MS Windows
briani 27239
Sortering af programmer i startmenu
Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-04-03 19:16

Hej.

Jeg har flere profiler på min pc med winxp. Er der nogen der ved
hvordan det er lettest at sortere i programmerne der ligger under
Start > Alle programmer?

Jeg ved godt at de ligger under de forskellige profilers navne, samt
en Default User - men jeg synes det er besværligt at flytte rundt på
henvisningerne med Stifinder - findes der et lille hjælpeprogram til
dette?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 19:22

Jesper Hansen skrev:

> [...]
>en Default User - men jeg synes det er besværligt at flytte rundt på
>henvisningerne med Stifinder - findes der et lille hjælpeprogram til

Xcopy?

--
Bertel

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-04-03 19:39

On Tue, 08 Apr 2003 20:21:52 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Xcopy?

Xcopy - er det ikke noget dos-commando ting? Det lyder mere beværligt
end at flytte rundt på henvisningerne til programmerne i Stifinder.

Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok, men det jeg ønsker er en
nem måde at bestemme hvilke profiler der skal have bestemte programmer
liggende under "Alle programmer" menuen - samt Default User mappen.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 22:12

Jesper Hansen skrev:

>Xcopy - er det ikke noget dos-commando ting?

Jo.

>Det lyder mere beværligt end at flytte rundt på henvisningerne til programmerne i Stifinder.

Det kommer lidt an på hvor ens henvisningerne er og hvor de
ligger.

>Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok, men det jeg ønsker er en
>nem måde at bestemme hvilke profiler der skal have bestemte programmer
>liggende under "Alle programmer" menuen - samt Default User mappen.

I en batfil kan du skrive kommandoer med xcopy. Hvis den hedder
flyt.bat og en ny bruger hedder Jens, kan den kaldes med f.eks.

   flyt -bruger Jens

eller

   flyt -admin Jens

Det kræver lidt arbejde med at skrive filen, men bagefter kan du
med en nem kommando tildele folk de programmer der er skrevet ind
i batfilen

Men det vil nok virke besværligt hvis du ikke er vant til
batfiler og Doskommandoer.

Skelet til batfil:

if "%1"=="-bruger" Goto bruger
if "%1"=="-admin" Goto admin