jonas1960@jubiimail.dk> (slet) skrev:
>Hej.
>
>Jeg er nybegynder hvad angår hund,
>men har til gengæld et godt kendskab til
>katte. Jeg har 10 katte, og nu
>overvejer jeg om de skal introduceres for en
>hund. Jeg vil helst have en lille
>hund og overvejer blandt andet en
>mini-puddel eller bichon frice, men
>er disse racer gode med hensyn til
>kattene eller er der andre racer som
>er bedre egnet?
>
>Hilsen
>
>Jonas
Hej Jonas.
Jeg har ikke expert men har selv katte og gravhund. Har haft
tyskrughåret jagt hund også. Du skal tænke på at hunden skal kunne
klarer sig da det er den der er mindst i dette forhold. Men
dyrlægen kan give gode råd og vejlede dig med hensyn til at
anskaffe din hund sammen med kat. Da det drejer sig om mange ting
bla.hvad du kan tilbyde af plads og lufte muligheder for en hund
kræver en del merer end en kat. Den skal man bruge meget merer tid
på end mand lige tror. Så jeg ville hvis jeg var dig forhører mig
ved en dyrlæge og helst en jeg kender, det kælder både holdninger
og menneskelige værdier. Så har du en god start og vil få det
meget nemmer og et godt forhold til din hund. Her på denne side
kan du få mange forskellige holdninger og menninger som der er
mennesker til. Det syntes jeg ikke du skal binde and på til
andskaffelse af en hund, en hund er en levene ting som er meget
følsom over sine omgivelser.Jeg ønsker dig og katterene held og
lykke, sammen med din nye hund.


skingur (14-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 14-04-03 12:00

Ævbæv Benny... som du kan se af ovenstående kan man sagtens ha gravhund
og kat!!!!!
Christina

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Benny Mortensen (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 15-04-03 17:40


"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9a9538$0$126$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ævbæv Benny... som du kan se af ovenstående kan man sagtens ha gravhund
> og kat!!!!!
> Christina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej Christina

Vist kan man da så, jeg har bare ikke så stor erfaring med gravhunde, som
jeg har med Gøl 1800 grams spegepølser, med eller uden fødder. Men jeg har
da kendt et par Papillon'er, og bortset fra, at jeg ikke er til så små
hunde, så er det altså et lille vakkert kræ. Det er gravhunden også, men de
andre rammer mere øjet, hvor den anden nok skal vinde på dens væsen, og så
skal man jo kunne lide det der, lidt egenrådige væsen der er over
gravhunden. Den har det jo lidt som katten, med at være sin egen ( Næsten )


M.V.H.....Benny..



skingur (15-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 15-04-03 19:41

"Benny Mortensen" skrev d. 15-04-03 17:40 dette indlæg :
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
> Hej Christina
>
> Vist kan man da så, jeg har bare ikke så stor erfaring med gravhunde,
som
> jeg har med Gøl 1800 grams spegepølser, med eller uden fødder. Men jeg
har
> da kendt et par Papillon'er, og bortset fra, at jeg ikke er til så små
> hunde, så er det altså et lille vakkert kræ. Det er gravhunden også,
men de
> andre rammer mere øjet, hvor den anden nok skal vinde på dens væsen,
og så
> skal man jo kunne lide det der, lidt egenrådige væsen der er over
> gravhunden. Den har det jo lidt som katten, med at være sin egen (
Næsten )
>
>
> M.V.H.....Benny..
>
> langhårede dværggravhunde er UTROLIGT smukke!!!
Christina

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Benny Mortensen (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 17-04-03 09:48


"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9c52bc$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" skrev d. 15-04-03 17:40 dette indlæg :
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> > Hej Christina
> >
> > Vist kan man da så, jeg har bare ikke så stor erfaring med gravhunde,
> som
> > jeg har med Gøl 1800 grams spegepølser, med eller uden fødder. Men jeg
> har
> > da kendt et par Papillon'er, og bortset fra, at jeg ikke er til så små
> > hunde, så er det altså et lille vakkert kræ. Det er gravhunden også,
> men de
> > andre rammer mere øjet, hvor den anden nok skal vinde på dens væsen,
> og så
> > skal man jo kunne lide det der, lidt egenrådige væsen der er over
> > gravhunden. Den har det jo lidt som katten, med at være sin egen (
> Næsten )
> >
> >
> > M.V.H.....Benny..
> >
> > langhårede dværggravhunde er UTROLIGT smukke!!!
> Christina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej Christina

