TDC Troværdighed
Fra : Poul R. Thomsen

Dato : 08-04-03 16:35

Fik brev fra TDC!
Pr. 14. maj ændres prisen for det forbrugsafregnede TDC Bredbånd.
Abonnementsprisen sænkes fra 170 kr. til 129 kr. om måneden. Samtidig ændres
megabyte-prisen fra 30 til 50 øre pr. Mb.

Dette er ikke et tilbud, men en ændring som åbenbart ikke kan diskuteres,
der er bare det ved det at i December 2002 tegnede jeg et abbonnement som
forpligter mig i et halvt år, pris 495,- kr. for oprettelse.

Det kalder jeg for magtmisbrug, (vi har ikke andre udbydere på vores
central), så her er hverken monopol eller stavnsbånd ophævet.
Hvis TDC fastholder deres politik i denne sag, må man da som minimum have
ret til at få oprettelsesgebyret på de 495 kr. tilbage. Hvad ville du sige
til at købe en Honda og 5 måneder senere få at vide fra forhandleren at han
lige bytter den til en Opel fordi den passer bedre til dig, og prisen, nå
ja, måske bliver det en smule dyrere!!!

Jeg vil meget gerne høre fra andre som har oplevet noget lignende fra TDC,
helst her i GRP

V.h.
Richard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 16:47

Poul R. Thomsen skrev:

>Abonnementsprisen sænkes fra 170 kr. til 129 kr. om måneden. Samtidig ændres
>megabyte-prisen fra 30 til 50 øre pr. Mb.

Hvad står der i din aftale om prisændringer?

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-03 17:08

"Poul R. Thomsen" <vi2@tdcadsl.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> forpligter mig i et halvt år, pris 495,- kr. for oprettelse.

Du kan sandsynligvis komme ud af din aftale med kortere varsel end det
halve år.
Oprettelsesgebyret kan du næppe få tilbage, du vidste jo også ved
tegning af abo. at priserne kunne ændre sig.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 08-04-03 18:33

On Tue, 8 Apr 2003 17:35:00 +0200, "Poul R. Thomsen" <vi2@tdcadsl.dkX>
wrote:

> [...]
>Abonnementsprisen sænkes fra 170 kr. til 129 kr. om måneden. Samtidig ændres
>megabyte-prisen fra 30 til 50 øre pr. Mb.

Har du regnet på hvad det betyder i kroner og ører? Det kunne tænkes,
at hvis forbruget er så lille at et abonnement uden begrænsning ikke
kan betale sig, så bliver det ikke dyrere?
--
Svend Olaf

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 08-04-03 19:40

> Det kalder jeg for magtmisbrug, (vi har ikke andre udbydere på vores
> central), så her er hverken monopol eller stavnsbånd ophævet.

Altså hvis TDC ikke havde haft den politik de nu engang har ville du slet
ikke have adgang til Bredbånd.

Der er ikke tale om monopol. Andre udbydere kan og må tilbyde "bredbånd" i
dit område, men det er jo ikke sikkert der er penge i det. Så vær du blot
glad for at TDC giver dig muligheden.

> [...]
han
> lige bytter den til en Opel fordi den passer bedre til dig, og prisen, nå

Kan næppe sammenlignes da du køber et produkt med en løbende afgift.....

Prøv at læse dine abonnementsvilkår, du har sikkert accepteret at de må lave
ændringer som disse da du oprettede abonnmentet. Hvis ikke står det dig jo
frit for at opsige abonnementet efter bindingsperioden.

VH Tobias

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-04-03 21:55

> [...]
> dit område, men det er jo ikke sikkert der er penge i det. Så vær du blot

Det er da SVJV heller ikke en politik, som TDC har lavet frivilligt, men
nærmere et spørgsmål om leveringspligt?

Correct me if I'm wrong.

--
Mvh. Jesper

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 08-04-03 22:00

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da SVJV heller ikke en politik, som TDC har lavet frivilligt, men
> nærmere et spørgsmål om leveringspligt?

