løve aboteket
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-04-03 20:54

på Løve apoteket i Viborg (Hjultorvet )er der et dyr i relief jeg mener ar
havde hørt det skulle være en Ølhund , men det kan vel ikke passe.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://billedafborge.subnet.dk/

Fra : Ivan jensen

Dato : 08-04-03 21:01

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> på Løve apoteket i Viborg (Hjultorvet )er der et dyr i relief jeg mener ar
> havde hørt det skulle være en Ølhund , men det kan vel ikke passe.

Kan det måske være en løve?

mvh
Ivan Jensen

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-04-03 21:14

"Ivan jensen" <ij@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan det måske være en løve?
>
> mvh
> Ivan Jensen

Det ligener det ikke.

Fra : Børge Askholm

Dato : 09-04-03 14:14

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> på Løve apoteket i Viborg (Hjultorvet )er der et dyr i relief jeg mener ar
> havde hørt det skulle være en Ølhund , men det kan vel ikke passe.

Det skulle vel aldrig være en løve-abe-tiger?

Undskyldst - det er en ældgammel vittighed men jeg kunne alstå ikke dy mig.

Børge )

Fra : Jean Seeberg

Dato : 15-04-03 01:02

Hej Børge.

Jeg var på rundvisning/byvandring i Viborg i lørdags og havde din
forespørgsel i tankerne.
Vi kom dog ikke på Hjultorvet, men jeg spurgte rundviseren om den nævnte
løve.

Hun fortalte at udseendet skyldes PH, da det er ham der har lavet løven, han
skulle have været venner med den daværende apoteker og derfor udført løven,
som jeg desværre ikke selv nåede at se i denne omgang, men vil da se forbi
næste gang jeg kommer til Viborg.

Håber det kan give en forklaring på udseendet.

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk