Arrownet som udbyder
Fra : Oros

Dato : 09-04-03 14:58

Hej gruppe

Jeg søger folk som har Arrownet som udbyder. Mit mål er at fange mindst en
fra hver antenneforening eller hvad de nu ellers måtte udbyde. Jeg er blevet
opfordret til at lave en undersøgelse af kvaliteten på linierne hos
slutbrugeren fra direktøren i fimaet, Henrik Lind. Grunden er at jeg
personligt selv sidder i Ishøj hvor vi har haft Arrownet (Arrowhead) i nu
knap 2 år. Kvaliteten på linien har i stortset alt denne tid været under alt
kritik, og på service-området har der heller ikke været noget positivt at
sige. Da jeg læste i BT at de, Arrownet havde planer om at smide
100millioner kroner af kundernes sure betalte abonnements-penge i at udvide
deres trådløse løsninger til slutbruger blev jeg ærligt talt lidt skæv i
betrækket. De 100millioner mener jeg bestemt man burde bruge på nuværende
systemer så de kunne komme deres latency og pakketabsproblemer til livs i de
allerede etablerede forhold. Så hvis i er nogen derude der bruger Arrownet
og næsten uanset om i står tilfredse med jeres produkt eller ej hører jeg
gerne fra Jer. Skriv gerne direkte på mail, adressen er funktionel som den
er.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 09-04-03 17:17

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opfordret til at lave en undersøgelse af kvaliteten på linierne hos
> slutbrugeren fra direktøren i fimaet, Henrik Lind.

Det vil jo aldrig blive en særlig objektiv undersøgelse, da de utilfredse
kunder nok skal råbe op, og de tilfredse formentlig gerne vil undvære det
arbejde der er i det.

Jeg kan desuden undre mig en anelse over at Arrownet vælger en bruger til at
lave en undersøgelse. Specielt kan jeg undre mig over det da de selv har
iværksat en undersøgelse i vores antenneforening da det stod værst til og da
der blev lavet om i hardwaren.

Hvis jeg som Arrownet-kunde skulle med i en undersøgelse, så skal du kunne
fremvise et dokument der viser at faktisk ER Arrownet der har bedt dig om
det, og ikke bare dig der vil have nogle tal at slå supporterne oven i
hovedet med.

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

-kunde ved Arrownet. Ikke altid tilfreds, men forsøger at bevare
objektiviteten.

Fra : Oros

Dato : 09-04-03 22:20

Lars Christoffersen wrote:
> Det vil jo aldrig blive en særlig objektiv undersøgelse, da de
> utilfredse kunder nok skal råbe op, og de tilfredse formentlig gerne
> vil undvære det arbejde der er i det.

Undersøgelsens primære formål er at jeg som kunde skal bevise at deres net
kører som det gør. Når man spørger dem kører det helt perfekt uden nogen
former for fejl. Sådan har udmeldingen været i de 2 år løbende. Selv med
dsl-reports resultater jeg og en gruppe kammerater har lavet på vilkårlige
tidspunkter var de ikke til at hugge eller stikke i. Men med denne mere
dybdegående undersøgelse jeg nu vil lave hedder det sig at hvis de ikke går
aktivt ind i at forbedre deres service og kvalitet, så ryger denne
undersøgelse direkte til alle sladderspalter i håb om at nogen vil tage den
op.

> [...]
> de selv har iværksat en undersøgelse i vores antenneforening da det
> stod værst til og da der blev lavet om i hardwaren.

Tro mig, du er ikke den eneste der undrer sig, lad mig kort citere fra en
mailskrivelse med direktøren.
Henrik Lind:
Vi må have konkrete tal på bordet! - frem for beskyldninger på kryds og
tværs!

Rasmus Jensen:
Det er så også blevet sendt engang iml. - om det så har haft nogen effekt
eller ej vides så ikke. Når du nu spørger på den måde virker ens foregående
arbejde jo som værende spildt.

