Q Vedr. visning af en bestemt post i en da~
Fra : Toke Pedersen

Dato : 09-04-03 14:14

Hejsa NG..

Jeg har et problem med at få vist en bestemt post/række fra en database på
en webside....

Jeg har en oversigt hvor jeg har hver enkelt række vist med nogle
oplysninger....
Problemet er så at jeg ved et enkelt klik på en knap i rækken vil have vist
alle oplysninger, eller nogle andre oplysninger fra samme række... og kun
data fra denne række.

Er der nogen der ved hvordan man nemt gør dette???
Så skriv det venligst til mig...

På forhånd mange tak.
Toke

Fra : Carsten

Dato : 10-04-03 17:42

Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 15-04-03 21:33

Hej Toke
Tip: Hver knap/række på din oversigt skal ligge i hver sin form (altså lad
være med at lave een stor form med mange knapper - det duer ikke...)

De følgende 3 asp filer er kun udpluk, uden connection osv. - jeg regner med
at du selv kan "digte" videre".

Eksempel (ASP fra en oversigt), der for hver user kalder editer_data.asp
(user er entydig nøgle i tabellen):
Filen oversigt.asp:

<%
Set temp = Server.Createobject("ADODB.Recordset")
temp.Open "SELECT * FROM Styring", database

While not temp.EOF
%>
<FORM method="post" action="editer_data.asp">
<TABLE cellpadding="5">
<TR>
<TD><INPUT type="submit" name="<% =temp.Fields("User")%>"
value="Editer">
<INPUT type="hidden" name="User" value="<%
=temp.Fields("User")%>"</TD>
<TD><% =temp.Fields("User")%> </TD>
</TR>
</TABLE>
</FORM>
<%
temp.MoveNext
Wend

temp.Close
Set temp = Nothing
%>

ASP-filen "Editer_data.asp" opbygger en side med indholdet fra den valgte
user, og sender rettelser videre til opdatering via filen opdater.asp:

<%
Set temp = Server.Createobject("ADODB.Recordset")
temp.Open "SELECT * FROM Styring WHERE User = '" + Request.Form("User") +
"'", database
%>

<FORM method="post" action="opdater_data.asp">
Password:
<INPUT type="hidden" name="User" value="<% =Request.Form("User")%>">
<INPUT type="text" name="KALDENAVN" value="<% =temp("FELT-FRA-TABEL")%>">
<INPUT type="submit" name="Update" value="Opdater">
</FORM>

<%
temp.Close
Set temp = Nothing
%>

Fortryder brugeren nu opdateringen, kan han/hun bare bruge retur-knappen i
browseren, så returneres til oversigten uden opdatering.

Filen opdater.asp indsætter oplysningerne i tabellen, og redirecter til
sidst tilbage til oversigten:

<%
Set temp = Server.Createobject("ADODB.Recordset")
temp.Open "SELECT * FROM Styring WHERE User = '" + Request.Form("User") +
"'", database, 2, 2

temp("FELT-FRA-TABEL") = Request.Form("KALDENAVN")
temp.Update

temp.Close
Set temp = Nothing

Response.Redirect "oversigt.asp"