Temp. på MSI board
Fra : Tboom

Dato : 07-04-03 20:24

Er der andre der oplever at temperaturen på deres MSI MB bliver rimeligt høj
?

Kører selv med en P4 2.8 Ghz. og BIOS m.m. viser at den er 51 grader 15 min
efter start og stiger til over 70 efter blot 5 min spil.

Fra : Nielsen \(2630\)

Dato : 07-04-03 20:35

"Tboom" <tbo@REMOVETHIS.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> efter start og stiger til over 70 efter blot 5 min spil.

Nope, jeg har en P4 2,4 på et MSI MS-845PE-Max2-L, ved full load, kommer
jeg aldrig over 45, og ved start uden jeg laver noget ligger den på 39-41
grader

/Taastrup

Fra : Jesper Laursen

Dato : 08-04-03 06:11

"Nielsen (2630)" <taastrup@SPAMtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> jeg aldrig over 45, og ved start uden jeg laver noget ligger den på 39-41

Jeg oplever ligeledes høje temperatur på mit MSI P4PE Max2-FISR. Jeg har
siddet og studeret forum en del på MSI's hjemmeside, og jeg kan sige, at vi
er ikke de eneste med de "problemer". For et problem er det ikke, så længe
maskinen er stabil. Det er da møgirriterende, at man ikke kan se den
korrekte temperatur. Det er øjensynligt en fejl, som nogle chipset har.
Dette gælder iøvrigt også en del Asus boards.

Mine specs: P4 2,53
Zalman CPN7000CU(tror jeg nok)
2 lownoise PAPST bagi.
46 idle og 67 full load

VH Jesper

Fra : Øistein Wind

Dato : 08-04-03 08:13

Hey!

> Mine specs: P4 2,53
> Zalman CPN7000CU(tror jeg nok)

Larmer denne køleprofil meget? Jegh ar obervejet at købe den, men der står
at den har lydniveau på 20 dB på zalmans hjemmeside....

MVH
Øistein

Fra : Jesper Laursen

Dato : 08-04-03 19:49

"Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote in message
> [...]
>
> Larmer denne køleprofil meget? Jegh ar obervejet at købe den, men der står
> at den har lydniveau på 20 dB på zalmans hjemmeside....

Nej, den larmer ikke. Du skal bare skrue ned for den medfølgende adapter.
Min står på det laveste. Rent temperaturmæssigt gør det ikke den store
forskel. Men som sagt, så stoler jeg ikke rigtigt på mine
temperaturmålinger.