Henrik Lind:
1. Send mig dine målinger på hastigheder / pakketab / latency, som du mener
ikke er i orden - gerne med sammenligning på samme tid fra Cyber, og gerne
fra forskellige servere. Forskellige tidspunkter på dagen - gerne over
f.eks. 3 dage.
2. Sendt konkret ventetid på vores kundeservice, velvidende, at mandag
morgen og fredag eftermiddag altid er problematisk (for alle udbydere). -
gerne sammenligning med ventetiden på samme tid hos Cyber.
3. Lise over andre kunder - med målinger - som har samme problem som dig.
Her nævner du andre foreninger - hvilke?

Rasmus Jensen:
Får jeg så en lønseddel i starten af næste måned??? Ja du må meget undskyld,
men der ligger en hel del tid i sådan en opgave hvis den skal laves
ordentligt. Hvad er det i har teknikere for? Hvorfor skal en kunde lave
sådan noget for Jer. Men ok, det ser jo også godt ud i et evt. senere forløb
at der skulle en alm. kunde til at konstatere at der var noget galt med
jeres udbudte net som i ikke engang selv kunne finde ud af. Jeg er næsten
målløs. Den tid jeg allerede har brugt på dette skyldes hvad jeg nærmest ser
som en "pligt" for mine stakkels uvidende venner og bekendte som henvender
sig til mig. Men det ender som regel altid med at man får at vide at det
ikke er gyldige tests man har foretaget, at de ikke viser noget og ganske
enkelt ikke kan bruges. Ganske enkelt en afstandstagning eller benægtelse af
test-resultater. Kun EN tekniker undrede sig og kunne tilsyneladende godt se
at det da ikke var "så godt". Men da han til sidst havde prøvet alt i sin
magt og intet hjalp, så var det jo ikke sjovt længere, og så ebbede
kontakten ganske langsomt ud. Jeg blev jo stædigt ved, jeg ville have rettet
op på fejlen(e).

> [...]
> kunne fremvise et dokument der viser at faktisk ER Arrownet der har
> bedt dig om det, og ikke bare dig der vil have nogle tal at slå

Du og alle andre der sætter spørgsmålstegn ved mine handlinger er velkomne
til at skrive en mail til Arrownet kundeservice med hensyn til mig, min
identitet og mit fremtidige virke i en sådan undersøgelse. Man kan gøre
dette direkte til en Martin i kundeservice mj@arrownet.dk , til
kundeservicechefen eller direktøren himself. Martin i kundeservice skulle
være briefet om mig, og skal desuden stå til min rådighed med at hjælpe mig
med undersøgelsen hvis jeg skulle få brug for ham.

> -kunde ved Arrownet. Ikke altid tilfreds, men forsøger at bevare
> objektiviteten.

Ditto her. Min interesse går på at gøre de folk glade der henvender sig til
mig, venner og bekendte der er frustrede over deres internet ikke lever op
til deres forventninger, og helt har opgivet kontakten med Arrownet selv
fordi de bliver fejet af - hvis de overhovedet kommer til orde. Selvfølgelig
også en interesse i at min linie kommer til at køre smertefrit såsom f.eks.
adsl-linier gør. Som gør det muligt at spille, hente hjemmesider hurtigt til
at surfe, og ikke oplever pakketab. Korrupte filer man har downloadet osv.

Jeg kan så måske til din overraskelse fortælle at jeg indtil nu kun har fået
EN henvendelse på mail. Dette er en person som kun kort tid har haft
Arrownet, men er pt. godt tilfreds med det. Vedkommende bor i Faxe omegn
hvor de netop har skiftet til Arrownet, tilsyneladende væk fra noget meget
dårligere. Vedkommende lader dog til at stille sig helt til rådighed hvad
tests angår endda på en fast public ip som er det bedste til den slags at
teste på.

