natteroderi
Fra : Jens og Sanne

Dato : 09-04-03 16:07

hej
min søn på nu 14 mdr. kommer i seng kl. 20.00 og vågner 1-3 gange om natten.
han bruger ikke sut, men vil gerne have sutteflasken, jeg har prøvet med
vand, men han tager et slurk og kører den hen af tremmerne på sengen indtil
mor vågner, jeg synes han er så stor nu at han ikke behøver at få vælling 2
gange om natten, men hvad gør jeg?????????
Det er hårdt at skulle op 2 gange om natten og derefter op kl. 5.30 for at
komme på arbejde.
han sover en time om mrogenen hos dagplejen ( fra 8-9) og 2-3 timer fra
13.00 til 15.00, så det er ikke fordi han sover meget i løbet af dagen.
har i nogle gode råd, så modtages de med kyshånd,

på forhånd tusind tak hilsen SANNE

Fra : Tine Andersen

Dato : 09-04-03 16:15

"Jens og Sanne" <jenssanne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 13.00 til 15.00, så det er ikke fordi han sover meget i løbet af dagen.
> har i nogle gode råd, så modtages de med kyshånd,

Prøv at stryge formiddagsluren - det plejer de at kunne fra 1-årsalderen.
Ikke alle, selvfølgelig, men nogle.

Min søn skulle lige have lidt at spise en enkelt gang om natten, indtil han
var omkring 3. Indtil han var 2 ammede jeg ham, så det var nemt nok.

Håber du kan bruge det til noget.

Tine

Fra : Rikke & Brian

Dato : 09-04-03 16:40

Hej Sanne.

Her i gruppen for et stykke tid siden anbefalede en bogen : "Godnat og sov
godt - lær dit barn gode sovevaner". Noget speptiske købte vi bogen, da vi
ellers syntes, at vi havde prøvet ALT for at få vores søn til at sove
igennem. Før vi gik i gang med bogen, vågnede han hvert 15-30 minut nogen
gange selvfølgelig ikke så tit og indimellem kunne han også sove 2-3 timer i
træk. Da vi havde brugt bogen i tre dage sov han fra kl 19 til kl 6/7. Det
sker dog, at vi skal op en enkelt gang i løbet af natten, men det er for at
give ham sutten - og ikke andet. Før hen var han tit vågen 1-2 timer i træk
midt på natten. Han får en flaske NAN2, inden han bliver puttet og igen en
flaske, når han vågner.

Bogen koster 159kr, så vi syntes, at det var en lille udgift i forhold til,
hvad vi ellers har brugt penge på, siden vi fik ham

Håber du får løst problemet, da det er utrolig hårdt ikke at få sin
nattesøvn.

Held og lykke fra Rikke.

Fra : Jens og Sanne

Dato : 09-04-03 18:48

hej
hvad er det for en bog, jeg synes det lyder lidt utrolig at man kan få sit
barn til at sove ved at købe en bog.
"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3e943ed2$0$4362$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-04-03 19:13

> hej
> hvad er det for en bog, jeg synes det lyder lidt utrolig at man kan få sit
> barn til at sove ved at købe en bog.

Højtlæsning KAN være søvndyssende!
Undskyld - jeg kunne ikke dy mig.
Nogle gange kan en bog eller andet være lige den inspiration, der skal til,
for at man bare VIL det her - og SÅ hjælper det.
Bogen i sig selv gør næppe nogen forskel.

Hilsen Inger

Fra : Per R

Dato : 09-04-03 19:53

> [...]
> 13.00 til 15.00, så det er ikke fordi han sover meget i løbet af dagen.
> har i nogle gode råd, så modtages de med kyshånd,

Da vores dreng var på den alder droppede vi formiddagsluren, så han sov
"kun" eftermiddagssøvn på 2-2½ time.
Så var der ro om natten og alligevel var han frisk om dagen, så det må have
været fordi han var "vokset fra" formiddagssøvnen.

Jeg ved ikke om det er normalt at gøre det på den måde, men det var det der
passede vores dagpleje og os bedst..

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Henriette

Dato : 09-04-03 20:09

Hej

Jeg tror også I skal arbejde på at "samle" de to middagslure. Kan dagplejen
trække den lidt og putte ham lidt senere om formiddgen ? Så sover han måske
lidt længere og behøver ikke eftermiddagslur og så lidt tidligere i seng om
aftene. Eller gradvis vække ham lidt tidligere om eftermiddagen. Vores
datter på 1½ skal helst ikke sove til længere end 14.30 max. for så vil hun
ikke sove om aftenen.
Og lad mig lige slå fast: Jeg er ikke fortaler for at børn vækkes på alle
mulige tider, de sover når de har brug for det. Men man skal også have en
dag/nat til at fungere.
I vuggestuer sker det oftest at de ved 1årsalderen (begge vores startede da
de var 1 år) automatisk følger vuggestuens rytme. Søvnen samles til en lur
og de skal måske i en periode i seng tidligere om aftenen.

Håber du forstår hvad jeg mener - ellers spørg !

Held og lykke - og sov godt, når I kommer dertil

Henriette

Fra : Jens og Sanne

Dato : 10-04-03 17:44

HEJ
TUSIND TAK FOR SVARENE JEG VIL PRØVE AT SLETTE FORMIDDAGSLUREN OG HÅBER DET
HJÆLPER.

Fra : Henriette

Dato : 10-04-03 20:45

Velbekomme

Husk at der kan være dage hvor de er segnefærdige af træthed og derfor har
brug for lidt mere søvn. I weekenderne sover vores yngste til middag
tidligere end i vuggestuen, da der så ikke sker så meget der holder hende
vågen og måske fordi hun har lidt "opsparet" træthed.
Og så kræver det lidt tålmodighed i starten. Men så kan I måske nyde at i
får lidt mere aften, hvis I putter tidligere

Henriette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-04-03 06:53

"Jens og Sanne" <jenssanne@mail.dk> skrev i en meddelelse

Uha en masse overflødige linjer I genposter.

Jeg kender et sted på nettet, hvor I (og andre brugere af denne gruppe) kan
lære et par nyttigt tricks om at svare på indlæg på usenet. Der kan man
læse, hvordan man klipper og citerer og hvorfor det er godt at svare UNDER
(ikke over) det, man reagerer på:

Mvh. Lisbeth

Fra : Jens og Sanne

Dato : 23-06-03 08:14

hej
vil bare lige fortælle at vi droppede formiddagsluren og nu sover han 2-3
timer til middag og hele natten igennem. det er super skønt og vi er alle
mere udhvilede.
tak for rådene.