Hilsen fra en midlertidig tortieslave
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 08-04-03 23:51

Hej alle

Stor var min overraskelse da jeg kom hjem fra powershopping og opdagede en
tortiekat i min lejlighed. Sådan en havde jeg da ikke efterladt der om
eftermiddagen. Nærmere undersøgelser tillod mig dog at identificere den
ukendte tortiekat som min helt egen Freya. Nu er det sådan at Freya altid
har været hvid og gråstribet (hun har dog rødlige nuancer nogle steder i det
grå så måske er hun virkelig en tortie?), så de nye farver skulle lige
undersøges nærmere. En stor orangerød plet midt i alt det hvide lige i
panden og en lang orangerød stribe langs højre kind. Hvad er nu det, tænkte
jeg forvirret. Lige indtil jeg kom ud i køkkenet. På mit komfur stod den
tomme pande fra gårsdagens chili - jeg havde dog efterladt den med sølvpapir
tæt pakket om kanterne for at vaske den når jeg kom hjem. Og hvad havde
Freya gjort? Hun havde da stukket en pote igennem sølvpapiret og trukket det
til side, og hendes meget mærkværdige tortiepletter var de eneste rester af
chili der var tilbage at se.

Hvad man ikke oplever med katte - om ikke andet holdt hun sig fra
opvaskevandet den her gang

Godnathilsen fra Tina, Gizmo - der synes Freya er åndssvag og Freya - der
stadig ligner en tortie, men på et tidspunkt opdager hun nok at hendes pande
smager godt.

Fra : Niels Peter

Dato : 09-04-03 07:55

Tina Susanne Johansson wrote:
> [...]
> sølvpapiret og trukket det til side, og hendes meget mærkværdige
> tortiepletter var de eneste rester af chili der var tilbage at se.

Skal hun så ikke hedde Chili fra nu af

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-04-03 12:48

Niels Peter skrev i en meddelelse:

> Skal hun så ikke hedde Chili fra nu af
>
> Niels Peter
> --
> www.bluewhite.dk
> Cats Are People, Too!

Hej Niels Peter

Det er helt sikkert værd at overveje et navneskifte, for her til morgen er
hun stadig smuk og orangefarvet i panden.

Hilsen Tina

Fra : Niels Peter

Dato : 09-04-03 12:58

Tina Susanne Johansson wrote:

> Hej Niels Peter
>
> Det er helt sikkert værd at overveje et navneskifte, for her til
> morgen er hun stadig smuk og orangefarvet i panden.

Ja, det er et meget kraftigt farvestof ...

Niels Peter

Fra : Lene Vang

Dato : 09-04-03 12:58

> Hej Niels Peter
>
> Det er helt sikkert værd at overveje et navneskifte, for her til morgen er
> hun stadig smuk og orangefarvet i panden.
>
> Hilsen Tina

Hej Tina
Nu har du vel taget et billed af "Chilli" ikke??? så vi andre kan se den
farveskiftende kat.

--

Hilsen Lene - Som flyver til Kreta den 18/5

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-04-03 18:57

Lene Vang skrev i en meddelelse
> [...]
> farveskiftende kat.
>
> --
>
> Hilsen Lene - Som flyver til Kreta den 18/5

Hej Lene

Jeg har i hvert fald forsøgt - nu må jeg lige se hvordan de ser ud når jeg
får dem læst ind på computeren - på den lille skærm bagpå digitalkameraet
synes jeg ikke man kan se andet end hvidt - katten er jo nærmest
selvlysende. Men jeg krydser fingre.

Hilsen Tina, Gizmo og Freya - der stadig er lidt orange i panden

Fra : Birgitte

Dato : 09-04-03 13:30

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Godnathilsen fra Tina, Gizmo - der synes Freya er åndssvag og Freya - der
> stadig ligner en tortie, men på et tidspunkt opdager hun nok at hendes

Hehehe *GG*
Det får mig til at tænke på en oplevelse for et par år siden med Mel C...
Vil lige sige at Mel C 200% sikkert er sortsmoke hvid
Jeg havde modtaget af min mand en smuk kæmpe buket Hvide Liljer,-
kæmpebuket... der var ca 20 store hvide liljer i.
Mel C syntes altså de duftede så dejligt,- og stak hele snuden ind i
buketten.
CHOK... er I klar over hvor meget de støvfanger farver som netop sidder i
sådanne liljer? Det ved jeg nu...
Mel C var helt orangerød i hele hovedet, og det er absolut farve der ikke
lige er til at vaske af
Mel C var faktisk tilmeldt udstilling 1 uge efter dette uheld.... og jeg
prøvede at vaske hende jeg ved ikke hvor mange gange, lige lidt hjalp det,
Mel C var og blev tortie i hele hovedet
Jeg smurte nu håndrens ( svarfega) tror jeg det hed i hele hovedet af Mel C
og lod trække i 10 min.
Stor var min glæde da jeg vaskede hende bagefter på normal vis,-
jubiiii.....hun var atter sortsmoke-hvid.
Så i fremtiden bliver mine blomster fjernet i stuen til natten,- og jeg
holder et meget vågent øje med dem i dagstimerne *S*
Havde desværre ikke kamera på det tidspunkt, men I kan vel selv forestille
Jewr hvordan hun så ud hvis I kigger på min hjemmeside www.truetrust.dk
under Mel C.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk