Hjælp til CMS system
Fra : Allan Vraa

Dato : 08-04-03 09:40

Jeg har lavet et CMS modul hvor det er muligt at tilføje,
opdatere og slette i indholdet på et site.
Jeg har dog et problem med at ændre font på markeret tekst i et
textarea. Jeg vil gerne gøre det muligt for brugeren og markere
noget tekst og gøre denne bold, italic eller understreget så det
kan ses i tekstbosken og derefter opdatere så det også kan ses på
det rigtige site. Lidt a'la word, dog kun med nævnte funktioner.
Jeg har hørt om WYSIWYG-editor, men håbede på at det selv kunne
programmeres. Hvis dette ikke er muligt er der så nogen der
kender en WYSIWYG-editor der implementeres på et .asp site med
access databaser?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 08-04-03 09:49

Allan Vraa wrote:
> [...]
> programmeres. Hvis dette ikke er muligt er der så nogen der
> kender en WYSIWYG-editor der implementeres på et .asp site med

Hej Allan

Den her online editor syntes jeg er meget fed:
http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

Her er en liste over forskellige andre online editorer:
http://www.bris.ac.uk/is/projects/cms/ttw/ttw.html

Held og lykke
Hintzmann

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 08-04-03 19:13

> Jeg har hørt om WYSIWYG-editor, men håbede på at det selv kunne
> programmeres.

Det kan det sagtens.

Med IE har du to muligheder: Contenteditable og MSHTML. Der findes mange
tutorials og færdige editores, men de varierer stærkt i kvalitet. Her er
nogle af de bedste bud jeg kender på tutorials:

http://aspalliance.com/jgaylord/column/component/texteditor/

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/editing/t
utorials/html_editor.asp

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/dht