ang. el forbrug :)
Fra : Niels Poulsen

Dato : 09-04-03 00:10

Ohøj... Øhm.. jeg har 4 maskiner til at køre 24/7 :)
hmm.. spare dog en del i varmeregning men bruger vist en del i strøm *LOL*

Niels

Fra : Gismo

Dato : 09-04-03 00:15

"Niels Poulsen" <niels.poulsen@12send.com> skrev i en meddelelse
> Ohøj... Øhm.. jeg har 4 maskiner til at køre 24/7 :)
> hmm.. spare dog en del i varmeregning men bruger vist en del i strøm *LOL*

Kommer da an på hvad det er. Hvis det er 4 x 66 mhz server uden skærm bruger
de ikke vildt meget :P

Gismo

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-04-03 09:21

"Niels Poulsen" <niels.poulsen@12send.com> wrote in

> Ohøj... Øhm.. jeg har 4 maskiner til at køre 24/7 :)
> hmm.. spare dog en del i varmeregning men bruger vist en del i
> strøm *LOL*

Du kan låne en måler et eller andet sted hos det lokale elværk eller
lignende. Så kan du se hvad de bruger... ikke altid det er lige sjovt
;)

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-04-03 09:23

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Du kan låne en måler et eller andet sted hos det lokale elværk
> eller lignende. Så kan du se hvad de bruger... ikke altid det er
> lige sjovt ;)

Hovsa, så lige at du har 2 tråde og at der i den anden tråd allerede er
beskrevet hvor du kan låne en sådan måler.

Nå, men faktum er at de bruger en del :)

Flemming

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 09-04-03 10:45

> Hovsa, så lige at du har 2 tråde og at der i den anden tråd allerede er
> beskrevet hvor du kan låne en sådan måler.
>
> Nå, men faktum er at de bruger en del :)
Hej
Hvis du alligevel låner en måler, så se også efter hvor meget der bruges når
de er slukket, åltså fra skærmen, der bruges stadig en del hvis ikke der
bliver slukket på kontakten. Ca. 25 - 35 Watt til alle adapterer som altid
holdes varme. Men prøv at mål, og lad os høre resultatet her. Du må gerne
låne min måler, hvis du selv henter og leverer igen. Mellem Århus og Randers

Fra : Nikolas

Dato : 09-04-03 11:30

Jeg har en 500 mhz server kørende (24 timer i døgnet) med pasiv køling og et
2mb skærmkort, ingen skærm.
Den bruger ifølge min måler ca 1-1,2 kw i døgnet = ca 1,50 kr KE priser.

Mvh Nikolas

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 09-04-03 17:23

Nikolas wrote:

> Den bruger ifølge min måler ca 1-1,2 kw i døgnet = ca 1,50 kr KE priser.

Det tror jeg ikke, kw er øjebliksforbrug.
Der skulle nok have stået kwh ikke?

--
/kenne
unix# cat beer

Fra : [2200] Nikolas

Dato : 09-04-03 19:21

> Det tror jeg ikke, kw er øjebliksforbrug.
> Der skulle nok have stået kwh ikke?

ok
Nikolas

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-04-03 20:18

"Nikolas" <basta@NOSPAM.image.dk> wrote in message

> Den bruger ifølge min måler ca 1-1,2 kw i døgnet = ca 1,50 kr KE

Avs... ~500 kr/år!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : [2200] Nikolas

Dato : 10-04-03 11:11

> Avs... ~500 kr/år!

Ja det var der omkring, jeg tro den endte på 475kr
Mvh Nikolas