Mozilla - MEGET langsom mail send / modtag
Fra : Bud

Dato : 09-04-03 12:12

Hej

Jeg bruger med stor fornøjelse Mozilla browser og mailprogram (1.3) i
win xp.
Men pludselig er min mail send og modtag blevet MEGET langsom.
Den står meget længe og arbejder på harddisken og jeg kan ikke fatte
hvad der kan være galt.

Er der nogen her der kan give mig et tip?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes Petersen

Fra : Bud

Dato : 09-04-03 16:01

> Jeg bruger med stor fornøjelse Mozilla browser og mailprogram (1.3) i
> win xp.
> Men pludselig er min mail send og modtag blevet MEGET langsom.

Hvis jeg lige skal uddybe må jeg hellere sige at selv forsendelsen IKKE
er langsommere end normalt - det er når mailen er sendt at programmet
arbejder langsomt - stor harddisk aktivitet m.m. andre åbne programmer
kører ikke eller kun meget langsomt.
Efter flere minutter bliver alt igen normalt.

Vh. Jes Petersen

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 09-04-03 16:08

Bud <davinci@mail.tdcadsl.dk> writes:

> programmet arbejder langsomt - stor harddisk aktivitet m.m. andre åbne
> programmer kører ikke eller kun meget langsomt.
> Efter flere minutter bliver alt igen normalt.

Mozilla gemmer *ALT*, også det du har slettet fra din mailbox og
Trash. Prøv File->Empty Trash og dernæst File -> Compact Folders.

Så tror jeg nok du skal se løjer.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be

Fra : Bud

Dato : 09-04-03 16:25

> Mozilla gemmer *ALT*, også det du har slettet fra din mailbox og
> Trash. Prøv File->Empty Trash og dernæst File -> Compact Folders.

Hej Brian

Jeg har prøvet det du foreslog og det har ikke nogen mærkbar effekt.
Problemet jeg beskriver opstod også pludseligt.
Jeg har lige prøvet at sende en alm. mail uden vedhæftning og computer
stod derefter i 3.5 minut og arbejdede på harddisken.
Der er et eller andet galt.
Bruger jeg Outlook Express er der ikke noget problem.
Jeg har tænkt så det knager over om jeg kan have ændret noget - men kan
ikke komme på noget.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-03 19:46

Hej Jes.

Hvordan ser det ud med pladsen på den harddisk/partition du har mailen
liggende på ?

Prøv evt. at se på filerne panacea.dat og xul.mfl, de kan slettes (eller
renames hvis du vil prøve først), og oprettes så blot igen.

/Ole Lønborg