Hvis jeg ville banke en supporter i hovedet med tal så havde jeg bare skåret
dem ud i træ og kørt derind og gjort det! ;)

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Martin Damberg

Dato : 09-04-03 22:55

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> aktivt ind i at forbedre deres service og kvalitet, så ryger denne
> undersøgelse direkte til alle sladderspalter i håb om at nogen vil tage
"klip lang mail"

Prøv evt. at paste resultat af Matt's traceroute imod flere forskellige
sites f.eks. tv2.dk, arrownet.dk osv.
Til Windows : http://www.icnet.ro/~stanimir/winmtr/
Til Linux : http://www.bitwizard.nl/mtr/

Lad den bare køre et godt stykke tid og på forskellige tidspunkter. Man kan
ikke direkte konkludere
noget ud fra resultaterne men de kan måske give nogle hint til hvor
problemerne ligger ?!
Om det er fordi deres internethul er for lille dvs. for mange brugere på
nettet ? for mange brugere på
de forskellige ø'er (segmenter), dermed for meget støj ? for meget støj på
nettet dvs. segmenterne dør ?
ikke let at vide

mvh

Martin Damberg

Fra : EH-Fniller

Dato : 09-04-03 23:25

Howdy

"I gamle dage" brugte jeg et programt som hed Net Medic.

Grunden til brug af dette program var at til tider var en ultra
dårlig forbindelse med tdc til omverdenen. Det kunne visse hvor
flaske halsene var i systemet. Faktisk fra og med processoren hos sig
selv til target i den anden og vise det grafisk.

Gav faktisk en masse god info.
Ved ikke om det kan bruges i dit tilfælde også.

EH

Fra : Oros

Dato : 09-04-03 23:53

Hej folkens

Takker for input.
Faldt lige over et link som kunne vække interesse for alle Arrownetbrugere.
Det gav/giver helt deja-vu for mig selv at læse de ting der står. I mit
tilfælde ligger denne process så bare 1½år tilbage. De har tilsyneladende
fået lidt bedre styr på Ishøj efterhånden.
http://www.4711.aab-net.dk/
Nu skal jeg dog lige have mailet direktøren igen. Vedkommende på ovenstående
side har jo nærmest lavet det arbejde jeg skal til at kaste mig ud i nu.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Jens

Dato : 10-04-03 01:54

> [...]
ovenstående
> side har jo nærmest lavet det arbejde jeg skal til at kaste mig ud i nu.

Vær opmærksom på at dine problemer kan skyldes en dårlige
antenneforbindelse. Er du medlem af en antenneforening, så har foreningen
ofte kun ansvar til og med skabet på vejen (læs vedtægterne). Fra skabet og
videre til din bolig/ejendom (stikledningen) og installationen i
ejendommen, er som ofte dit eget ansvar. Ofte er det installationen i
medlemmets ejendom der er af en så dårlig standard at det kan skabe en del
problemer. En dårlig antenneforbindelse kan resultere i diverse problemer,
såsom f.eks. nedsat hastighed (da kabel-modem re-transmitterer pakker),
ustabil forbindelse osv.

Nu ved jeg ikke hvordan din installation er foregået, om du har haft en
tekniker på besøg, eller om du bare selv har monteret skille-filter (i form
af en "rygsæk") på en bestående antennestikdåse ?
Det er kendt at f.eks. følgende antennestikdåser "skærer"
returvejssignalet, sådan at forbindelsen jævnligt bliver ustabil/manglende:

Triax modelnr.: TD260, TD260A, TD260B, TD263.

Du kan jo prøve at "løfte" låget og se om din antennestikdåse skulle være
en sådan model, såfremt du kører med skillefilter monteret på eksisterende
antennestikdåse (rygsæk).

