Ryster på hovedet.
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 09-04-03 13:56

Hejsa.

Min mors dejlige hund, en West Highland White Terrier eller bedre kendt som
en Westie har rystet enormt meget på hovedet siden han kom hjem fra
hundetrimmeren her i lørdags.

Er der nogen som ved hvad det evt. kan skyldes?
Skal hun en tur til dyrelægen med ham?

Mvh.

Kenneth (som selv får hund her d. 01-05-03)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-04-03 14:00

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3e941849$0$135$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
som
> en Westie har rystet enormt meget på hovedet siden han kom hjem fra

Får sådan en trimmet hår i eller omkring øret ?
Hvis ja, kan den måske være blevet klippet lidt i det yderste af øregangen.

> Er der nogen som ved hvad det evt. kan skyldes?

Check om der er klippet i øret, hvis ikke kan det måske være ørevoks, og
tilfældigt at det faldt sammen med hundetrimmeren.

> Skal hun en tur til dyrelægen med ham?

Hvis I ikke kan se nogle sår eller lign., så vil jeg gøre det.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : hp23

Dato : 28-04-03 16:19

Det er helt normalt, at din mors hund vil ryste på hovedet i en tid
efter trimning. Vi har selv 3 westier og de ryster alle på hovedet i en
lille uges tid efter en trimning, mest de første dage. Dette skyldes
flere ting, for det første små hår i ørene, lidt ømhed efter trimningen
samt kløen der hvor hårene er rykket ud.

Der er intet, at bekymre jer for, det er helt normal

Med venlige hilsner
HP23

http://www.kandu.dk/

Fra : Lene Thorup

Dato : 09-04-03 15:06

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3e941849$0$135$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Skal hun en tur til dyrelægen med ham?
>
> Mvh.
>
> Kenneth (som selv får hund her d. 01-05-03)

Hej Kenneth

Det kunne lyde som om, at Westien har fået en del hår i øret. Hvis man ikke
passer på kan hunden sagtens få en masse hår i øret ved klipning/trimning.

Prøv at se om I kan selv kan rense øret lidt - ellers må I til dyrlægen.

Hilsen
Lene

Fra : Pia J

Dato : 09-04-03 17:33

> [...]
som
> en Westie har rystet enormt meget på hovedet siden han kom hjem fra

Jeg har oplevet en hund blev trimmet for tæt på huden i ørerne og nærmest
blev forbrændt. Check om han er rød.

:Pia

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 09-04-03 20:47

Tak for svarene alle sammen.

Jeg har givet alle jeres gode råd videre til min mor og så vil hun se hvad
hun så vil gøre.

Umiddelbart da jeg så ham i lørdags lige efter turen hos trimmeren lagde jeg
ikke mærke til noget, men jeg kiggede jo så hellere ikke efter.

Mvh.

Kenneth