newsletter
Fra : jopa

Dato : 07-04-03 20:31

Nogen forslag til denne fejlmeddelelse
Bemærk venligst at jeg er delvis newbee på området tak

Warning: mail() [function.mail]: SAFE MODE Restriction in effect. The fifth
parameter is disabled in SAFE MODE.

--
Mvh. John

Fra : Thomas More

Dato : 07-04-03 20:53

Den webserver du prøver at afvikle det på, kører PHP i "safe mode" hvilket
disabler visse funktioner. Safe mode giver tilsyneladende nogle webudbydere
en form for sikkerheds følelse. Det er den femte parameter i det du har
udført er det der gik galt.

Fra : jopa

Dato : 07-04-03 21:01

Davs du
Thomas More <thomasmore25@hotmail.com> skrev bla:
> [...]
> nogle webudbydere en form for sikkerheds følelse. Det er den femte
> parameter i det du har udført er det der gik galt.

Det vil sige at jeg kan droppe tanken om at lave et newsletter modul ??

--
Mvh. John

Fra : JMo.

Dato : 07-04-03 21:11

"jopa" <j@paulsen.mail.dk> wrote in news:b6slck$591$1@sunsite.dk:

> Det vil sige at jeg kan droppe tanken om at lave et newsletter modul ??

Nejda..

Hvad putter du i din 5. parameter til mail() ??

Er det noget der er nødvendigt??

Fra : jopa

Dato : 07-04-03 21:18

Davs du
JMo. <ns_sf009@mohr.cx> skrev bla:
> Hvad putter du i din 5. parameter til mail() ??
>
> Er det noget der er nødvendigt??

Ser således ud :

<?php

if (($mail) && ($mail != "")) {

if(!eregi("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,
4})$", $mail)) {

echo _NEWSLETTER_REGISTER_KO;
} else {
$db = new DB();
$db->query("INSERT INTO ".DB_PREFIX."_newsletter (email,
registrationDate) VALUES ('$mail', NOW())");
$db->close();

$letter = _NEWSLETTER_REGISTER_BODY."
\r\n\r\n"._NEWSLETTER_UNSUBSCRIBE."\r\n
$site[url]/unsubscribe.php?remove=$mail";
mail ($mail, _NEWSLETTER_REGISTER_SUBJECT, stripslashes($letter), "From:
".ADMIN_MAIL, "-f".ADMIN_MAIL);

}
}

?>

--
Mvh. John

Fra : JMo.

Dato : 07-04-03 21:48

"jopa" <j@paulsen.mail.dk> wrote in news:b6sme7$dof$1@sunsite.dk:

> mail(

Du kalder mail-funktionen med

> $mail,

1.parameter, modtageradressen

> _NEWSLETTER_REGISTER_SUBJECT,

2.parameter, emnet

> stripslashes($letter),

3. parameter, selve din mail

> "From: ".ADMIN_MAIL,

4.parameter, ekstra headers, i dette tilfælde en afsenderadresse

> "-f".ADMIN_MAIL

5.parameter, der sendes direkte videre til dit mail-server program, der
forestår den rent faktiske afsendelse

Det er denne parameter der fejler. Svjh. er det from-feltet i din SMTP
envelope. Prøv at fjerne den - Umiddelbart vil jeg mene at det "kun" vil
medføre at evt. bounce-mails ikke ryger til den tilsigtede adresse (den din
udbyder[1] har angivet i php.ini), og at risikoen for utilsigtet at havne i
spamfiltre er større

[1] Jeg går ud fra at du har safe-mode problemer fordi du er hos en udbyder

Fra : JMo.

Dato : 07-04-03 21:50

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in

> tilsigtede adresse (den din udbyder[1]

tilsigtede adresse (men til den din udbyder[1]

Fra : jopa

Dato : 07-04-03 22:00

Davs du
> [...]
> adresse (den din udbyder[1] har angivet i php.ini), og at risikoen
> for utilsigtet at havne i spamfiltre er større

Kan du skære det mere ud i pap
Hvad skal fjernes

> [1] Jeg går ud fra at du har safe-mode problemer fordi du er hos en
> udbyder
Ja
--
Mvh. John

Fra : JMo.

Dato : 07-04-03 22:10

"jopa" <j@paulsen.mail.dk> wrote in news:b6sos5$7jj$1@sunsite.dk:

> Kan du skære det mere ud i pap
> Hvad skal fjernes

mail ($mail, _NEWSLETTER_REGISTER_SUBJECT, stripslashes($letter), "From:
".ADMIN_MAIL, "-f".ADMIN_MAIL);

skal ændres til

Fra : jopa

Dato : 07-04-03 22:26

Davs du
JMo. <ns_sf009@mohr.cx> skrev bla:
> skal ændres til
>
> mail ($mail, _NEWSLETTER_REGISTER_SUBJECT, stripslashes($letter),
> "From: ".ADMIN_MAIL);

Takker
Nu kan man tilmelde sig men hvis jeg så vil sende et nyhedsbrev kommer denne
meddelelse

Bær over med mig Der er tilsyneladende mere der skal rettes.

Warning: mail() [function.mail]: SAFE MODE Restriction in effect. The fifth
parameter is disabled in SAFE MODE. in
/home/web/r_s5222/johns-web.dk/jp/admin.news.send.php on line 22

Warning: mail() [function.mail]: SAFE MODE Restriction in effect. The fifth
parameter is disabled in SAFE MODE. in
/home/web/r_s5222/johns-web.dk/jp/admin.news.send.php on line 22
Newsletter sendt !

Nedenstående
<?php

// TODO : sendmail forbiden if setup says no

require ("inc/startAdmin.php");

$db = new DB();
if (($subject) && ($message)) {

//if (MAIL_ON == 1) {

$header = "From: ".ADMIN_MAIL ;
$param = "-f".ADMIN_MAIL;

$db->query("SELECT url FROM ".DB_PREFIX."_config");
$site = $db->next_record();

$db->query("SELECT email FROM ".DB_PREFIX."_newsletter");
while ($user = $db->next_record()) {
$letter = "$message \r\n\r\n"._NEWSLETTER_UNSUBSCRIBE."\r\n
$site[url]/unsubscribe.php?remove=$user[email]";
mail ($user[email], $subject, stripslashes($letter), $header, $param);
}
//}
$message = _NEWS_SENT;
} else {
$message = _NEWS_NOT_SENT;
}

$db->close();
?>

--
Mvh. John

Fra : JMo.

Dato : 07-04-03 22:33

"jopa" <j@paulsen.mail.dk> wrote in news:b6sqbu$ilh$1@sunsite.dk:

> [...]
[snip]
> mail ($user[email], $subject, stripslashes($letter), $header,

Igen er det femte parameter der fejler. Prøv at fjerne den.

Dine parametre er det du angiver i parantesen til din funktion, og de
adskilles af komma'er

Altså:

mail() er din funktion
$user[email] er din første parameter, $subject er din anden parameter osv.

Det er altså $param der skal fjernes - plus det komma der er før. Dvs.
linien bliver til:
mail ($user[email], $subject, stripslashes($letter), $header)

PS: Husk http://www.dk.php.net/manual/en/ - og i dette tilfælde særligt
http://www.dk.php.net/manual/en/function.mail.php
- den manual er guld værd

Fra : jopa