Det styrke dit kabel-modem sender med bør ligge mellem 40 - 50 dBmV, jeg
mener at det i WebSTAR kabel-modemmet (Såfremt du har et sådan) hedder
"Transmit Power Level". De bør du kunne se ved at surfe ind på denne
adresse: http://192.168.100.1 . Der er dog den mulighed at ArrowNet har
lukket for funktionen, og at det kun er dem der derfor har adgang.

Jens

Fra : Martin Damberg

Dato : 10-04-03 07:46

"klip"

> [...]
> adresse: http://192.168.100.1 . Der er dog den mulighed at ArrowNet har
> lukket for funktionen, og at det kun er dem der derfor har adgang.

Hvis i kører Motorola-modems, SurfBoard modem, kan i ændre IPadressen
på jeres pc og gå ind på modemets webserver, som Jens referere til.
Mener dog ikke at man kan lukke for denne funktion.
Endvidere, så er det heller ikke muligt at se power-levels i Motorolamodem,
dette kan kun gøres fra CMTS'en (som Arrownet sikkert ejer).

mvh
Martin Damberg

Fra : Jens

Dato : 10-04-03 23:10

"Martin Damberg" <martin.damberg@fjern-uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Endvidere, så er det heller ikke muligt at se power-levels i
Motorolamodem,
> dette kan kun gøres fra CMTS'en (som Arrownet sikkert ejer).

Hej Martin,
Jeg må rette dig, for det er ikke helt korrekt. Jeg kan sagtens se Power
Level i mit Motorola 4200 modem. Surf ind på http://192.168.100.1
Hvis man ikke kan se noget er det fordi udbyderen ikke giver brugeren
adgang. Nogle udbydere giver ikke adgang til noget, andre til noget og
andre igen til alt.

Jens

Fra : Tonny Petersen

Dato : 11-04-03 19:41

Hey Rasmus....

Jeg kan se du også sidder i Ishøj så vi oplever nok de samme problemer...
men det er svært for dig at tage alle Arrownets brugere med i en
undersøgelse... for vi skal huske at Ishøj køre deres helt eget net...
Arrownet har kun kobber ind til Kommunen... derfra er det så Ishøj der
styrre det.. at Arrownet så kan supportsisere linierne er så en anden sag...
Men gerneralt er jeg ikke tilfreds med deres internet...

---

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-04-03 20:16

"Tonny Petersen" <tonny_petersen@ishoejby.dk> writes:

> [...]
> styrre det.. at Arrownet så kan supportsisere linierne er så en anden sag...
> Men gerneralt er jeg ikke tilfreds med deres internet...

Nå, jeg fik lyst til at se hvor galt det egentlig stod til, så jeg
kørte en lille mtr fra Forskningsnettet. Jeg må indrømme, at der ikke
rigtig var noget at se - jo, der forsvandt en enkelt 1000 bytes pakke
ud af 300 til de tre sidste led, men det skulle ikke være mærkbart i
praksis.

Er jeres problemer veldefinerede eller er det bare det meget vage og
kendte "det er dårligt"?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : jens

Dato : 11-04-03 23:18

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> praksis.
>
> Er jeres problemer veldefinerede eller er det bare det meget vage og
Helt konkret er det nok Uploaden der hænger mest her.
Generelt er jeg tilfreds med arrownets FWA, men til tider (perioder på halve
uger) kan uploaden være nede på 1/10 af det lovede.

Jeg har indtil for nylig haft en 512/256 (nu hævet til 1024/512) , som kunne
upoade med ned til 0.5 kB/s, hvlket jeg mener er "dårligt" af en 512/256.

Downloaden er sjældent under det lovede, men det sker.

Og her er det kBytes/s ifølge bullet G6 ftp server med filer på 200 - 800 mB
( der er tit god tid til at se på hastighedden )
Lige nu ligger min download på 170 - 230kB/s fra news, og det er jo så ikke
"dårligt" på en1024/512 linie.....................

Det mest trælse er at uploaden til tider kan svinge fra minut til minut, op
til 60 kB/s og ned til 0.5 kB/s
inden for samme halve minut, og så tager den turen op og ned igen.