Det er alt når bare man kan lide det. Som jeg plejer at sige, jeg købte
engang en Opel Kadett 1984 Stationcar, og den havde samme fejl, som da jeg
købte en Datsun 120 Y varevogn. De var begge jordens grimmeste bil, men
sådan med tiden, så blev de nu ganske kønne. Det var lige før man fældede
en tåre, da skrothandleren kom, og satte en grab i taget på min Kadett. Nu
efter den havde fragtet os rundt overalt, i 16 år, så var man jo ligefrem
kommet til at holde af den. Sådan er det vel også med hunde, nogle falder
man for straks, andre vinder ved nærmere bekendtskab.

M.V.H.....Benny..



skingur (21-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 21-04-03 00:13

"Benny Mortensen" skrev d. 17-04-03 09:48 dette indlæg :
> Hej Christina

> Det er alt når bare man kan lide det. Som jeg plejer at sige, jeg
købte
> engang en Opel Kadett 1984 Stationcar, og den havde samme fejl, som da
jeg
> købte en Datsun 120 Y varevogn. De var begge jordens grimmeste bil,
men
> sådan med tiden, så blev de nu ganske kønne. Det var lige før man
fældede
> en tåre, da skrothandleren kom, og satte en grab i taget på min
Kadett. Nu
> efter den havde fragtet os rundt overalt, i 16 år, så var man jo
ligefrem
> kommet til at holde af den. Sådan er det vel også med hunde, nogle
falder
> man for straks, andre vinder ved nærmere bekendtskab.
>
> M.V.H.....Benny..


Jeg har ikke kunnet modtage indlæg fra hundegruppen siden d. 16-4 og det
har jeg været rigtig træt af. Jeg var endda begyndt at savne benny...men
at sammenligne min smukke, kloge hund med en Opel kadett..... DER GÅR
GRÆNSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fy benny! Spegepølser...ok... naboens børn ...også ok...men en opel
kadett!!!! Næh, havde det nu været en gammel citroen..som vores den
gamle, der var opkaldt efter en uhyggelig bil fra en Stephen King bog
(christine)..så ok...men!!!!!!!
Næste gang du kommer til nordjylland benny, vil jeg tvinge dig til at
drikke rødvin og spise lammekølle indtil du siger min hund er smuk..og
mener det!!!!

Christina







--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


\(2610 \)Jan R. (21-04-2003)
Kommentar
Fra : \(2610 \)Jan R.


Dato : 21-04-03 06:35

Hej Christina

>Jeg har ikke kunnet modtage indlæg fra hundegruppen siden d. 16-4 og
det
har jeg været rigtig træt af.

<> Se så at få dig en ordentlig newsudbyder!!!
Kandu er noget hø!
Gå fx ind på sunsite... den er gratis og som oftest rimelig pålidelig...
og ellers udbyder tdc også news....
Der har i kattegruppen også været forslag til dig om hvilken udbyder du
kunne bruge... og når _jeg_ kan fatte det her - så kan du også
Men OK... disse udbydere har ikke Kandu's pointsystem (som jeg ikke
fatter en brik af)... og din eneste belønning er derfor at du til enhver
tid, har mulighed for at læse nyhedsgrupperne....
(Hæ - sunsite har givet knas siden i går aftes... bruger derfor Mandens
newskonto hos tdc)

>Jeg var endda begyndt at savne benny...

<>Tja.... det kan jo blive småt for enhver

>men
at sammenligne min smukke, kloge hund med en Opel kadett..... DER GÅR
GRÆNSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

<> Hvad er der galt med kadetter????



