password til en side?
Fra : Dapped

Dato : 08-04-03 00:41

Hej, jeg er førstegangsbruger af frontpage og har lidt svært ved at bruge
programmet...
Kan man oprette en side de besøgende kun kan komme ind på via et password?
Hvis ja hvordan?

Håber at få lidt hjælp!

-Dapped.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-04-03 13:56

Ja, hvordan afhænger af hvad du har mulighed for på Serveren (ASP,
PHP, FP Extensions). I værste fald kan du bruge et JavaScript til at
give nogen beskyttelse. Afhængigt af hvad du er ude efter er det måske
nok.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 08-04-03 14:15

Du har fået svar på det af JPK, men jeg vil dog tilføje, at hvis du er
novice med FP,så vil det nok være formålstjeneligt om du anskaffede dig
nogle af hæfterne eller bøgerne om FrontPage - programmet er let at bruge,
men kan godt være vanskeligt, hvis man allerede nu vil lave indviklede ting,
som normalt kræver både script-kundskab, html-kundskab m.v.
FP er nemlig så godt et produkt til prisen, at det kan alt det man normalt
kan forlange af et program af den slags - og mere til. Der er dog den hage
ved det, at dette "...mere til" naturligvis kræver

1.kendskab til programmets virkemåde - inklusive udbyderens servertilbud
2.kendskab til det, der ligger bagved i form af kodninger og scripts.
Selv med ingen eller beskeden kendskab til diverse kodninger og scripts kan
man udføre visse ting ved nogle få tastetryk, men her er man altså bundet af
de tilbud FP giver som standard. Vil man videre, må man altså - som i alt
andet materiale - sætte sig ind i det først.

--
ahw