DSN-less forbindelse
Fra : Novo Nordisk A/S

Dato : 20-12-00 09:03

Jeg har problemer med min database-forbindelse.
Prøver at oprette en DSN-Less dertil som ser sådan ud :

MyConn.ConnectionString = "Provider=MSDASQL.1;Driver={Microsoft Visual
FoxPro Driver};UID=;SourceDB=" &server.mapPath("data/data1.dbf")

Når jeg så fyre SQL kaldet af som henvender sig til en tabel i basen, -
tilbagemeldes :
Masterdummy.dbf ikke fundet. Jeg er ikke klar over om MyOpen.Connection så
virker eller ej.??

Det har virket med en opsat DSN (ikke ovenstående streng) på serveren men
det vil udbyderen ikke mere.

Databasen ligger i public_html/data/Data1.dbf
Ta<bellen ligger i public/data/bolig-tabeller/Masterdummy.dbf

Hvad skal connectionstrengen hedde ???????

Karsten
Novo Nordisk A/S

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 20-12-00 12:33

Jeg kan kun give nogle hints:

Check at iser har adgang til database filerne.

Prøv at lave en fil-dsn, som virker, tag indholdet af filen og brug som
dsn. (minus første linie, semicolon sepereret)

Ellsers prøv:
http://www.google.com/search?q=dsn+FoxPro

--
Lauritz

Fra : Claus Johansen

Dato : 21-12-00 05:04

Lige en kommetar med på vejen (jeg håber ikke det gør noget): Det lader ikke
til at din udbyder er særlig service minded... hvis du ikke har mangen
specielle fordele ved den nuværende kunne du kigge dig om efter en ny... der
er mange der gerne sætter en ODBC DSN op gratis