Brænding af mp3-filer i rigtig rækkefølge
Fra : Vagn Sørensen

Dato : 08-04-03 14:55

Hej NG

Jeg håber, dette er den rigtige gruppe, og hvis det ikke er, er der måske
en, der kan henvise mig til den rigtige.

Mit problem er følgende: Jeg har købt en ny autoradio med cd-afspiller, der
kan afspille bl.a. mp3-filer. Det kan den også, men min kone vil have
mp3'erne i en bestemt rækkefølge, og altså ikke alfabetisk. Hvordan kan jeg
brænde mp3-filer i den rækkefølge, jeg selv vælger? Når jeg forsøger med
Nero 5.0, som jeg bruger, sætter den selv mp3'erne i alfabetisk orden.
Findes der evt. et andet brænderprogram, som kan brænde filer i den orden,
man selv vælger?

Hvis det var en normal musik-cd, der skulle brændes, kan man godt justere
rækkefølgen i Nero, men ikke hvis det er datafiler, som mp3'er jo betragtes
som af Nero.

Håber nogen kan hjælpe mig med nogle gode råd.

På forhånd tak

Vagn

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-04-03 15:21

"Vagn Sørensen" <vas@city.dk> skrev:

> [...]
> jeg bruger, sætter den selv mp3'erne i alfabetisk orden. Findes
> der evt. et andet brænderprogram, som kan brænde filer i den

Du kan kun gøre det vil ved at omdøbe filerne såfremt afspilleren
bruger filnavnene til sorteringen. Hvis den bruger ID3 tags skal du
derimod ændre i disse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Leif Pedersen

Dato : 08-04-03 16:07

> [...]
I den række følge du ønske sætter du bare 01- 02- 03 på alle sammen og nero
sortere dem der efter

Hilsen
Anders

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 08-04-03 16:12

> Du kan kun gøre det vil ved at omdøbe filerne såfremt afspilleren
> bruger filnavnene til sorteringen. Hvis den bruger ID3 tags skal du
> [...]

Jeg har tænkt på det med at omdøbe filerne. Jeg ville bare helst undgå
dette, fordi filnavnene bliver vist i autoradioen, når den afspiller
mp3'erne.

Jeg ved ikke, hvad ID3 tags betyder.

Hilsen Vagn

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 08-04-03 17:25

> Jeg ved ikke, hvad ID3 tags betyder.

ID3 tags er noget ekstra info (om bl.a. kunster, sangens navn, type,
produktionsår og lign.) der ligger sammen med filen.
Det kan bl.a. redigeres i hvis du bruger Winamp som afspiller.

/Jan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-04-03 20:26

> [...]
undgå
> dette, fordi filnavnene bliver vist i autoradioen, når den afspiller

Faktisk tror jeg, at den nupper titel og kunstner netop fra ID3
tags'ne. Det ville være dumt andet. Så jeg tror løsningen er at
nummere dine numre. Prøv evt. med en RW først. Du kan jo altid slette
den igen, hvis det ikke er tilfældet. Der kan så være en forskel på,
om den læser ID3V1 eller ID3V2 tags. Men jeg tror de fleste programmer
enten skriver V1 tags som default og evt V2 tags derudover i mp3
filen. Så der skulle være noget at vælge imellem.

Jan Rasmussen

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 08-04-03 23:19

"Jan Rasmussen" <jan@horsens.frelsenshaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enten skriver V1 tags som default og evt V2 tags derudover i mp3
> filen. Så der skulle være noget at vælge imellem.

Jeg synes det lyder som et forsøg værd. Det vil jeg prøve. Tusind tak for
svaret!

Hilsen Vagn

Fra : Birger

Dato : 09-04-03 12:12

Du kan godt i Nero bytte om på pladsen i det venstre vindue , selv om de
står i rækkefølge, prøv selv

Hilsen Birger

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 09-04-03 13:00

"Birger" <BSA@OFIR.DK> skrev i en meddelelse
> Du kan godt i Nero bytte om på pladsen i det venstre vindue , selv om de
> står i rækkefølge, prøv selv
>
> Hilsen Birger

Har prøvet. Kan ikke. Virker kun på lyd-cd'er. Når man bruger mp3'er, er det
en data-cd, der skal brændes.

Hilsen Vagn