Fejl i AccessDB?!
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 09-04-03 15:54

Jeg får følgende fejlmeddelelse på min IIS (WinXP) når jeg prøver
at afvikle min ASP-side:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel
fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for
process 0xe84 Thread 0xc14 DBC 0x14ed0dc Jet kan ikke åbnes.
/isc/inc/top.inc, line 62

Hvad betyder den?
Hvad er der galt?
Er det noget med min kode:

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath(DBPATH)
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN ' linie 62

Variablen "DBPATH" er stien til databasen (korrekt)...

MVH Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 09-04-03 19:02

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for
> process 0xe84 Thread 0xc14 DBC 0x14ed0dc Jet kan ikke åbnes.

Prøv at uploade din database igen.

Jeg har selv haft samme fejl, og efter en lang fejlfindingsprocedure viste
det sig, at databasen var blevet "ødelagt" på en eller anden måde og derved
ikke var gyldig.
Måske viser fejlen sig ingen gang hvis du prøver at åbne den i access, men
der er fejl i den, når du får den fejl.

Jon

Fra : Jan Vinten

Dato : 09-04-03 22:42

Hej Jonas,

Den fejl har jeg fået gentagene gange! Fejlen får jeg når jeg tester mit
site mens jeg har databasen åben i Access. Dvs. lukker du din database ned i
Access inden du tester dit site - så kommer fejlen ikke frem længere!

Ydermere, hvis du glemmer, at lukke databasen og denne fejl kommer frem, så
kan du prøve, at åbne en anden site der benytter en anden database (på den
samme server, hvor den anden database ligger!) På den måde bliver JET'en
resat og din "oprindelige" database kan igen benyttes af dit site!

Håber du forstår!

Bedste hilsner
Jan Vinten