Stien til mappen hvor php-filen ligger
Fra : Thygesen

Dato : 09-04-03 15:33

Nogen der lige kan fortælle hvordan man får vist stien til den mappe hvor
php-filen ligger?

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Rene Beining

Dato : 09-04-03 15:39

> Nogen der lige kan fortælle hvordan man får vist stien til den mappe hvor
> php-filen ligger?

Løsningen er : dirname(__FILE__)

mvh
Rene Beining
DeskStar.dk

Fra : Thygesen

Dato : 09-04-03 15:54

"Rene Beining" <news@deskstar.dk> skrev i en meddelelse

> Løsningen er : dirname(__FILE__)

Den kan jeg ikke helt få til at virke, skal man bare skrive:

echo(" dirname(__FILE__) ");

Eller hvordan?

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-04-03 17:38

"Thygesen" <cht_news@cht.dk> writes:

> Vil det sige at dette ikke virker med Unix:
>
> exec("min.bat");

Det kommer an på hvad min.bat indeholder, og hvilke rettigheder der er
på den.

Hvis det er en DOS/Windows batch-fil, som normalt fortolkes af din
kommandofortolker under DOS/Windows, så vil den ikke virke under
Unix, da man her bruger en ret anderledes kommandofortolker.

Husk også at den skal have execute-bitten sat for at kunne
afvikles.

--
Jacob - www.bunk.cc
Entropy isn't what it used to be.

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-04-03 16:01

On Wed, 9 Apr 2003 16:53:57 +0200
"Thygesen" <cht_news@cht.dk> wrote:
> [...]
> hvor

> Den kan jeg ikke helt få til at virke, skal man bare skrive:

echo dirname(__FILE__);

--
Navn : Kim Schulz | "But officer, I was only trying to gain
Email : kim @ schulz.dk | enough speed so I could coast to the nearest