send mail efter window er lukket!!
Fra : kenneth

Dato : 08-04-03 10:22

Hej

jeg sidder og roder med et script som skal sende mail til en !!

men problemet er at de mails jeg sender er ca på 2 mb , og der er
irriterende at vente på at den først lukke vinduet ned efter den har send
e-mailen !!

er det ikke muligt at lave et script som først sender mailen efter vinduet
er lukker

jeg har prøvet med ob_start() og ignore_user_abort(true);

kenneth

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-03 13:03

kenneth wrote:

> men problemet er at de mails jeg sender er ca på 2 mb , og der er
> irriterende at vente på at den først lukke vinduet ned efter den har send
> e-mailen !!

Hovedproblemet er faktisk, at du overhovedet sender en mail på 2 MB. Der
er talrige problemer med at sende store filer:

1. Binære filer fylder meget mere, når de skal pakkes ned i et
tekstformat (f.eks. base64-indkodes), hvilket er nødvendigt, når man
sender filen vedhæftet en mail. Hvorfor spilde båndbredde på det?

2. Har du tænkt på, at rigtig mange mennesker har små kvoter på deres
emailkontoer? Det betyder, at man risikerer, at mailen ikke når frem,
fordi den vil gøre, at kvoten bliver overskredet. Og når den frem, så er
den så stor, at den i mange tilfælde vil betyde, at kvoten bliver opbrugt.

3. Med email tvinger man i de fleste tilfælde folk til at hente filen,
hvilket kan tage tid på en modemforbindelse. Med et link i emailen
bestemmer folk selv, hvornår de vil hente filen.

Altså: Lav et link i din email til den fil, du vedhæfter.

Fra : kenneth

Dato : 08-04-03 13:53

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den så stor, at den i mange tilfælde vil betyde, at kvoten bliver opbrugt.

ja , jeg har tænk på det !!

de mail jeg sender er når vedkommende ikke ønsker at downloade , men ønsker
at få tilsendt via mail!

det er de besøgende der selv vælger!

det er lavet som en service hvor folk kan vælge en masse dokumenter , en
masse forskellige steder , og derefter få dem tilsendt samlet!

kenneth

Fra : Morten Toft

Dato : 08-04-03 14:08

Det er desværre ganske umuligt med kun PHP.
Proceduren vil være noget al'a, at man laver en "on window close" funktion i
javascript, som noget PHP som refererer til fx et COM object.
/Morten

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-03 14:22

Morten Toft wrote:

> Det er desværre ganske umuligt med kun PHP.
> Proceduren vil være noget al'a, at man laver en "on window close" funktion i
> javascript, som noget PHP som refererer til fx et COM object.

Jeg forstår ikke lige, hvor COM-objektet kommer ind i billedet? Man har
jo bare en onclose.php-fil, som kan modtage argumenter vha. query
stringen. Den fil kalder man så vha. JavaScripts onclose(). Problemet er
bare, at mange har slået muligheden for flydevinduer onclose fra, så det
er ikke en god løsning.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-04-03 21:02

On Tue, 8 Apr 2003 11:21:30 +0200, "kenneth" <kennethm@post3.tele.dk>
wrote:

> [...]
>er lukker
>
>jeg har prøvet med ob_start() og ignore_user_abort(true);

Måske du kan bruge register_shutdown_function() ?
http://dk.php.net/manual/en/function.register-shutdown-function.php

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 09-04-03 04:10

> er det ikke muligt at lave et script som først sender mailen efter vinduet
> er lukker

Nej. Browseren stopper med at sende data til webserveren når vinduet lukkes.

--
Kristian Risager Larsen, Californien, USA - http://kezze.dk