Så vidt jeg ved er det kun telefoni der er leveringspligt på, ikke ADSL ?
eller tager jeg fejl

Mvh Tobias

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-04-03 21:40

Tobias Nielsen skrev Tirsdag den 8. april 2003 22:59 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Så vidt jeg ved er det kun telefoni der er leveringspligt på, ikke
> ADSL ? eller tager jeg fejl

Ja, der er også leveringspligt på ISDN der ikke kun er telefoni, men
også DATA.
Der er vistnok også på faste kredsløb, men det er helt andre priser end
ADSL.

Ivar Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-03 22:20

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da SVJV heller ikke en politik, som TDC har lavet frivilligt,
men
> nærmere et spørgsmål om leveringspligt?

Der er ikke leveringspligt på ADSL

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-03 22:20

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-04-03 12:07

> Der er ikke leveringspligt på ADSL

I stand corrected

--
Mvh. Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 22:04

Tobias Nielsen skrev:

>Prøv at læse dine abonnementsvilkår, du har sikkert accepteret at de må lave
>ændringer som disse da du oprettede abonnmentet. Hvis ikke står det dig jo
>frit for at opsige abonnementet efter bindingsperioden.

Næ, hvis aftalen ikke omfatter ændrede priser, står det ham frit
for at opsige her og nu.

Men det gør den utvivlsomt.

--
Bertel

Fra : Stoffer

Dato : 08-04-03 22:31

"Poul R. Thomsen" <vi2@tdcadsl.dkX> wrote in message
> [...]
han
> lige bytter den til en Opel fordi den passer bedre til dig, og prisen, nå

Læs dine kundevilkår
Nu fandt jeg lige det du ikke har læst til dig her:

"19. Ændring af vilkår og priser
TDC Internet kan ændre disse abonnementsvilkår, eventuelle særskilte
abonnementsvilkår for tillægstjenester, funktioner og faciliteter samt
oprettelsesafgifter, installationsafgifter og abonnementsafgifter med et
varsel på 1 måned.

Ændringerne meddeles kunden ved offentliggørelse i landsdækkende dagblade.
Som et supplement eller som et alternativ kan TDC Internet vælge at
underrette kunden ved fremsendelse af en skriftlig meddelelse, eventuelt i
forbindelse med udsendelse af en opkrævning.

Ændringer af rent begunstigende karakter, herunder for eksempel generelle
nedsættelser af priser, kan dog gennemføres uden forudgående varsel.

Ændring af særlige afgifter, gebyrer m.v. kan ske ved indførelse i TDC
Internets prisliste.

I forbindelse med ændringer af vilkår og priser kan kunder, som er bundet af
en aftale om uopsigelighed i henhold til pkt. 17, uanset aftalen om
uopsigelighed opsige abonnementet med et varsel på 10 arbejdsdage.
Opsigelsen skal være TDC Internet i hænde senest 1 måned efter, at ændringen
har været varslet. Ændringer, der kan gennemføres uden forudgående varsel,
kan ikke begrunde opsigelse i henhold til ovenstående. "

Er det svar nok ?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-04-03 21:38

Poul R. Thomsen skrev Tirsdag den 8. april 2003 17:35 i
dk.edb.internet.udbydere:

> vi har ikke andre udbydere på vores
> central), så her er hverken monopol eller stavnsbånd ophævet.

1. Du har frivilligt indgået en aftale, hvori der er en
uopsigelighedstid, det har ikke noget med stavnsbånd at gøre

2. Mig bekendt så har
CC
Tele2
en aftale med TDC om delt kobber, og thivertifald Tele2, og vistnok
også CC, endog også porte på TDC's DSLAM'er, således at de kan levere
ADSL hvor TDC levere det, så ikke engang monopol ligende status har
TDC.

Så hvis du er utilfres med TDC, så skift til en af de to.
Af helt andre årsager, så vil jeg anbefald dig at se på CC først.

Ivar Madsen