Problemer med hjemmeLan
Fra : Christian Catu

Dato : 08-04-03 22:56

Hejsa
Jeg har et lille lokal netværk bestående af:

1 TDC ADSL Modem
1 Linksys BEFSR41 Router/4 port switch
1 Linksys WAP11 v2.2 Wireless Access Point

1 stationær pc, forbundet i en af portene på routeren
2 stk bærbare pc'ere med trådløse netkort
Routeren er forbundet med adsl modemet, og WAP11 sidder i en af portene på
routeren. Derudover sidder der en lille 4 ports Surecom switch i routerens
uplink port, til når vi laver projekt, og der er mange computere her.

Det nyeste der er kommet på et WAP11'eren, og der er her problemet kommer
fra. Når en af de bærbare er på netværket, mister alle computere lige
pludselig forbindelsen til hinanden og routeren. Jeg kan ikke engang komme
ind og konfigurere router eller access point når dette sker. Det eneste der
er at gøre, er enten at genstarte, eller vente 5-6 minutter, så kommer
forbindelsen tilbage. Det underlige er, at andre gange, hvor jeg har mistet
forbindelse til TDC (før jeg fik WAP 11'eren) så kommer der et ikon på
statusbaren, der siger at jeg ikke har forbindelse til noget fra mit
netkort, og det gør den ikke her.

Hvad kan der være galt?

Håber en kan hjælpe

pft

Catu

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-04-03 00:17

On Tue, 8 Apr 2003 23:56:04 +0200, "Christian Catu"
<c_catuNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> 1 TDC ADSL Modem
> 1 Linksys BEFSR41 Router/4 port switch
> 1 Linksys WAP11 v2.2 Wireless Access Point

> Hvad kan der være galt?

Check om både din router og dit AP står til at være DHCP-server
(det bør de ikke), og hvilke adresser, de selv er konfigureret
med (skal selvfølgelig være forskellige).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian Catu

Dato : 09-04-03 18:19

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> Check om både din router og dit AP står til at være DHCP-server
> (det bør de ikke), og hvilke adresser, de selv er konfigureret
> med (skal selvfølgelig være forskellige).

De har forskellige adresser 192.168.1.1 (Router) & 192.168.1.5 (AP)

Routeren er sat op til at være DHCP server. Jeg kan ikke finde noget om DHCP
på access point'et, så det går jeg ikke ud fra at det er sat op til,

/Catu

Fra : Martin K

Dato : 10-04-03 07:39

> Routeren er sat op til at være DHCP server. Jeg kan ikke finde noget om
DHCP
> på access point'et, så det går jeg ikke ud fra at det er sat op til,

AP'et har ikke indbygget DHCP, så det er ikke problemet.

/Martin

Fra : Martin K

Dato : 09-04-03 08:04

> Hvad kan der være galt?

Har du opdateret med den nyeste firmware på AP'et ?

/Martin

Fra : Christian Catu

Dato : 09-04-03 18:20

"Martin K" <mkie@FJERNDETTEtiscali.dk> wrote in message

> Har du opdateret med den nyeste firmware på AP'et ?
>
> /Martin

Jep, både på router og AP

Fra : Martin K

Dato : 10-04-03 07:37

> Jep, både på router og AP

virker det når du ikke har den ekstra switch på ?

Fra : Christian Catu

Dato : 10-04-03 15:24

> virker det når du ikke har den ekstra switch på ?

Det hjælper ikke at fjerne den fra installationen