Lokaliteter i Toreby Sogn (Fuglsang)
Fra : Claus Bo

Dato : 09-04-03 09:35

Jeg har i kirkebogen for Toreby Sogn fundet en af mine aner både i
tilgangslisten, oversigten over viede og hans dødsfald.
Alle steder optræder han som bødker på Fuglsang boende i
.....vængehuuset (se vedlagte uddrag fra hans død/begravelse)

Hovedbog Toreby Sogn 1814 - 1850 Døde Mandkiøn side 375 (2-621-3 2/5)
No: 758
Dødsdagen:
3je August 1836
Begravelsesdagen:
8de August 1836
Den dødes For- og Tilnavne:
Hendrik Frederik Johan Harms
Stand, Haandtering og Opholdssted:
Huusmand og Bødker [????d] Fuglsang boende [???]vænge huuset. Fød i
Carlshoff i Holsteen
Alder:
Omtrent 37 Aar
Hvor i Jævnførelsesregistret:
No 3791
Anmærkninger:
Dræbt ved et jordskred i [??]aagelinde Grusgrav.

Jeg kan ingen steder på kort finde en lokalitet, der passer med dette.
Ligeledes kan jeg ikke finde omtalte grusgrav, hvor han omkom ved et
jordskred.

Nu er lokal kendskab ofte bedre end nye kortudgaver i slige tilfælde,
så derfor denne forespørgsel. Er der nogen, der kan stedfæste disse
lokaliteter for mig.

Den nuværende hovedbygning på Fuglsang er bygget længe efter min ane
boede og tjente der. Findes der noget materiale om Fuglsangs historie,
herunder billeder af de tidligere bygninger. Det må naturligt være
malerier - fotografiet blev først opfundet langt senere.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Claus Bo

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 09-04-03 15:35

Prøv på

http://www.dkconline.dk/

Her kan findes ret gode Historiske kort

brug Geografisk søgning

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 05 Apr. 2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Mogens Laursen

Dato : 09-04-03 19:18

Formodentligt Rågelunde!

Mvh, Mogens Laursen

Fra : Claus Bo

Dato : 10-04-03 15:34

"Mogens Laursen" <laurs@mail.tele.dk> wrote in message news:<3e9463e3$0$31957$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Formodentligt Rågelunde!
>
> Mvh, Mogens Laursen

Den køber jeg - mange tak for hjælpen - også til Tom

Jeg håber stadig, der er en eller anden, der kan hjælpe med -vængehuset !

Med venlig hilsen

Claus Bo