CUPS + WindowXP + Epson Stylus Photo 890
Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 07-04-03 20:08

Hej!

Jeg har en Epson Stylus Photo 890 siddende på en RH7.2 maskine. Den er
konfigureret med CUPS.

Fra Linux og via andre maskiner med CUPS virker printeren fint, men fra
Windows XP driller det, og det virker som om det er Windows driveren der
ikke fatter IPP.
Hvis jeg definerer printeren med den rette URL så kan Windows godt se at der
er en printer, og jeg kan installere driveren til den, men når jeg prøver at
skrive ud kommer Epson softwaren ud med en fejl om communication error og
refererer til navnet \\http://hostnavn:631/printers/epson890 hvilket lugter
lidt af at driveren tror det er et SMB share.

Nogen der har erfaringer med dette, altså at printeren sidder på en unix
maskine med CUPS, og at der skrives til den fra Windows, evt. gerne
erfaringer med denne Epson serie ?

Hvis jeg definerer printeren som PostScript i Windows med en tilfældig
PostScript driver så kan jeg skrive ud, men så mister jeg jo de specifikke
indstillinger for printeren.

/Jesper

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 11-04-03 23:26

"Jesper Frank Nemholt" <jfn@dassic.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg definerer printeren som PostScript i Windows med en tilfældig
> PostScript driver så kan jeg skrive ud, men så mister jeg jo de specifikke

Fandt selv fejlen. Det er programmet "Epson Status Monitor" der har en bug
der gør at det fejler hvis printeren ikke er lokal eller SMB shared.
Fjerner man dette program virker resten af driver-software OK og man kan
skrive ud med CUPS.

/Jesper