Nybegynder søger eksperthjælp
Fra : JKJ

Dato : 09-04-03 10:05

Jeg har sat et lille hjemmenetværk op mellem en bærbar med win98 og en
stationær med win2000 og det fungerer også perfekt.

Da min bærbare er en arbejdscomputer, har jeg installeret win2000 på den
(jeg har altså nu 2 styresystemer på den), for på den måde at kunne bruge
win98 på arbejde og win2000 hjemme (på den måde installerer jeg ikke
programmer der "ødelægger" nogen på mit "arbejdsstyresystem").

Problemet er at jeg ikke kan få netværket til at virke i win2000. Mit
trådløse netkort (Truemobile 1150) i den bærbare kan ikke få forbindelse til
AP (og dermed internet og fildeling).

Mine instillinger er som følgende (når det virker med win98 på bærbare og
win2000 - statiske IP adresser):

Win2000:

TCP/IP:

10.0.0.2

255.255.255.0

10.0.0.1

DNS:

212.242.40.3

212.242.40.51

Win98:

TCP/IP:

10.0.0.3

255.255.255.0

10.0.0.1

DNS:

212.242.40.3

212.242.40.51

AP har IP nummer 10.0.0.4

Bruger jeg win2000 på den bærbare og indstiller den med følgende adresse:

TCP/IP:

10.0.0.3

255.255.255.0

10.0.0.1

DNS:

212.242.40.3

212.242.40.51

kan jeg ikke få trådløs forbindelse overhovedet. Netkortet i den bærbare er
installeret korrekt. Hvis det kan hjælpe, har jeg en Cisco 677 Router (fra
Cybercity), der er forbundet til en switch, hvor AP og den stationære også
er forbundet.

Jeg håber en venlig sjæl vil hjælpe mig inden jeg smider den bærbare ud af
vinduet. Det skal lige siges at jeg er helt nybegynder indenfor netværk.

Mvh.

John

Fra : JKJ

Dato : 09-04-03 11:27

Jeg har fundet ud af det.

Der var fejl i den software fra DELL, der styrer netkortet. En opdatering
fra DELL hjalp heldigvis.