Hvilken processor skal jeg vælge ?
Fra : Lars Axberg

Dato : 07-04-03 21:44

Hej ng!

Jeg står og skal til, at opgradere mit system, min 1Ghz T-bird er
efterhånden træt efter en laaaang flyvetur

Jeg har besluttet mig for Asus A7N8X Deluxe som bundkort, men hvad processor
angår er jeg noget i tvivl, jeg vakler mellem XP2500+ (Barton) og XP2400+

Hvilken af de to vil i anbefale, er det bedre, at vælge Barton og få større
L2 cache og højere FSB eller skal man prioritere klokkefrekvensen (og
prisen) højere og vælge XP2400+ ?

Håber på nogle interessante indlæg .....

Mvh

Lars Axberg

Fra : Robert Jensen

Dato : 07-04-03 22:11

"Lars Axberg" <axberg@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> prisen) højere og vælge XP2400+ ?
>
> Håber på nogle interessante indlæg .....

hvis du har pengene så vælg barton, alene for 333mhz fsb
så stor er prisforskellen heller ikke, men så er du lidt bedre forberedt på
fremtiden.

robert

Fra : No1

Dato : 08-04-03 00:45

> hvis du har pengene så vælg barton, alene for 333mhz fsb
> så stor er prisforskellen heller ikke, men så er du lidt bedre forberedt

> fremtiden.

Det er ikke kun Barton der har 333 fsb. Den har bare mere cache end de 333
fsb T-bred og lidt for dyr IMHO.

Hvis dit mobo kun kan klare 266Mhz FSB så tag en XP2200 t-bred, den har god
price/performance til 800 kr. Så kan systemet nok holde til Ahtlon 64
(forhåbentligt) kommer til vinter...