Hvordan tilføjer jeg brugernavn og passwor~
Fra : Frederik

Dato : 09-04-03 10:11

Hejsa derude :)

Jeg har lige læst html.dk's ASP tutorial og vil nu gerne benytte
password systemet på mit site.

Mit spørgsmål lyder så:
Hvordan får jeg tilføjet flere brugernavne og passwords så der
ikke kun er et korrekt brugernavn med password til?

Koden ser sådan ud:
<%
' Tjek om login og password er korrekte
If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("password") =
"asp" Then

' Hvis korrekt sættes session til JA
Session("login") = "JA"
Session.Timeout = 20
Response.Redirect "default.asp?login=true"

Else

' Hvis forkert sættes ingen session til NEJ
Session("login") = "NEJ"
Session.Timeout = 30
Response.Write "<p>Du er ikke logget ind. Du skal logge ind i
menuen til venstre for at kunne bruge denne funktion.</p>"

End If
%>

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig,
på forhånd tak,

Frederik Østeraa!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : B

Dato : 09-04-03 10:25

Frederik wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Hvordan får jeg tilføjet flere brugernavne og passwords så der
> ikke kun er et korrekt brugernavn med password til?

&gt; ' Tjek om login og password er korrekte
&gt; If Request.Form("login") = "asp" AND
[...]

ElseIf Request.Form("login") = "andetlogin" AND
Request.Form("password") = "andetpassword" Then

Session("login") = "JA"
Session.Timeout = 20
Response.Redirect "default.asp?login=true"

Så kan du eventuelt indsætte som jeg her har gjordt ElseIf og
lave nogle flere gyldige logins

Fra : B

Dato : 09-04-03 10:28

Hov, nu gik det da helt amok, min fejl sorry :)

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 09-04-03 10:26

> [...]
> <%
> ' Tjek om login og password er korrekte
> If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("password") =

Du kan skrive Elseif eller Case fx.

If Request.Form("login") = "asp" AND Request.Form("password") ="asp" Then
'Sessionopl
ElseIf Request.Form("login") = "asp1" AND Request.Form("password") ="asp1"
Then
'SessionOpl
ElseIf Request.Form("login") = "asp2" AND Request.Form("password") ="asp2"
Then
'SessionOpl
End If

Eller

Select Case Request.Form("login")

Case "asp"
If Request.Form("password") ="asp1" Then
'SessionOpl
End If

Case "asp1"
If Request.Form("password") ="asp1" Then
'SessionOpl
End If

End Select

Men, det mest hensigtsmæssige er hvis du kigger på deres FileSystemObject
eller Database tutorial og så laver en løsning med en .txt fil eller
database, så du er fri for at "hardcode" alle brugernavne og passwords ind i
koden.

\Henrik

Fra : Frederik

Dato : 09-04-03 10:36

Henrik Hejbøl Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> eller Database tutorial og så laver en løsning med en .txt fil eller
> database, så du er fri for at "hardcode" alle brugernavne og passwords ind i

Det gør jeg så :)

Og tak skal i begge to ha for den hurtige respons - herligt :D

Mvh