MS Windows
briani 27239
* SNØFT *
Fra : Hønemor

Dato : 08-04-03 22:23

Hej i gruppen.
Jeg er total græde færdig
Har et C og D drev, hvor D-drevet rummer alle mine data og til den store
hjemmeside.
Min computer var blevet lidt sløv, så jeg skulle have det frisket op med "
Ghost "
Det resulterede i at den lavede 2 identiske drev på den måde at jeg nu
sidder med mit C og D drev, som begge er total ens.
Hvad der var på mit C-drev er der nu også på D-drevet og alle mine dataer er
bare pist væk ......Snøft.
Hønemor

Fra : Klaus

Dato : 09-04-03 08:12

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder med mit C og D drev, som begge er total ens.
> Hvad der var på mit C-drev er der nu også på D-drevet og alle mine dataer

Surt show.
Hjemmesiden kan du vel rekonstruere, ved at tage den hjem fra nettet. Og
resten har du forhåbentlig en backup af! i det mindste af det der er
vigtigt.
Op med humøret.
Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-03 12:44

..
> Hjemmesiden kan du vel rekonstruere, ved at tage den hjem fra nettet. Og
> resten har du forhåbentlig en backup af! i det mindste af det der er
> vigtigt.
> Op med humøret.

Rigtige mænd tager ikke backup !!

Rigtige mænd græder hele natten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-03 08:14

Hønemor skrev:

>Jeg er total græde færdig

Det er et grimt uheld du har været ude for.

Hvad gjorde du præcis med Ghost?

--
Bertel

Fra : Claus

Dato : 09-04-03 10:37

Glemte at læse Brugsforvirringen tror jeg.....Surt...

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-03 10:53

Claus skrev:

>Glemte at læse Brugsforvirringen tror jeg...

Er du Hønemor?

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-03 13:58

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvad gjorde du præcis med Ghost?

Det er ikke for at træde i din fejl, men jeg kender Ghost og kan
evt. hjælpe dig med at bruge det rigtigt.

--
Bertel

Fra : Peter T.

Dato : 09-04-03 13:59

Hønemor wrote:

> Det resulterede i at den lavede 2 identiske drev på den måde at jeg nu
> sidder med mit C og D drev, som begge er total ens.

Der er to mulige løsninger:

1. Hvis du har pengepungen i orden, findes der firmaer der kan rekonstruere
de fleste, hvis ikke alle af dine tabte data. Du burde kunne få et
uforpligtende tilbud hos sådan et firma.

2. Hvis dit c-drev samlet har en datamængde på feks. 2-3 GB og dit d-drev
fysisk er meget større (feks 20-80 GB), vil du muligvis* kunne redde mange
af de bortkomne filer minus dem, der er overskrevet af c-partitionen (se
punkt 1) alt efter hvordan de har ligget på din harddisk.

*) Jeg ved at Ghost kun skriver på den plads, som den skal bruge, når den
restorer en image-fil til en partition. Dvs. hvis du har en image-fil på 5
GB, som skal lægges på en 40 GB harddisk, så er der 35 GB, som ghost
muligvis ikke vil skrive på bortset fra at den nulstiller FAT-tabellen for
disse "tomme" blokke der er i det område af harddisken, som image-filen
ikke ligger på. Derfor vil du nok kunne redde fra 0 til måske alle filer.
Men det er altså kun et skud i tågen, omend jeg finder det realistisk.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-04-03 21:59

Der findes også et faktisk udemærket gratis program, PC inspector.
Det kan downloades her
http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/welcome.htm

Jeg har brugt det med stor succes på en hel del defekte disketter, som ikke
kunne læses på anden måde, og fornylig prøvede vi den på en harddisk, som
blev formatteret ved en fejl. Jeg vil tro, at 99% blev reddet.
Hvordan den er til at finde overskrevne data, kan jeg ikke lige udtale mig
om. Men da den er gratis, er det jo forsøget værd.

Kurt