Hvilke porte bruger en printer?
Fra : Jimmy

Dato : 07-04-03 22:37

Hej

Jeg har en Brother 1270N netværksprinter sidden på et netkort i min
firewall.
Jeg skal have nogle computere på et internt nerværk på et andet netkort til
at printe til den ved at tilgå dens IP-adresse direkte.

Derfor skal jeg vide, hvilke porte (TCP og UDP) der skal bruges, så jeg kan
åbne for disse i firewallen.

Nogen der kan hjælpe?

mvh
Jimmy

Fra : Martin Bech

Dato : 08-04-03 08:26

In article <Ebmka.106$C14.102@news.get2net.dk>,
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote:

> Derfor skal jeg vide, hvilke porte (TCP og UDP) der skal bruges, så jeg kan
> åbne for disse i firewallen.

Jeg mener det er TCP 515

--
Med venlig hilsen / Greetings from

Martin Bech
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.

Fra : Thomas Iversen

Dato : 08-04-03 08:35

In article <Ebmka.106$C14.102@news.get2net.dk>, Jimmy wrote:

> Jeg har en Brother 1270N netværksprinter sidden på et netkort i min
> firewall.

Står det ikke i manualen til netværkskortet til printeren?

> Derfor skal jeg vide, hvilke porte (TCP og UDP) der skal bruges, så jeg kan
> åbne for disse i firewallen.

Efter hukommelsen: 515 og (evt) 721-731 for print, derudover 80 for
webinterface og 23 for evt. telnet adgang. .... Og så eventuelle
specifikke porte den printserver nu lige måtte bruge!

En ide var også at køre en nmap op mod den (uden for firewallen) og se
hvilke porte nmap finder...

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Jimmy

Dato : 08-04-03 22:34

"Thomas Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message

> Står det ikke i manualen til netværkskortet til printeren?

Desværre.

> Efter hukommelsen: 515 og (evt) 721-731 for print, derudover 80 for
> webinterface og 23 for evt. telnet adgang. .... Og så eventuelle
> specifikke porte den printserver nu lige måtte bruge!

Tror jeg forsøger at starte med 515, som Martin også foreslog.

> En ide var også at køre en nmap op mod den (uden for firewallen) og se
> hvilke porte nmap finder...

Jep - god ide.

Tak til Jer begge.

mvh