Om det så er hos arrow problemet opstår, eller det er billige kabler og
netkort i huset vides ikke, endnu.

mvh Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-04-03 01:25

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> writes:

> [...]
> upoade med ned til 0.5 kB/s, hvlket jeg mener er "dårligt" af en 512/256.

Uploade hvorfra og hvortil? Hvad har Arrownet (eller Ishøj kommune?)
lovet?

Det skal siges, at min test - 4 pakker a 1000 bytes i sekunden - var
der en løbende faktisk up/down på omkring 4000 bytes i sekundet.

Hvis du sender mig din IP-adresse og et tidspunkt, hvor din maskine er
på (og ikke lavet noget andet) kan jeg godt prøve at intensivere
testen og pumpe noget mere igennem.

> [...]
> Lige nu ligger min download på 170 - 230kB/s fra news, og det er jo så ikke
> "dårligt" på en1024/512 linie.....................

Nej, det er væsentligt mere end din kontrakt lover.

> Det mest trælse er at uploaden til tider kan svinge fra minut til minut, op
> til 60 kB/s og ned til 0.5 kB/s
> inden for samme halve minut, og så tager den turen op og ned igen.

Det er noget shared media, I kører, ikke?

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : jens

Dato : 12-04-03 10:19

> Uploade hvorfra og hvortil? Hvad har Arrownet (eller Ishøj kommune?)
> lovet?

En ftp, som bruges til filer til og fra arbejde.

> Hvis du sender mig din IP-adresse og et tidspunkt, hvor din maskine er
> på (og ikke lavet noget andet) kan jeg godt prøve at intensivere
> testen og pumpe noget mere igennem.

Det bliver svært, for linien er næsten altid belastet.

> Nej, det er væsentligt mere end din kontrakt lover.

Ja.

> Det er noget shared media, I kører, ikke?

Hvad mener du med shared media ?

For en ordensskyld sidder jeg på arrownet i Jelling, og det er en FWA, ikke
antennenet, så snevejr har også en betydning hvis det er fra 2 bestemte
retninger.

mvh Jens

Fra : Jesper Have

Dato : 12-04-03 10:42

Hej

Det eneste jeg har problemer med er at deres modem går ned, en gang i
mellem. andre der også har problemer med det ?

Med venlig hilsen
Jesper Have

Fra : jens

Dato : 12-04-03 10:51

Fra : Thomas G

Dato : 08-05-03 18:58

> Det eneste jeg har problemer med er at deres modem går ned, en gang i
> mellem. andre der også har problemer med det ?

også mig men det er ikke nær så stort et problem som min forbindelse i det
hele taget...! den er meget dårlig!

Fra : Hans Hansen

Dato : 12-04-03 13:24

Oros <orosaraba@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b718ql$cr0$1@sunsite.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg søger folk som har Arrownet som udbyder. Mit mål er at fange mindst en
-cut-
> er.
Ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg er faldet over denne hjemmeside:
http://errornet.dk

Fra : Oros

Dato : 22-04-03 08:14

Takker for input.
Er netop hjemvendt fra påskeferie, 28.8 mobi-modem til den nette sum af
8-10kr i minuttet huede mig ikke synderligt til at følge med i perioden.

mvh
Rasmus

Fra : Helmar

Dato : 09-08-03 12:04

Jeg har også Arrownet som udbyder her i Ishøj, jeg har et poblem med at
cable lampen holder op med at lyse hend ad aften og jegkan føst får liv i
mit modem hand ad morgen kl 8 til 10 stykke, jeg har dog en vis anse om at
det er Ishøj kummune der fucker op og ikke arrow net selv.

Jeg vil samtidge høger om der er nogle andre på Ishøjby net der spiler
Everquest, og har haft store poblmer med LDs.

Henrik Dalgaard
Knap så tilfress kunde hos Arrownet.