Mvh Ann




Benny Mortensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 21-04-03 08:10

Hej igen Christina

Det lyder godt nok farligt. Men at sammenligne din hund med en Kadett, det
er der da bestemt ikke noget galt med. Det kan man vel nærmest kalde en
anbefaling. Hvad der angår Lammekødet og rødvinen, det er jo nærmest en
trussel ....Forresten bor jeg da vist nordligere end du gør, hvis jeg da
ikke husker helt galt, sådan små 50 km længere mod nord end du gør. Vi var
ikke så langt fra dig igår. Men har du lidt får, så har jeg en Aussie, der
gerne vil flytte lidt rundt på dem, så pas på, det kan være vi flytter ned i
området, hvis vi ellers kan finde noget passende, hvor der er en passende
mængde jord med, og noget udhusplads, så der kan blive plads til lidt får.

M.V.H......Benny..



skingur (21-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 21-04-03 10:33

"Benny Mortensen" skrev d. 21-04-03 08:10 dette indlæg :
> Hej igen Christina
>
> Det lyder godt nok farligt. Men at sammenligne din hund med en
Kadett, det
> er der da bestemt ikke noget galt med. Det kan man vel nærmest kalde
en
> anbefaling. Hvad der angår Lammekødet og rødvinen, det er jo nærmest
en
> trussel ....Forresten bor jeg da vist nordligere end du gør, hvis
jeg da
> ikke husker helt galt, sådan små 50 km længere mod nord end du gør.
Vi var
> ikke så langt fra dig igår. Men har du lidt får, så har jeg en
Aussie, der
> gerne vil flytte lidt rundt på dem, så pas på, det kan være vi flytter
ned i
> området, hvis vi ellers kan finde noget passende, hvor der er en
passende
> mængde jord med, og noget udhusplads, så der kan blive plads til lidt
får.
>
> M.V.H......Benny..
>
>ja ja! Være lige i nærheden og så ikke engang komme på besøg! hmrrff!!!

Hvis du har 3 millioner er min svigermor ved at sælge sit usandsynligt
lækre landsted her lidt uden for haverslev..mon ikke det kan ses på
nettet...
Der er plads til hele familien, gæster, får (du kan sikkert købe hendes)
et par galloway´s og en lille hest til den søde christina, der nok skal
besøge benny så ofte som muligt!!!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Benny Mortensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 21-04-03 14:21


"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea3bb4e$0$139$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" skrev d. 21-04-03 08:10 dette indlæg :
> > Hej igen Christina
> >
> > Det lyder godt nok farligt. Men at sammenligne din hund med en
> Kadett, det
> > er der da bestemt ikke noget galt med. Det kan man vel nærmest kalde
> en
> > anbefaling. Hvad der angår Lammekødet og rødvinen, det er jo nærmest
> en
> > trussel ....Forresten bor jeg da vist nordligere end du gør, hvis
> jeg da
> > ikke husker helt galt, sådan små 50 km længere mod nord end du gør.
> Vi var
> > ikke så langt fra dig igår. Men har du lidt får, så har jeg en
> Aussie, der
> > gerne vil flytte lidt rundt på dem, så pas på, det kan være vi flytter
> ned i
> > området, hvis vi ellers kan finde noget passende, hvor der er en
> passende
> > mængde jord med, og noget udhusplads, så der kan blive plads til lidt
> får.
> >
> > M.V.H......Benny..
> >
> >ja ja! Være lige i nærheden og så ikke engang komme på besøg! hmrrff!!!
>
> Hvis du har 3 millioner er min svigermor ved at sælge sit usandsynligt
> lækre landsted her lidt uden for haverslev..mon ikke det kan ses på
> nettet...
> Der er plads til hele familien, gæster, får (du kan sikkert købe hendes)
> et par galloway´s og en lille hest til den søde christina, der nok skal
> besøge benny så ofte som muligt!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej Christina

Ikke så mærkeligt, du har jo glemt at give mig adressen, så er det jo ikke
let, selvom der er lidt længere mellem husene, så er der alligevel mange af
dem. Så du kan jo maile den primat, så har du da truslen om besøg hængende
over hovedet.

M.V.H.....Benny..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste