MySql tabeller til Visio
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 08-04-03 18:55

Hej

Jeg læste for et stykke tid siden på denne nyhedsgruppe, at man kunne få
Visio til at tegne et diagram over ens tabeller i en MySql database.

Men er der nogen der ved hvordan ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-04-03 17:10

On Tue, 8 Apr 2003 19:54:32 +0200, "Anders Holm Jensen"
<dwoor@oncable.dk> wrote:

>Jeg læste for et stykke tid siden på denne nyhedsgruppe, at man kunne få
>Visio til at tegne et diagram over ens tabeller i en MySql database.

Forudsætningen er, at du henter og installerer MySQL-ODBC-drivere på
maskinen, du bruger Visio. Den aktuelle version af driverne kan hentes
fra:

<http://www.mysql.com/downloads/download.php?file=Downloads%2FMyODBC3%2FMyODBC-3.51.06.exe&pick=mirror>

Når det er gjort, er proceduren:

- Åbn en database-tegning i Visio.
- Vælg Database -> Reverse Engineer
- Vælg "ODBC Generic Driver" som Visio-driver, og og din
MySQL-datasource nedenunder (eller vælg "New" her for at lave en
datasource, hvis du ikke oprettede den under installationen)

Derefter er det blot at vælge hvad, du vil have eksporteret.

Jeg har ikke prøvet at rode med tabeltyper, der understøtter foreign
keys, under mysql, så jeg har ikke testet om den rent faktisk kan lave
relationer. Men nøgler og indexes får den fx markeret fint nok.

--
- Peter Brodersen